recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver med pre-out, men hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReceiver med pre-out, men hvilken?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
McFrede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver med pre-out, men hvilken?
    Sendt: 04-Maj-2011 kl. 23:13
Godaften alle,

Jeg står of skal gerne snart af med min NAD T773v2 surround receiver, men hvad skal jeg købe i stedet?
Hvad vil jeg gerne have?
+ Masser af features! Wink
+ Alle nye lydformater skal understøttes
+ Pre-out

Jeg er ikke nødvendigvis afhængig af noget der effekt-mæssigt kan hamle op med den gamle kæmpe, da jeg lige har bygget en Truepath effektforstærker til fronterne. Derfor er pre-out en nødvendighed mens effekt ikke nødvendigvis er det.
Nu kommer så det store spørgsmål:
Hvad skal jeg vælge?
Jeg har set mig lun på Yamaha RX-V767 da den er billig og har pre-out.
Lillebroderen RX-V667 ser ud til kun at mangle forstærker-kraft i forhold til storebroder, så medmindre jeg har overset noget skal jeg måske kigge på den også?

Jeg har haft set på Sony's modeller og mener jeg havde set den nye STR-DN1020 skulle have haft pre-out, men nu hvor sony selv har offentliggjort specs ser det ud til ikke at være tilfældet.

Onkyo kunne også være et bud, men har de noget i samme prisklasse der er opfylder mine krav?

Er der andre jeg bør overveje?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af McFrede McFrede skrev:

Marantz, selv min gamle SR4300 har det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mercu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Marts-2010
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 07:34

Godaften alle,

Jeg står of skal gerne snart af med min NAD T773v2 surround receiver, men hvad skal jeg købe i stedet?
Hvad vil jeg gerne have?
+ Masser af features! Wink
+ Alle nye lydformater skal understøttes
+ Pre-out

Jeg er ikke nødvendigvis afhængig af noget der effekt-mæssigt kan hamle op med den gamle kæmpe, da jeg lige har bygget en Truepath effektforstærker til fronterne. Derfor er pre-out en nødvendighed mens effekt ikke nødvendigvis er det.
Nu kommer så det store spørgsmål:
Hvad skal jeg vælge?
Jeg har set mig lun på Yamaha RX-V767 da den er billig og har pre-out.
Lillebroderen RX-V667 ser ud til kun at mangle forstærker-kraft i forhold til storebroder, så medmindre jeg har overset noget skal jeg måske kigge på den også?

Jeg har haft set på Sony's modeller og mener jeg havde set den nye STR-DN1020 skulle have haft pre-out, men nu hvor sony selv har offentliggjort specs ser det ud til ikke at være tilfældet.

Onkyo kunne også være et bud, men har de noget i samme prisklasse der er opfylder mine krav?

Du kan købe min Marantz SR 6004 for 4000+porto. Du får en reciever som er én klasse bedre bedre end de adnre du kigger på og den fungere perfekt. Den er 1 år gammel og der er kvittering und alles. 
Den understøtter naturligvis alle formater, pre-out, bluetooth, iPod tilslutning med meget mere.

Redigeret af Mercu - 05-Maj-2011 kl. 07:35
Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler
Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd
Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm
PS3 40gb FAT
Til top
McFrede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 08:07
Jeg kigger Marantz og især da nu 6004.

Umiddelbart er det altså en brugt Marantz eller en ny Yamaha, de andre mærker ser ikke ud til at tilbyde pre-out førend vi når et godt stykke op i modelhierakiet (og dermed også pris).

Jeg udvider måske med effektforstærkere til center- og bag-højttalere senere på året og har egentlig også haft kig på en egentlig surround-forforstærker, men de jeg har kunnet finde virker dyre.
Til top
Mercu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 11:06

Jeg kigger Marantz og især da nu 6004.

Umiddelbart er det altså en brugt Marantz eller en ny Yamaha, de andre mærker ser ikke ud til at tilbyde pre-out førend vi når et godt stykke op i modelhierakiet (og dermed også pris).

Jeg udvider måske med effektforstærkere til center- og bag-højttalere senere på året og har egentlig også haft kig på en egentlig surround-forforstærker, men de jeg har kunnet finde virker dyre.
Jeg kan kun anbefale Marantz det er virkelig kvalitet. De er også de bedste til at levere en ordentlig stereo lyd.
Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler
PS3 40gb FAT
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Mercu Mercu skrev:

Jeg kan kun anbefale Marantz det er virkelig kvalitet. De er også de bedste til at levere en ordentlig stereo lyd.

Den vogn må jeg ( til de færrestes overraskelse ) hoppe med på, Marantz laver nogle super produkter, især hvis du også er interesseret i stereo!
Til top
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 14:55
Jeg har bestemt ikke noget negativt at sige om Marantz, men en anden lidt billigere mulighed kunne være en Harman Kardon AVR 255. Understøtter alle de nye formater, har pre-out, hæderlig effekt samt et pænt design (hvilket naturligvis er subjektivt).

Sådan én kan du få fra ny for 3.000,-
Til top
Mercu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af TG80 TG80 skrev:

Jeg har bestemt ikke noget negativt at sige om Marantz, men en anden lidt billigere mulighed kunne være en Harman Kardon AVR 255. Understøtter alle de nye formater, har pre-out, hæderlig effekt samt et pænt design (hvilket naturligvis er subjektivt).

Nu skal dette ikke lyde forkert, men der væsentligt forskel fra en reciever til 7800 og en til 3000 fra ny. 

Den dyrere ER bedre. Men Harman Kardon er da også hæderligt :)
Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler
PS3 40gb FAT
Til top
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Mercu Mercu skrev:

Oprindeligt skrevet af TG80 TG80 skrev:

Nu skal dette ikke lyde forkert, men der væsentligt forskel fra en reciever til 7800 og en til 3000 fra ny. 

Den dyrere ER bedre. Men Harman Kardon er da også hæderligt :)
Jeg tvivler ikke på at en Marantz SR6400 er en bedre receiver end HK AVR255. (Men de 3000,- er en kampagne pris, normalprisen var ihvertfald over 4000,-)
Jeg foreslog den også pga. trådstarter specifikt bad om noget billigt. Og i mine øjne er en HK'en et rigtig godt bud på en billig receiver med pre-out.
Til top
McFrede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 19:59
OK, så er feltet på:
Yamaha RX-V667 nypris 3.000

Harman Kardon AVR 255 nypris 3.000

Yamaha RX-V767 nypris 3.500

Marantz sr6004 brugtpris 4.000

De har alle umiddelbart hvad jeg leder efter, der er rum-korrektion på alle, de har pre-out udgange og understøtter de nyeste lydformater.
Mens jeg læser videre har jeg et nyt spørgsmål... Skal receiveren stå tændt for at lade HDMI-signal passere videre til fjernsynet? Jeg tænker hvis nu for eksempel jeg vil se noget DRHD fra DVB-C modtageren, men ikke nødvendigvis synes at et program om insekter skal ud gennem andet end tv'ets højttalere...
Til top
McFrede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 21:55
Jeg vil stadig rigtig gerne vide om hdmi-signalet går gennem selvom receiveren står på standby (eller hvad sådan en feature hedder.

Jeg har nu siddet og kigget lidt videre og umiddelbart virker Yamahaerne lige en tand skarpere end konkurrencen.
Yamahaerne understøtter hdmi 1.4 (jeg er dog ikke sikker på hvad det gavner mig). Jeg har fundet ud af at den understøtter HDMI pass-through under standby og at der er 12V trigger (så jeg kan styre effektforstærker via relæ).

For lige at få en hurtig indikation på omtrentlige introduktionsår googlede jeg for reviews og fandt:
Yamaha rx-v667 og rx-v767 ~2010
Marants sr6004 ~2009
Harman Kardon avs 255 ~2008

Indtil videre er ingen diskvalificeret, men jeg tilstår at Yamaha og Marantz nok står stærkere end H/K
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 22:14

Jeg vil stadig rigtig gerne vide om hdmi-signalet går gennem selvom receiveren står på standby (eller hvad sådan en feature hedder.

Nogle receivere (eksempelvis Yamaha) har dette som en feature - men det er ikke standard, så hvis det er noget du vil have, så skal du kigge specifikt efter det.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu