recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver i 12K klassen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReceiver i 12K klassen

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 20:18

Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

Du nævner NAD's nye modeller, er det T765 serien eller den jeg har ladet mig fortælle ( af hifiklubben, har lige sendt en mail omkring yderligere tids info) er lige på trapperne?

Mig bekendt er Nad T765, T775, T785 de første af den "nye" serie jeg er ikke helt sikker på at de mindre modeller har fået samme tur endnu... men det skulle efter sigende være på trapperne.

Så derfor vil en T765 i mine øjne være et godt bud på en god kraftfuld surround receiver som vil matche dine højtalere godt, endda med plads til opgradering af højtalere hvis en dag du får lyst til det. 

Mvh

René
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 08:51
Så har jeg lige været i TapeConnection og lytte på Yamaha 3800 vs Marantz 8002.

Der blev lyttet gennem en yamaha DVD afspiller model X.
Højtalere var Nogle Monitor til 14K for et sæt ( var hvad der var sat op i rummet ). Alt lytning var stereo uden sub.

Marantz var helt klart meget lys i lyden, så sammen med monitor højtalerne som vist også var ret lyse i det blev diskanten næsten for meget. Den var tæt på at være træls i perioder.

Yamaha var knap så lys i det og den havde et større lydområde hvis det gir mening. Det var som om lyden fyldte rummet bedre ud.

Af disse 2 ville jeg personligt vælge yamaha med mindre man har meget mørke højtalere( nej, skal ikke læses som sort ).

Ville også have lavet en NAD T765/T775 vs Denon 3808 men Hifiklubben var midlertidigt løbet tør for NAD.

Jeg vender tilbage når jeg har været ude at høre mere næste weekend hvis planen holder. Der låner jeg sikkert et par med hjem og så skal der lyttes:)

PS. Nu er mine ører ikke specielt gyldne, men er dog heller ikke døv endnu:), så brug ikke dette som en facit liste men et hint. Nogen foretrækker måske den lysere lyd fra Marantzs.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 10:42
Sikker på du ikke bytter om på dyb/mørk og lys? For jeg har da ligegodt aldrig hørt de kommentarer knyttet til Marantz og Monitor Audio højttalere (med mindre sidstnævnte er fra Radius serien, selvfølgelig). Mit Marantz/Monitor Audio BR2 setup synes jeg da netop udmærker sig ved, at der er god bas, og det f.eks. virker godt til både musik og film.
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Sikker på du ikke bytter om på dyb/mørk og lys? For jeg har da ligegodt aldrig hørt de kommentarer knyttet til Marantz og Monitor Audio højttalere (med mindre sidstnævnte er fra Radius serien, selvfølgelig). Mit Marantz/Monitor Audio BR2 setup synes jeg da netop udmærker sig ved, at der er god bas, og det f.eks. virker godt til både musik og film.

Jeg er ikke sikker på hvilken serie fra monitor de var fra og det jeg hørte på var ikke særlig bas intensivt, så skal ikke kunne sige hvad den kan med bas tung musik.

Men i mine ører var diskanten meget mere markant og kraftig i Marantz end i Yamaha'en. Det er hvad jeg tror man kalder "lys". Vil ikke benægte jeg tager fejl.
Nu skal det siges at den sang jeg hørte den absolut mest markante ( og efter min mening overdrevne ) diskant var en som sælgeren satte på. Det materiale jeg selv havde med var ikke så ekstremt.

Det var sælger der mente højtalere var til den lyse side. Da jeg ikke havde noget relevant at sammenligne med måtte jeg tage ham på ordet angående højtalerne.

Men rart med noget modspil/feedback. Hjælper altid i målet om mest bang for the buck :)
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 13:16
Håber jeg kommer til at kunne lide NAD efter at have opdaget dette tilbud.

http://www.hifix.co.uk/sku2.lasso?NAD-T775&item=49ab738c3d6d 44e2a276b1066374014e

Det skulle blive ca 12500 uden fragt. Den står til 17K ved HFK. Virker som et rigtig godt tilbud. kom nu HFK, få så de NAD hjem igen så jeg kan lytte.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 10:55
Du skal have grejet med hjem i din egen stue med dine højtaler og kabler på.
Da akustikken er langt fra den du oplever i div. butikker.
Du er velkommen til at låne en Onkyo af mig så du kan teste den i mod de andre receivere.
Husk det du høre i butikken med andre højtalere du ikke er vandt til at høre på samt andre kabler, fortæller intet om hvordan det lyder hjemme hos dig.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 16:12
Jeg er helt med på at der skal et lille udvalg hjem i stuen til endelig beslutning.

Men tak for rådet under alle omstændigheder:)

Måske naboer skal advares på forhånd til testen
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 21:25
En lille update for dem som skulle være interesserede.

Var ude og høre på NAD T765 vs Denon 3808 på Dali Ikon højtalere idag.

NAD var generelt ret mørk i det og lyden ret afslappet/blød i det. Denon var noget lysere og mere "in your face" agtig.

Generelt havde jeg forventet at foretrække NAD, men det var ikke det det endte med. Af de 2 ligger Denon øverst på min liste.

PS. Jeg udskyder sandsynligvis køb af anlæg lidt af forskellige grunde. Takker for al den hjælp jeg har fået og håber at mine erfaringer fra lytte tests må hjælpe andre i samme situation.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 22:10

Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

En lille update for dem som skulle være interesserede.

Var ude og høre på NAD T765 vs Denon 3808 på Dali Ikon højtalere idag.

NAD var generelt ret mørk i det og lyden ret afslappet/blød i det. Denon var noget lysere og mere "in your face" agtig.

Generelt havde jeg forventet at foretrække NAD, men det var ikke det det endte med. Af de 2 ligger Denon øverst på min liste.

PS. Jeg udskyder sandsynligvis køb af anlæg lidt af forskellige grunde. Takker for al den hjælp jeg har fået og håber at mine erfaringer fra lytte tests må hjælpe andre i samme situation.

Jamen NAD farver lyden i uheldig retning. Feks. fik jeg klager fra naboen pga. en ubestemmelig dyb bas, da jeg havde den på prøve. Onkyo er til gengæld noget nær det mest neutrale jeg har oplevet. Den lægger ikke noget til lyden, men gengiver det den får besked på og det på en overbevisende måde. 

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu