|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() Sendt: 26-August-2009 kl. 14:10 |
Findes der nogen surround-receivere (Onkyo?) hvor det er muligt at koble x antal hdmi-devices til så billedet og/eller lyden går direkte op til fjernsynet UDEN at receiveren absolut skal være tændt?
Synes det er belastende at man skal tænde receiveren hver gang man vil se noget tv/dvd/bluray osv. - nyhederne i surround eller i de store højtalere er altså ikke altid nødvendigt :) Redigeret af petrucci - 26-August-2009 kl. 14:11 |
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
Nu kan jeg forestille mig, at du må have en form for ekstern box til digitalTV, siden du har brug for HDMI for at se alm TV, men nej mig bekendt findes der ikke noget der virker, selvom det er slukket. Så skal du i stedet ud i noget HDMI splitter. Det er selvfølgelig bøvlet at skulle have fat i mange af dem og dertil ekstra HDMI kabel. Hvor meget drejer det sig om? Jeg har svært ved at forstille mig, at jeg ikke havde lyst til at tænde receiveren for få den gode lyd med på DVD og Bluray (Hvorfor så overhovedet købe det.)
Men til alm TV kan jeg godt forstå problemet. Så kunne løsningen være en splitter. Redigeret af Hyl.dk - 26-August-2009 kl. 22:32 |
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Det er der en hel del receivere som kan - det diskuteres f.eks. her: http://www.avforums.com/forums/av-amplifiers-receivers/10335 53-av-receivers-can-pass-through-standby.html
"prisen" er somregel et noget forhøjet standby forbrug (synes at have læst om 20-25w men er ikke 100% sikker). En praktisk feature hvis man har børn der skal sove (har jeg ladet mig fortælle, jeg vil nu hellere have lyd end børn ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |