|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||
TR-DK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2008 Sted: Germany Status: Offline Point: 138 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det ser ud til at jeg - hvorfor ved jeg ikke - efter at have installeret NAS har fået problemer med udsving i WLAN kvaliteten - den svinger ihverfald langt mere kvalitetsmæssigt end den gjorde uden NAS Måske skulle jeg overveje Powerline Adapter istedet |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
Madsus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-December-2007 Sted: Auning, Danmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Jeg har selv haft de samme problemer på et tidspunkt. Det løste sig da jeg reset'ed min router. Efterfølgende havde jeg 100 % dækning igen. Der sker jo ikke noget ved at prøve :-) |
![]() |
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det lyder skummelt. Underligt at dine problemer er dukket op umiddelbart efter ... Måske Madsus er på sporet af noget ? Din router kunne være fejlkilden. Alternative ting at hygge sig med :
Redigeret af KissmeTiger - 18-Maj-2008 kl. 20:51 |
Panta rei
|
![]() |
krimmo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Status: Offline Point: 70 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Hej
Først en gang må jeg lige høre om du har problemer med hakken i lyden når både NAS og SBR er kablet til samme router/switch? Hvis du ikke kan streame musik i flac format, når begger enheder er kablet til samme switch, så er der noget helt galt med en af dine æsker!!! ----------------------------- Endelig vil jeg opfordre dig til at lave et WLAN survey. F.eks fra din router eller din bærbare PC, og se om dine naboer evt. også har WLANs aktiveret. Hvis dette er tilfældet, så se om du finde ud af hvilke kanaler de anvender, og skift derefter din egen router til en kanal hvor der er så langt som muligt til naboerne. Flere WLAN routere på samme kanal vil kunne genere hinanden ganske meget. Herunder er et surwey fra min router (Linksys WRT54G med Tomato firmware version 1.19). På basis af denne har jeg lige skiftet til kanal 4. ![]() Hilsen Redigeret af krimmo - 18-Maj-2008 kl. 20:52 |
TH42PV60 (med slanger af og til) Samsung 3126 PS3 Yamaha RX-V1700 Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch QNAP-109 SqueezeCenter 7.5.1 |
![]() |
TR-DK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2008 Sted: Germany Status: Offline Point: 138 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Her en oversigt: Network Errors [Ethernet 1]
Desværre siger det mig ikke så meget |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det sjove er blot at når jeg placerer min bærbar der hvor Duet står så har jeg super god dækning (80%). Og rimelig konstant på et heøjt niveau |
![]() |
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Ville gerne kunne lyde klog, men ved heller ikke meget. Dine tal er meget højere end mine. Prøv måske at lægge dine tal ind i en tråd på www.readynas.com i et forum vedr. network performance. Der må være nogle der har en idé om hvad de tal betyder. Prøv måske at forhøre dig om din router er kompatibel med din Nas ? Redigeret af KissmeTiger - 18-Maj-2008 kl. 21:15 |
Panta rei
|
![]() |
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
TCP retransmits dækker over antal pakker der imellem afsender og modtager ikke nåede frem i hel tilstand og derfor måtte retransmitteres. 1037 er alt for højt. Det skulle være < 100 - selv på et WAN.
Det samme er uncovered TCP retransmits. Det tal dækker over pakker der blev afsendt men aldrig nåede frem. Det burde være næsten 0. Hvorfor opgraderede du firmwaren i din router? Enten vil jeg sige at din router fejler eller også er der en fejl i hardwaren i din SBR. En måde at tjekke om der er fejl på dit WAN er som jeg foreslog tidligere at du på din bærbare installerede softsqueeze og afprøvede om den også hakker i lyden når den spiller. Hvis den virker er fejlen i din SBR. |
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
![]() |
Madsus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-December-2007 Sted: Auning, Danmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Se evt. følgende link: http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=18274 &st=0&sk=t&sd=a&hilit=TCP+Retransmits&st art=15 Her skriver de det kan være routeren eller måske netværkskablet. |
![]() |
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Som skrevet to gange
![]() |
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det må jeg prøve når jeg er tilbage på fredag |
![]() |
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
kim.t anviser dette link til en mulig fejlretning:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=46885 Det retter sig direkte mod D-Link DIR-655 og omhandler nogle indstillinger, man bør slå fra vedr. WISH & QoS. Så slå alt advanced fra, genstart, og prøv igen at lave et tjek af kvaliteten til din SB! Venligst Søren |
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |