recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver smadret efter rep.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReceiver smadret efter rep.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Johnine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver smadret efter rep.
    Sendt: 13-April-2011 kl. 22:29
Hej alle..

Jeg modtog en sms fra Hifiklubben idag, at min Denon AVR-4310 var kommet hjem fra rep.
Den havde haft en fejl på HDMI boardet siden den var ny (købt d. 9/3-2010), hvor den ikke kunne fange signalet ordentligt og sende det videre til de forskellige komponenter, andre gang tog det bare flere minutter, før der kom billede på fjernsynet. (Blev afprøvet med flere forskellige fjernsyne, og bluray afspillere)

Jeg sendte den så til rep. i samme ombæring som jeg skulle have min højtaler repareret pga. en sprunget diskant.

Da jeg så kommer ned i hifiklubben, pakker ekspedienten receiveren ud af den indpakningen den var transporteret i, alt i mens jeg står ved siden af og kigger på. Ved første øjekast konstatere jeg så, at den har fået flere dybe hakker i fronten, så man kan se det sølvfarvede alu. Den har også en stor bule opad på kabinettet på toppen, som indikerer at den har været mast eller trykket/tabt. De 2 bagerste fødder er knækket af den og beslagene ødelagt, og efter nærmere syn, er den slået hel skæv, og kabinettet passer ikke rigtig over resten. Det hele er meget skævt.

De sætter så den helt store mølle igang og får fat i e-service og alt det der, og ringede til mig idag kl. 18, og fortæller at den bliver sendt til rep. så den får skiftet alle de dele der er ødelagte. Jeg stiller så spørgsmål til indmaden, som jo sikkert har været voldsomt rystet, men får at vide, at den som regel ikke tager skade ved sådanne uheld. I mine øre giver det ikke rigtig mening.

Hvad synes i?

Bottom line i det her, hvad/hvor meget skal jeg acceptere/forlange? Er det rimeligt at jeg skal tage imod en forstærker der har været behandlet på den måde, eller kan jeg forlange at få en ny?
Er det ikke bare et spørgsmål om at kræve erstatningen af vognmandsfirmaet, der ikke har transporteret det ordentligt?
Nogen der ved hvad jeg rent juridisk skal acceptere/forlange?

Håber i kan hjælpe, er lidt i vildredde.

Med venlig hilsen
Peder Holm
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 00:50
Jeg ville forlange at få en ny receiver eller pengene tilbage. Jeg ville ikke stille mig tilfreds med en receiver der efter din beskrivelse nærmest skal totalrenoveres. 

Man får indtryk af, at Hifiklubben ikke nægter at der er sket skade på dit udstyr mens den ikke har været i din varetægt, når de sætter den helt store mølle igang for at løse problemet, og derfor skulle man mene at de vil gøre hvad de kan for at rette op på fejlen.

De har nok også en form for forsikring i forbindelse med fragt og/eller indlevering til deres "værksted".

Jeg mener ikke man kan rette op på fejlen ved at reparere den. Inderst inde vil du altid vide at den har været tabt på gulvet eller lign., og det er derfor ikke den samme receiver som du indleverede til rep. I mine øjne har den efter reparationen ikke samme værdi, som hvis den bare havde fået skiftet HDMI boardet. På samme måde har en bil der er repareret efter en betragtelig skade heller ikke samme værdi som en bil der ikke har været skadet.

Hvis du får en ny, så husk at få en ny kvittering.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 01:09
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2007
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 01:22
Du kan ifølge købelovens § 78 kræve et af følgende...

1)   afhjælpning af mangelen,

2)   levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),

3)   et passende afslag i købesummen eller

4)   ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.

Du kan dog ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis det giver sælger uforholdsmæssige udgifter. Her er det genstandens værdi uden mangler.

Det gælder selvfølgelig stadigvæk, at afhjælpning skal ske indenfor rimelig tid.

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 01:24
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Det andet indlæg om samme emne:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96077&PID=974307&title=smadret-receiver-efter-rep

Nu har jeg skrevet her. Det må være nok.

Er der et 3. og et 4.?
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 05:02
Jeg vil sige, at efter som de går i gang med at få rettet tingene ud er det jo i første omgang en positiv ting, og kan de fixe den frem til at den står som ny, så fair nok (hvis du kan leve med det altså og de ikke vil give en ny) men i så fald, skal du bare huske at du kun skal betale for HDMI reperationen, resten hæfter hifiklubben selv for da det sket i deres varetægt! så får du en eller anden latterlig regning på det så klag med det samme! en anden ting er, hvis du vælger at beholde den, forlang af sælgeren at de tester den af sammen med dig i butikken mens i begge står og høre på det, (det vil sige HVER en lille del skal testes, ikke kun det man bruger til daglig, men hvert eneste stik, og hver funktion!) på den måde kan du tage dem på ordet om at den nu ER lavet, og hvis der er noget der ikke virker, skal du nægte at tage imod den indtil de så har fået rettet fejlen! og ligeså er du sikker på ikke at komme hjem igen med en produkt der ikke virker ;) (nu du er i tvivl om indmaden har taget skade, de holder jo arrangerede demo'er, du kan bare forlange at din ryger igennem sådan en tur efter det der er sket i forbindelse med rep'en.)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Johnine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Jeg vil sige, at efter som de går i gang med at få rettet tingene ud er det jo i første omgang en positiv ting, og kan de fixe den frem til at den står som ny, så fair nok (hvis du kan leve med det altså og de ikke vil give en ny) men i så fald, skal du bare huske at du kun skal betale for HDMI reperationen, resten hæfter hifiklubben selv for da det sket i deres varetægt! så får du en eller anden latterlig regning på det så klag med det samme! en anden ting er, hvis du vælger at beholde den, forlang af sælgeren at de tester den af sammen med dig i butikken mens i begge står og høre på det, (det vil sige HVER en lille del skal testes, ikke kun det man bruger til daglig, men hvert eneste stik, og hver funktion!) på den måde kan du tage dem på ordet om at den nu ER lavet, og hvis der er noget der ikke virker, skal du nægte at tage imod den indtil de så har fået rettet fejlen! og ligeså er du sikker på ikke at komme hjem igen med en produkt der ikke virker ;) (nu du er i tvivl om indmaden har taget skade, de holder jo arrangerede demo'er, du kan bare forlange at din ryger igennem sådan en tur efter det der er sket i forbindelse med rep'en.)

Den egentlige reparation skulle laves under garantien, da den har haft den fejl fra ny af. :)
Så der bliver slet ikke noget jeg skal betale. Heldigvis.. :)

Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Johnine Johnine skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Den egentlige reparation skulle laves under garantien, da den har haft den fejl fra ny af. :)
Så der bliver slet ikke noget jeg skal betale. Heldigvis.. :)

Det jo så kun fair nok :D
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu