recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reaktionstid på billedrørs Tv..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReaktionstid på billedrørs Tv..

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 22:24

Hej

Er helt enig med cannavaro.

Enkel og hurtig betjening er vigtig. Har før set at JVC er lyn hurtige. Thumbs Up

Og synes det er en kende bedrevidende at tillade sig en mening om andre folks TVkikkevaner. Det er en sag om smag og behag om man vil se i et TV-program eller tage en kanalrundfart. PinchThumbs Down.

mvh

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af cannavaro cannavaro skrev:

Min søster har et ældre Billedrørs fjernsyn fra Phillips, og jeg er forbavset over, hvor hurtigt man kan zappe igennem kanalerne. Hvis jeg zappede alle 30 kanaler igennem på mit søsters Tv, ville det måske tage ca. 30 sekunder, dvs. ca 1 sekund per kanal.. Når jeg så tænder for min fladskærm, SONY V2500, og gjorde det samme, ville det måske tage dobbelt så lang tid at få zappet igennem alle kanalerne..

Hvad skyldtes den hurtige reaktionstid imellem kanalerne på et gammeldags fjernsyn kontra fladskæme?

Jeg tror faktisk forskellen er Philips/Sony fremfor CRT/fladskærm.

Sony har altid været ret langsomme.

Mine gamle Philips(3 stk) har alle været lynhurtige.

Min pio er også rimelig hurtig.
Til top
cannavaro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2007
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 20:44

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Moderne TV laver en del digital billedbehandling, som kan forsinke processen med at skifte kanal. Måske skal TVet analysere et par frames for overhovedet at komme i gang, for eksempel skal der vælges de-interlacing mode (bob, weave, eller noget helt tredje).

Hvis man ser digitalt TV, skal man regne med 1/2 sekund forsinkelse ved kanalskift, alene fordi der er 1/2 sekund mellem hvert hele billede (MPEG sendes i GOPs, group of pictures, hvor de fleste frames er ændringer til den forudgående hele frame).

Mindre teknisk forklaring: lær at leve med det. Eller find et gammelt 50Hz CRT, som viser fields som de modtages, råt for usødet (100Hz CRTs vil typisk lave en noget digital billedbehandling, som kan forsinke kanalskifte).

Se, det er lige sådan noget jeg ledte efter..:)

Med hensyn til om det bare er Sony som er langsomme kan selvfølgelig sagtens være rigtig, men jeg mener dog stadig, at der stadig er forskel på CRT/fladskærme med hensyn til reaktionsstiden..

Testede Phillips 32pf9731.. Virkelig en fornøjelse. Glidende kanalovergange, men ét af de bedste Lcd-skærme på makedet, kunne heller ikke overhale mit søsters gamle Phillips fjernsyn, så der må altså være en forskel

Nu var jeg så ude i dag i Merlin, hvor jeg "testede" nogle skærme med hensyn til reaktionstiden (Havde intet at lave).. Et forummedlem påpegede, at hans CRT JVC var hurtig, og det må man sige at firmaet har fulgt op på deres fladskærme, som var de hurtigste i min lille test.. 

Sony U og S-modellen, Samsung S71 og R71, og enkelte af Phillips low-budget  fladskærme blev alle testet, (prøvede så muligt at finde sammenlignelige konkurrende fladskærme), og det må siges, at Phillips ender på en andenplads, imens Samsung indtager tredjepladsen. Sony ender på en sidsteplads..

Rent faktisk blev jeg overrasket over hastigheden på alle skærmene.. Det  var ikke så slemt som jeg regnede med, men stadigvæk ikke godt nok efter min mening..

Jeg testede måske ikke markedes bedste skærme, og de dyre modeller er sikkert en helt anden oplevelse, min konklusion er dog bare, at et 7 årigt gammelt CRT fjernsyn fra Phillips har en hurtigere reaktionsstid end mange af nutidens modeller.

Jeg er som sagt ikke én som generelt ser meget fjernsyn, men når jeg får bevæget mig hen i sofaen, kan jeg da gidt lige at bladre igennem alle de kanaler man nu har, og jeg vil gerne slå fast, at jeg ikke er "Zapper", men bare en forundret sjæl

Testen blev foretaget med fjernbetjening, og allesammen tilhørende den originale model.. Har nemlig en ven som arbejder der, så han hjalp mig godt på vej.. Endte selvfølgelig også med at købe en helt masse gejl,så lidt fik han da ud af det..

Skulle dog nok ikke have været der længere, for var ikke vitterligt populær blandt medarbejderne eller kunderne, men til gengæld blev jeg personligt en oplevelse rigere, og måske lidt klogere

Redigeret af cannavaro - 17-Maj-2007 kl. 20:49
Til top
cannavaro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2007
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af cannavaro cannavaro skrev:

Min søster har et ældre Billedrørs fjernsyn fra Phillips, og jeg er forbavset over, hvor hurtigt man kan zappe igennem kanalerne. Hvis jeg zappede alle 30 kanaler igennem på mit søsters Tv, ville det måske tage ca. 30 sekunder, dvs. ca 1 sekund per kanal.. Når jeg så tænder for min fladskærm, SONY V2500, og gjorde det samme, ville det måske tage dobbelt så lang tid at få zappet igennem alle kanalerne..

Hvad skyldtes den hurtige reaktionstid imellem kanalerne på et gammeldags fjernsyn kontra fladskæme?

Jeg tror faktisk forskellen er Philips/Sony fremfor CRT/fladskærm.

Sony har altid været ret langsomme.

Mine gamle Philips(3 stk) har alle været lynhurtige.

Min pio er også rimelig hurtig.

Nu siger du, at Dit Pioneer Fladskærm er rimelig hurtig, og jeg formoder at der er tale om ét af de bedste Plasma-skærme på markedet, men når du siger rimelig hurtig, vil det så sige, at dine gamle Phillips Fladskærme, som jo er lynhurtige, er hurtige end Pioneer?

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu