recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver med preout
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver med preout

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ferrebo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrebo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver med preout
    Sendt: 17-April-2012 kl. 00:00
Hej alle

Ny herinde samt inden for hifiverdenen. Jeg har et par aktive højtalere, som jeg ønsker at finde en forstærker til. I og med højtalerne har indbygget forstærker, har jeg fundet frem til, at receiveren skal have "pre out". Men jeg ved ikke en daddel mht., hvor jeg skal kigge, og hvad jeg skal kigge efter.

Hifiklubben anbefaler Denon avr-1912, men den er lidt pebret (3200). Mit budget er cirka 2000-2500. 

Jeg håber, der er nogen, der kan komme med nogle bud på en god receiver til en knap så kræsen bruger :-)
Til top
ferrebo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrebo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 00:01
Glemte lige at nævne, at der blot er tale om to højtalere, altså stereo Smile
Til top
ferrebo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrebo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 00:04
Sorry - søger en receiver med tre HDMI-indgange og en lydindgang til Airport express brug. 
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 05:08
Bemærk at der netop IKKE er pre out på en Denon 1912 !
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 06:08
Oprindeligt skrevet af ferrebo ferrebo skrev:

Jeg håber, der er nogen, der kan komme med nogle bud på en god receiver til en knap så kræsen bruger :-)

Den her:
http://www.dba.dk/marantz-sr5004-71-kanaler/id-81958284/
Klem ham på prisen, den har været til salg længe. Jeg gav 2000 kr for min i efteråret.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ferrebo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrebo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Bemærk at der netop IKKE er pre out på en Denon 1912 !
Hmmm.. Han sagde højt og tydeligt, at jeg skulle op i 1912, før der var pre-out. Læser flg. på deres side:
– ikke Zone 2 pre-out
 ikke pre-out for to subwoofere

Hvad er zone 2?Embarrassed

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ferrebo ferrebo skrev:

Den her:
http://www.dba.dk/marantz-sr5004-71-kanaler/id-81958284/
Klem ham på prisen, den har været til salg længe. Jeg gav 2000 kr for min i efteråret.

Klaus
Holder øje med den - tak!

Hvis det skal være nyt, har du så et godt bud i den lidt billigere klasse?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 07:58
Nej, det har jeg ikke. Jeg handler brugt og lader andre tage det økonomisk store tab. Eg har også visse minimuskravene til mit udstyr og her er der ingen receivere i den prisklasse du kigger i der opfylder mine krav....

Zone 2 er højttalere i. Et andet rum. Jeg bruger eksemplelvis zone 2 til højttalerne i køkkenet, hvor jeg kan styre lydkilde og niveau uafhængigt af lyden i stuen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ferrebo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrebo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, det har jeg ikke. Jeg handler brugt og lader andre tage det økonomisk store tab. Eg har også visse minimuskravene til mit udstyr og her er der ingen receivere i den prisklasse du kigger i der opfylder mine krav....

Zone 2 er højttalere i. Et andet rum. Jeg bruger eksemplelvis zone 2 til højttalerne i køkkenet, hvor jeg kan styre lydkilde og niveau uafhængigt af lyden i stuen.

Klaus
Tak for dit (ærlige) svar Smile

Men hvis det blot er zone 2 pre-out, Denon 1912 ikke kan klare, så kan den vel godt klare preout til to aktive højtalere?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-1912_surround-receiver_sort.htm
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 09:34
Jeg gentager: der er IKKE pre out på en Denon 1912. Du skal i en 3312 før den mulighed tilkommer på Denon xx12 serie. Det vil tage din lokale HFK 2 minutter at finde et billede af bagsiden på en 1912 og konstatere det samme !
Til top
ferrebo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrebo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Jeg gentager: der er IKKE pre out på en Denon 1912. Du skal i en 3312 før den mulighed tilkommer på Denon xx12 serie. Det vil tage din lokale HFK 2 minutter at finde et billede af bagsiden på en 1912 og konstatere det samme !
Tak for svaret - bare underligt, at HFK i Lyngby anbefalede denne. 

Har du et forslag til en billigere receiver end 3312 (7000,-)?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 10:54
Onkyo TX-NR709 ser vist ud til at have det
AV-connection har den på tilbud til 5500kr, har dog ikke undersøgt priser andre steder.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 11:35
Hvordan har du med at købe brugt ?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu