recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ReadyNAS duo - dlna - DTS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ReadyNAS duo - dlna - DTS

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hanzelanz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2012
Sted: FRB
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hanzelanz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ReadyNAS duo - dlna - DTS
    Sendt: 16-Februar-2012 kl. 09:00
Hej Alle

Jeg har lige købt mig en Denon AVR19-12.
Jeg har et Samsung 46" LED i 6 serien med ethernet indgang. Måden jeg ser mine film på er ved at streame fra min readyNAS duo via DLNA.

Mit problem er at DTS sporet ikke kommer med over når der streames. Jeg har et optisk kabel mellem tv og receiver.

Er der nogle der har evt. har en løsning til dette?
Til top
brixis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Maj-2009
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brixis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 09:48

Hejsa.

Jeg gør det, når jeg sætter filmen på trykker jeg på "tools" derefter "lydindstillinger" og der vægler jeg hvilket lydspor jeg vil bruge.

Vh BriXiS
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hanzelanz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 10:05
Problemet er at jeg streamer direkte til TV'et fra Nas'en og tager så lyden fra TV'et til receiveren og der tager den ikke dts sporet med. Jeg kan vælge en del andre lydindstillinger, prologic, stereo, multi stereo etc.
Til top
brixis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Maj-2009
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brixis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 11:56
Hmm uden at være helt prof i det, vil jeg tror at der ikke er et DTS lyd spor i den fil du prøver at afspille. jeg har selv en readyNAS nv+, den funger nøjagtig som din NAS, og der har jeg igen problemer med at vælge DTS lyd.
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 18:24
På mit Grundig TV kan jeg vælge hvad der skal komme ud (PCM eller DTS) mener jeg.
Hvad skriver forstærkeren når du ser f.eks. DR HD med DTS ?

Redigeret af trikker - 16-Februar-2012 kl. 18:36
Til top
Zagger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2009
Sted: Tusenæs
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zagger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2012 kl. 12:58
Hejsa. Må jeg spørge om noget i denne her forbindelse, når jeg streamer fra min nas Synology 108 til tv samsungUE46D6515 fra en mkv fil hvor underteksten ligger i (SRT) kan jeg ikke se underteksten og kan ikke vælge. Men hvis jeg streamer fra min panasonic bluray kan jeg godt se underteksten. Det med lyden kender jeg ikke til for jeg fjerner gerne al det jeg ikke skal bruge når jeg ripper mine film.
Oppo BDP-93
Nvidia Shield

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2012 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Zagger Zagger skrev:

Hejsa. Må jeg spørge om noget i denne her forbindelse, når jeg streamer fra min nas Synology 108 til tv samsungUE46D6515 fra en mkv fil hvor underteksten ligger i (SRT) kan jeg ikke se underteksten og kan ikke vælge. Men hvis jeg streamer fra min panasonic bluray kan jeg godt se underteksten. Det med lyden kender jeg ikke til for jeg fjerner gerne al det jeg ikke skal bruge når jeg ripper mine film.
hedder srt filen det samme som mkv filen, Feks Tosk.mkv ,Tosk.srt ?
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2012 kl. 17:12
hvis der er dts på så kommer det med fra duo'en men om det bliver decodet på tv'et  ?

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Zagger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zagger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2012 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Jeg har sat undertekst filen og hovedfilmen filen sammen til en fil.
Det virker jo når jeg streamer fra nas via bluray til tv.
Oppo BDP-93
Nvidia Shield

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2012 kl. 17:55

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Jeg har sat undertekst filen og hovedfilmen filen sammen til en fil.
Det virker jo når jeg streamer fra nas via bluray til tv.
Måske dit tv kun vil læse externe srt filer ,altså beskrevet som ovenover ? !
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Zagger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zagger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2012 kl. 17:59
Ja, det kan godt være.
Oppo BDP-93
Nvidia Shield

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hanzelanz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 12:47
Fandt ud af problemet. Samsung har åbenbart ikke DTS licens.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu