|
Receiver med preout |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
ferrebo ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-April-2012 kl. 00:00 |
||
Hej alle
Ny herinde samt inden for hifiverdenen. Jeg har et par aktive højtalere, som jeg ønsker at finde en forstærker til. I og med højtalerne har indbygget forstærker, har jeg fundet frem til, at receiveren skal have "pre out". Men jeg ved ikke en daddel mht., hvor jeg skal kigge, og hvad jeg skal kigge efter. Hifiklubben anbefaler Denon avr-1912, men den er lidt pebret (3200). Mit budget er cirka 2000-2500. Jeg håber, der er nogen, der kan komme med nogle bud på en god receiver til en knap så kræsen bruger :-)
|
|||
![]() |
|||
ferrebo ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Glemte lige at nævne, at der blot er tale om to højtalere, altså stereo
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Sorry - søger en receiver med tre HDMI-indgange og en lydindgang til Airport express brug.
|
|||
![]() |
|||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
||
Bemærk at der netop IKKE er pre out på en Denon 1912 !
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19812 |
||
Den her: http://www.dba.dk/marantz-sr5004-71-kanaler/id-81958284/ Klem ham på prisen, den har været til salg længe. Jeg gav 2000 kr for min i efteråret. Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Hmmm.. Han sagde højt og tydeligt, at jeg skulle op i 1912, før der var pre-out. Læser flg. på deres side: – ikke Zone 2 pre-out – ikke pre-out for to subwoofere Hvad er zone 2? ![]()
Holder øje med den - tak! Hvis det skal være nyt, har du så et godt bud i den lidt billigere klasse?
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19812 |
||
Nej, det har jeg ikke. Jeg handler brugt og lader andre tage det økonomisk store tab. Eg har også visse minimuskravene til mit udstyr og her er der ingen receivere i den prisklasse du kigger i der opfylder mine krav....
Zone 2 er højttalere i. Et andet rum. Jeg bruger eksemplelvis zone 2 til højttalerne i køkkenet, hvor jeg kan styre lydkilde og niveau uafhængigt af lyden i stuen. Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Tak for dit (ærlige) svar ![]() Men hvis det blot er zone 2 pre-out, Denon 1912 ikke kan klare, så kan den vel godt klare preout til to aktive højtalere? http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-1912_surround-receiver_sort.htm
|
|||
![]() |
|||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
||
Jeg gentager: der er IKKE pre out på en Denon 1912. Du skal i en 3312 før den mulighed tilkommer på Denon xx12 serie. Det vil tage din lokale HFK 2 minutter at finde et billede af bagsiden på en 1912 og konstatere det samme !
|
|||
![]() |
|||
||
Tak for svaret - bare underligt, at HFK i Lyngby anbefalede denne. Har du et forslag til en billigere receiver end 3312 (7000,-)?
|
|||
![]() |
|||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
||
Onkyo TX-NR709 ser vist ud til at have det
AV-connection har den på tilbud til 5500kr, har dog ikke undersøgt priser andre steder.
|
|||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|||
![]() |
|||
||
Hvordan har du med at købe brugt ?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |