|
Receiver med 4 zoner |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Hr_Hegelund ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, men når de ikke skal spille forskellige indgange, men blot sende én lydkilde ud af bestemte højtalere, troede jeg at det var mere ligetil.
|
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Det kan man også godt, men det er usædvanligt med så mange individuelle zoner. 2 eller 3 zoner er normalt det man kan forvente. Dertil kommer at langt de fleste recievere stadig kun accepterer analog input til ekstra zonerne og at det normalt er rimeligt klodset at betjene de ekstra zoner med mindre man kan gøre det med en app til en tablet eller telefon.
|
|
![]() |
|
Hr_Hegelund ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
"2 eller 3 zoner er normalt det man kan forvente." Jamen det er jo netop 'kun 2-3 zoner der skal bruges.
Ét anlæg der kan afspille radio eller musik fra mobil/ipad på 5,1 i stuen, og/eller spille ud af en højtaler i køkkenet og/eller på badeværelset. Samme kilde, flere højtalermuligheder..
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det kan også laves enkelt. I mit gamle Hellebohus var der højttalere i loftet i alle rum, alt sammen drevet af en lille forstærker med en vol knap på. Men det var så inden der var noget der hed mobilos.
|
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Der står 4 zoner i overskriften ? Men fair nok. 3 er det du skal bruge. Det kan du godt få, men ikke billigt. Den billigste jeg kan komme i tanke om er Denons X4000 til 7k,-. Jeg vil pointere at jeg ikke selv har prøvet den så jeg ved ikke hvor godt eller praktisk zone systemet er implementeret så du bør afgjort få en demo. Der er også en anden hage ved det: Mange recievere kan ikke bruge de interne forstærkere til den sidste zone så der skal der måske en lille forstærker på. Hvis det kun er til baggrunds muzak så kan de fås billigt, men kig evt i manualen til x4000 og se hvad den kan.
|
|
![]() |
|
Tak den vil jeg kigge på.
Og ja, jeg skrev 4, men den udendørs er ikke alfa omega, da den vil blive brugt ekstremt sjældent.
|
|
![]() |
|
Ja jeg sad også og tænkte på om man ikke kunne lave det lidt mere lavpraktisk. Så vidt jeg forstår skal der kun være een mono højttaler i hver ekstra zone. Med en reciever der har to zoner kan man sætte en højttaler til henholdsvis højre og venstre kanal og så sætte en afbryder og en variabel effektmodstand på hver. Jeg vil næsten tro at man kan få en boks der kan dét. Men det kræver self at man kan sætte zone to i mono. Det kan min reciever ikke... |
|
![]() |
|
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
Kunne man ikke bruge en 2 zone receiver og så bruge zone 2 udgangen i mono (kun en HT'er i hvert rum) i køkkenet (Left canal) og badeværelse (right canal)... så burde man kunne skrue op og ned for musikken for hver zone men ja køkken og bade værelset hænger sammen på kilde og volumen :-)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
Det altafgørende punkt, er om der skal være tænd/sluk mulighed og separat volumenregulering i de ekstra rum. Eller om det er okay alt det hele "følges ad"? Jeg tænker 3x airport express og 3 små effektforstærkere. Klaus |
|
![]() |
|
Forstår ikke hvad du mener.. Som jeg skriver i det du citerer, så skal man skulle kunne tænde for musikken på badeværelset, og kun badeværelset og skrue op og ned derinde. Så skal der ikke være noget de andre steder..
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg vil nok glemme alt om kabelføring og indbygnings højtaler.
Lav en airplay løsning. Noget fast der hvor det bruges mest. Og så en airplayhøjtaler der kan flyttes med rundt. Redigeret af Mufti - 25-Februar-2014 kl. 15:19 |
|
![]() |
|
Der er trukket kabler nu, og lavet udtag i loftet i både badeværelse og køkken. Højtalerne SKAL placeres der, og der er ingen strøm der.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |