recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - REC.DK - hvor skal vi hen du?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

REC.DK - hvor skal vi hen du?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2022 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Overhovedet ikke! Man skrottede et billede af en fugl der stikker næbbet med i en vinyl LP, og smed et par terninger på istedet for. Med den fornyede interesse for pladespillere, burde man måske gå tilbage til det logo Wink

Hjemmesiden hedder jo stadig ikke rec.dk, af den grund. Når jeg skriver rec.dk, så står der stadig recordere.dk. Altså, er det gamle navn der stadig trods ændret indhold, logo, medvidere. Men, det erda tosset at have TO ting at klikke på, når man vil til forsiden!

Det burde være nok med enten terningerne, ELLER rec.dk.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2022 kl. 19:01
Du må spørge rec.dk teamet om, der var vist en modvilje mod at ændre navnet da man diskuterede det år tilbage. Man var måske bange for at skræmme folk bort…

Redigeret af Munch - 27-August-2022 kl. 19:01
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2022 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Overhovedet ikke! Man skrottede et billede af en fugl der stikker næbbet med i en vinyl LP, og smed et par terninger på istedet for. Med den fornyede interesse for pladespillere, burde man måske gå tilbage til det logo Wink

Det var en DVD-skive Smile - et format som jo nærmest er uddødt i dag, i hvertfald til optagelse fra TV.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2022 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Overhovedet ikke! Man skrottede et billede af en fugl der stikker næbbet med i en vinyl LP, og smed et par terninger på istedet for. Med den fornyede interesse for pladespillere, burde man måske gå tilbage til det logo Wink

Det var en DVD-skive Smile - et format som jo nærmest er uddødt i dag, i hvertfald til optagelse fra TV.

  /Lars
Okay!LOL Det er også længe siden, men det var ihvertfald et markant logo, som gjorde jeg syntes sitet havde kant. Det kan jeg godt tvivle på det har idag med mange af de indlæg man læser Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2022 kl. 17:02
Synes faktisk det er sundt at fokus har bevæget sig fra at være lidt niche, til at omhandle forbrugerelektronik mere bredt. De fleste brugere herinde har formentlig både interesse og viden inden for kategorien bredt set, hvilket giver grobund for flere interessante indlæg og muligheder for hjælp. 

Min største anke ved siden er at Forum langsomt men sikkert taber engagement. Jeg synes der kommer færre indlæg, og dele af debatten flyttes nu over til det redaktionelle indhold, som så iøvrigt kræver et andet login end Forum. Det vil sige at man dels fragmenterer debatten, og på toppen af det kræver 2 forskellige logins for at få kunne bruge hele platformen. Rent UX mæssigt er det en kæmpe no-go, og har formentlig en negativ indvirkning på engagement.

Hvis jeg var produkt manager for recordere, ville jeg løse det ved at få lagt de to universer sammen.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2022 kl. 06:04
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Og, det med at forummet ikke selv kan koprimere billederne, det kan så gøres ved at uploade dem til et Facebook-indlæg, man kun selv kan se - og så downloade dem igen derfra - VUPTI! De er nu komprimeret! Har selv en gratis hjemmeside, som ikke komprimerer automatisk...

Føj. Skal man så også til at bruge Facebook?!

Det er muligt du siger VUPTI! til at uploade billedet til en anden side først, men der er nu mere VUPTI! i at gøre det direkte. 

Det er jo også et problem, at recordere-forummet ikke har ret megen plads til billeder. Så faktisk, så SKAL man benytte andre sider først, eller bruge imgur: https://imgur.com/ eller IMGBB: https://da.imgbb.com/ og så kopiere derfra, og sætte ind i et nyt indlæg.

200 MB er ikke megen plads at gøre godt med, når mange af jer gerne vil vise jeres hjemmebioprojekter frem.


Redigeret af mnielsen - 29-August-2022 kl. 06:09
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2022 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Synes faktisk det er sundt at fokus har bevæget sig fra at være lidt niche, til at omhandle forbrugerelektronik mere bredt. De fleste brugere herinde har formentlig både interesse og viden inden for kategorien bredt set, hvilket giver grobund for flere interessante indlæg og muligheder for hjælp. 

Min største anke ved siden er at Forum langsomt men sikkert taber engagement. Jeg synes der kommer færre indlæg, og dele af debatten flyttes nu over til det redaktionelle indhold, som så iøvrigt kræver et andet login end Forum. Det vil sige at man dels fragmenterer debatten, og på toppen af det kræver 2 forskellige logins for at få kunne bruge hele platformen. Rent UX mæssigt er det en kæmpe no-go, og har formentlig en negativ indvirkning på engagement.

Hvis jeg var produkt manager for recordere, ville jeg løse det ved at få lagt de to universer sammen.

Mon ikke, at når forummet går helt i stå, så skyldes det, at der går markedsplads i den? Det har jeg på fornemmelsen. Men det kan vi jo ikke lave om på.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Mon ikke, at når forummet går helt i stå, så skyldes det, at der går markedsplads i den? Det har jeg på fornemmelsen. Men det kan vi jo ikke lave om på.

Syntes nu ikke der er gået markedsplads i den. 

Tror bare ganske enkelt at tiden er rendt fra forum konceptet. I dag er folk samlet i grupper på facebook eller Discord eller 3.

Forum er gammeldags, besværligt og begrænset.
Også når det gælder køb/salg/bytte.


Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:


Forum er gammeldags, besværligt og begrænset.
Også når det gælder køb/salg/bytte.

På ingen måde. Et medie som Reddit er f.eks. I massiv fremgang og det er de unge der trækker det. 
Men ligesom alt andet skal det gøres rigtigt - ellers forsvinder brugerne og/eller deres engagement. 
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 17:24
Er Reddit at gøre det rigtigt? 

Så vil jeg ikke være med, for det er godt nok grimt og rodet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:


Tror bare ganske enkelt at tiden er rendt fra forum konceptet. I dag er folk samlet i grupper på facebook eller Discord eller 3.

Forum er gammeldags, besværligt og begrænset.
Også når det gælder køb/salg/bytte.

Facebook er helt tosset, folk får svar på et spørgsmål og 14 dage efter er der ingen der kan finde svarene.

Recordere.dk forum, er en smule tungt, specielt fordi håndtering af billeder er besværligt.

Og så det her med at nyhederne på siden, i dag har sit eget “forum”, der mere eller mindre bliver væk igen, når nyhederne løber “nedenud af skærmen”.
I mine øjne måtte der gerne være integration, så nyheder blev debatteret i forum.

Køb og sal, syntes jeg faktisk virker ret godt her. Ikke mindst fordi der er historik at finde (ud over de tråde, hvor sælger vælger at slette alt), så man kan følge med i prisudvikling, både som køber og sælger.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:


Forum er gammeldags, besværligt og begrænset.
Også når det gælder køb/salg/bytte.

På ingen måde. Et medie som Reddit er f.eks. I massiv fremgang og det er de unge der trækker det. 
Men ligesom alt andet skal det gøres rigtigt - ellers forsvinder brugerne og/eller deres engagement. 

Okay måske jeg skulle præcisere lidt. 
Når jeg skriver "Forum" så mener jeg et som dette på recordere, eller det på mobilsiden, eller på Vagcars osv. Det er dem jeg mener der er gammeldags. Netop fordi tjenester som reddit, facebook grupper, Discord grupper, og ligende vinder frem. 


Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu