recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver: Onkyo TX-RZ710 eller Yamaha RXA1050 Av?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver: Onkyo TX-RZ710 eller Yamaha RXA1050 Av?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér handstand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver: Onkyo TX-RZ710 eller Yamaha RXA1050 Av?
    Sendt: 16-Juli-2016 kl. 23:22
Hej,
HDMI out porten er stået af på min Onkyo NR609, så jeg er på markedet efter en udskiftning.

Jeg har behov for 7.1/7.2. Jeg vil gerne have god og rigelig lyd Wink
Belært af erfaring, så vil jeg gerne have 2 HDMI out :-)

Hvad tænker I?
Er der nogen der kan finde en 3.variant indenfor prisgruppen 6.000-8.000 - eller er der nogen der kan pege på hvorfor  Yamaha RXA1050 Aventage er langt bedre end Onkyo TX-RZ710.

Det ville i øvrigt være genialt hvis remote'n kunne sende bluetooth istedet for infrarød, da jeg har alle enheder stående på mit kontor og derfor har et øje siddende v tv'et til at fange fjernbetjeningssignaler og sende ind i rummet ved siden af, hvorfra alle ledninger så går retur Big smile

(jeg ved godt at iPhone apps er en mulighed, men pragmatisk så er det stadig bare hurtigere at samle en remote op end at lede rundt efter en app...

Det er fint med understøttelse af Deezer og andre services, men hvilken af de to leverer bedst lyd og bedst oplevelse?

Ser frem til jeres altid skarpe kommentarer og svar.
Handstand
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 07:42
Af de to du har i tankerne ville jeg klart vælge Yamaha..!

For det første har de nye Onkyo et ekstremt ringe kalibrerings system.
For det andet har du selv haft glæde af Onkyos HDMI problemer, og jeg ville personligt ikke tage chancen igen.

Jeg ved desværre ikke hvordan det ser ud med BT Remote da jeg aldrig har spekuleret i de baner.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 10:06
Du mener vel RF remote (radio frekvence) og ikke BT.

RF er indbygget i min remote til Pioneer SC-LX83
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 11:10
Personligt ville mit "sikre" valg også være Yamaha. Jeg har haft a1030 og var fuldt ud tilfreds med den.
Onkyo'en syntes jeg dog er interessant. Deres rumkalibrering skal være en anden end sidste model og langt bedre. Me. Du skal da op i deres rz810 for at reelt sammenligne? (Som jeg husker det). Deres hdmi problemer skal også være fortid.
Med av-connections muligheder, så havde jeg taget en onkyo til test (kun fordi jeg har haft den Yamaha og skulle mene jeg kender dens lyd). Hos av kan man returnere hvis ikke du er tilfreds
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 11:31
Jeg har netop rodet med en Onkyo tx-rz810, og nej, deres AccuEQ er præcis det samme møg som i de tidligere modeller.!
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 11:52
Nå ok:). Det var bare ikke det jeg havde læst:). Men ja er det vigtigt så er det nok ikke onkyo.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2012
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 12:42
Det helt selvfølgelige valg vil være Yamaha, der slet ikke har de HDMI-problemer, som Onkyo er berygtet for.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Deres hdmi problemer skal også være fortid.

Det har de skullet være mange gange..........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér handstand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 17:58
Tak for de mange input. Jeg er (som skrevet af bitter erfaring) bekendt med HDMI udfordringerne hos Onkyo. Dog tænkte jeg blot, at deres overlevelse afhænger vel af, at de er 100% sikre på at det er fortid. De må jo i den grad have oplevet det på egen krop og lavet enhver tænkelig analyse af root-cause osv.

Men fair kommentarer. Strecker, du virker jo ikke sønderligt imponeret af Onkyo's "løft" ift AccuEQ. Ærgerligt.
I min optik har Onkyo altid været kendt for at man får mange lækre features med i pakken. Det tror jeg stadig er gældende.

Men jeg kommer nok til at vægte tanken om kvalitet højere - hvor jeg tror at jeres kommentarer får mig til at pege over mod Yamaha...

Men skyd endelig løs med andre pros/cons for de to valgte. Jeg har ikke lagt noget produkt i kurven endnu ;-)
Handstand
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 18:32
Jeg har været med til at sælge begge mærker - ONKYO og Yamaha. Ja, du får en masse features hos ONKYO, til en lav pris. Og de er ofte "først med det nye". Tanken kan jo være, at hvor er der sparet, siden ONKYO kan sælge receivere med så mange flere features, billigere end alle andre mærker? Det har så vist sig, at det bl.a. skyldes at man "skærer hjørner", på selv komponentkvaliteten.
ONKYO har haft HDMI-problemer gennem 5 årgange! Faktisk droppede man ONKYO, dér hvor jeg var ansat, fordi der generelt var for mange problemer med ONKYO - ikke kun HDMI-problemer! Læg dertil, at mange ONKYO-receivere bliver ekstremt varme, sammenlignet med andre mærker. Noget som også tærer på komponenterne.

Ud over at Yamaha modellerne virker lækre, får du også mere pondus i lyden, en lækker finish, og 3 års garanti (det skal være RX-A modeller). Og så er det bare en fornøjelse at sælge noget, som ALDRIG fejler noget . Jeg har ofte solgt receivere til kunder, som havde en 8-10 gammel receiver, som stadig fungerede fint. Men de ønskede ganske enkelt nye features, og ville selvfølgelig have en Yamaha igen.

Og nej, jeg er ikke ONKYO hader. Jeg har tidligere haft mange forskellige ONKYO apparater. Og jeg har for nylig købet en brugt ONKYO effektforstærker.

M.v.h.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér handstand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 19:30
God dybde i indlægget Henrik B. Takker for de gode input hele vejen rundt. Jeg går Yamaha vejen Thumbs Up
Handstand
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 19:49
Marantz SR6010  5999 kr.
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr6010-p-1636.html

Har muglighed for at køre 9,2 med separat effekttrin har lige selv købt den og da jeg har et kraftigt effekttrin valgt jeg denne. Kører Atmos med 4 højtalere som giver en bedre lyd en Atmos i 2 højtaler som jeg prøvede af inden jeg købte
 Den svarer til Denon  AVR-X4200W i store træk.
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/denon-avr-x4200w-surround-receiver/

En anden muglighed kunne være til ca samme pris som Yamaha 1050  Være Marantz SR7010 som har 9 forstærker og muglighed for 11.2ch processing.

Pris 8499 kr. Svarer til Denon Avr-X6200 W
http://hifi-freaks.dk/webshop//foraarsclearance-marantz-sr7010-b-stock-sort-p-2032.html

Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu