recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver til Audiovector S3 Sig. (max dybde 40cm)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver til Audiovector S3 Sig. (max dybde 40cm)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lassejp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2007
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lassejp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver til Audiovector S3 Sig. (max dybde 40cm)
    Sendt: 08-Januar-2014 kl. 17:46
Mine audiovector s3 signature i øjeblikket parret med en Onkyo 709.

Det fungerer sådan set udemærket, lyder er god, men...jeg har på fornemmelsen at den kan blive endnu bedre :-)

For nuværende er lyden til den lyse side, og det er som om der mangler lidt "punch" i den dybe mellemtone. Bassen er for så vidt god, men indimellem ved enkelte sange bliver den "boomy" når nu lyttepositionen er tæt på bagvæggen.

Rummet er desværre et mareridt, en lejlighed med trægulv og betonloft/vægge. Indretningen gør desværre også er det er svært at få højttalerne mere end 30-40 cm fra væggen.

Jeg har forsøgt med en sub (lånt en audio pro evo sub 10 hos kammerat). En relativt billig sub og resultatet var også elendigt. Den kun slet ikke høres eller rungede som en gal.

Den begrænsede dybde på 40 cm skyldes placeringen i et Unnu 231. Det ser (hvis jeg selv skal sige det) skide godt ud og jeg vil nødigt til at omkonfigurere dette når nu Xbox, centerhøjttaler, mediecenter mv står fremragende heri.

Jeg kan prøve med en Onkyo 727, men tvivler på det giver noget nævneværdigt. Alternativt Anthem MRX 710, nogen der har erfaringer med denne? Forslag til andre forstærkere eller bare forslag til forbedring af ovenstående setup? Eller måske en effekt forstærker til fronten, men vil det ikke ødelægge sammenhængen med bag- og centerhøjttalere?

Der er ca. 15k at gøre godt med :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 18:06
Du kan gøre næsten hvad du vil, hvis din akustik er skyld i "boomy" lyd, så kan en kraftigere forstærker ikke ændre på det.

En effektforstærker vil ikke ødelægge noget, hvis den bare er forholdsvis neutral i lyden. Du skal blot lave en ny kalibrering bagefter.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu