|
Receiver ændrer opløsning? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Januar-2016 kl. 14:26 |
Håber der er nogle kloge hoveder herinde som kan hjælpe. Jeg har en Sony STR-DN1040 receiver med hdmi passthrough der ændrer opløsningen på min Intel Nuc med Kodi. Står alt fx korrekt og jeg slukker receiveren så gør den Kodi større end displayet.
Nogen med nogle gode bud evt?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du overscan sat til i kodi? Er ikke ret bekendt med kodi, men tror du skal sætte kodi til at outputte 1080p istedet for auto hvis du har sat den til dette. Jeg bruger altid 1080p 60hz out,ellers får jeg 24hz judder på mit udstyr
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Har den sat til 1080P og ikke auto, så det er desværre ikke det.
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Står indstillingen af format korrekt på dit TV når receiveren er slukket, så det ikke forsøger at fjerne overscan? Prøv at tjekke, at det står til 1:1 pixelmapping (det hedder noget forskelligt fra mærke til mærke).
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
dbugdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2009 Status: Offline Point: 87 |
Jeg er lige med p en lytter. Har præcis samme problem på min Marantz.
For mig er det dog kun Kodi og ikke selve windows (bagved) der driller i opløsningen. Så mit umiddelbare gæt var at det var/er en Kodi ting og ikke en reciever ting - kan tage fejl dog :) |
|
![]() |
|
Huntie, ja den står korrekt på tv'et også. Det er noget mærkeligt noget og pisse irriterende.
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2121 |
Er HDMI passthrough mulig når receiver er slukket? Det kan fx sættes op på min Yamaha om den også skal være aktiv i standby. Det kan måske hjælpe. Du kan også prøve at køre uden om forstærker og se om det hjælper. Man kan få en HDMI dims at sætte på PC'en så den altid kan se display opløsningen, uanset om der er noget tilsluttet. Fx denne:
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Ja det virker ved standby. Men vil ikke ud bruge yderligere penge på hardware når jeg kun bruger min NUC til Kodi.
Desuden ender det nok i den lort ser det ud til, satte den igang med hente firmware; nu har der stået downloading 0% de sidste 2 timer og jeg tør ikke slukke den. |
|
![]() |
|
Måtte slukke på strømmen imorges, den var ikke kommet videre. Var heldigvis ikke sket noget men usb er vist vejen frem. :-)
|
|
![]() |
|
Løsningen er fundet nu, jeg har også Windows 10 bagved og Windows opfatter det som om at der ikke er en skærm tilknyttet når man slukker. Nu har jeg sat et lille stykke malertape over pin 19 og så er problemet løst. Det virker upåklageligt nu. :-)
Redigeret af Jakabov - 11-Januar-2016 kl. 17:05 |
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
Må lige høre hvor præcist det stykke tape skal sidde? Jeg har selv samme problem og også prøvet at sætte tape over pin 19, men der kommer ikke noget billede igennem når jeg gør det. Har du evt mulighed for at poste et billede her i tråden?
![]() Jeg har dog en yamaha receiver. Redigeret af Monsterslam - 11-Marts-2016 kl. 15:19 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |