recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver til Dali 400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver til Dali 400

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver til Dali 400
    Sendt: 15-Januar-2014 kl. 09:48
Hej Alle

Jeg har læst spalte op og spalte ned om andre der søger receivere i min prisleje, men der er ikke rigtig nogle jeg synes kommer med et svar som passer på min situation.

Jeg købte i efteråret et gammelt sæt Dali 400, hvor diskanterne var udskiftet med nogle billige horn. Disse har jeg så skiftet ud til Audax tw025a0, hvilket jeg synes spiller rigtig godt.
Det er mit første sæt højtalere, som jeg fandt frem til ved at læse en MASSE artikler inde på hifi4all og herinde. Ifølge forums er det en udemærket højtaler til billige penge, som har en rimelig lyd. Det er denne højtaler: http://www.dali-speakers.com/en-US/Loudspeakers-1/DALI-400.aspx
Det skal understreges at jeg ikke som sådan søger highend lyd, det er udelukkende for at få en tilfredsstillende lyd ud af min tv og appletv. Det udstråler mit køb af billige højtalere også!

Disse højtalere har jeg indtil videre drevet med en gammel Yamaha receiver fra 1999, som jeg har fået foræret. Så vidt jeg kan læse mig til i manualen leverer den 5x35 watt, hvilket måske forklarer den manglede punch i lyden.
Jeg havde som udgangspunkt tænkt mig at affinde mig med lyden som den er, men de sidste par uger er receiveren begyndt at drille. Lyden kommer nu kun ud af den ene højtaler, indtil jeg giver volumeknappen en masse motion. Andre gange skal jeg skifte mellem de forskellige effekter hvorefter lyden pludselig kommer igennem højtalerne som før. Desværre virker min favorit effekt ikke længere. Så derfor spekulerer jeg nu i en ny receiver.

Min nye receiver må gerne være kraftigere og have alle de nye features.
Jeg har for at sige det ærligt ingen forstand på området, derfor søger jeg råd hos jer.
Mit forbrug er nok 70/30 tv/musik, jeg nyder gerne at kunne spille højt en gang i mellem, f.eks når jeg ser koncerter.
Fremtiden byder formentlig på et surround setup.

Hvis Pioneer laver receivere der matcher mine Dali 400 højtalere, vil det kun være et plus, da jeg kan få lidt rabat hos dem. Ellers jeg jeg åben for bud.
Jeg ønsker varm lyd.

Budget 4-5000 kr.

Er der noget i ønsker uddybet, så sig endelig til.
På forhånd mange tak.

Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 18:02
Hej og velkommen til
 
Sgu et par ældre herrer du har fået fat i der. Har du læst anmeldelsen af dem fra start 90erne fra Den Blå Avis?
 
Kan du ellers lide lyden med den Yamaha, altså bortset fra det punch du omtaler. En forstærker med omkring de 30-40 "rigtige" watt burde godt kunne levere nok.
 
Med et så stort budget er mulighederne rimelig mange. Skal den have AirPlay, App, og flere hdmi indgange?
Til top
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 19:19
Tak for svaret.
Jeg kan faktisk rigtig godt lide lyden af yamahaen.
Ja det er et par gamle hunde, men de overrasker til de 600kr jeg gav for dem. Og så er de i perfekt stand.
Jeg kunne godt se en fordel i at købe en pioneer da jeg kan få en dyrere receiver til samme penge som andre mærke, men om de er gode aner jeg ikke.

Jeg har et Apple tv så derfor er indbygget AirPlay ikke nødvendigt. Men jeg har 4 produkter der bruger hdmi. App ved jeg ikke om er nødvendigt.

Jeg ønsker som alle andre så meget som muligt :)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 20:41
Pioneer laver glimrende ting.
 
Og hvis du kan få en god deal.....ja. Og helt klart en opgradering fra dit nuværende.
 
For øvrigt lyder det som udgangsrelæet der er smuttet en tur.
Til top
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 21:38
Mufti: tak for svaret. Har du nogle ideer om hvilken model der kan klare mit behov? Jeg har læst at pioneer kan være kliniske/neutrale i lyden, er det noget du kender til?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 22:22
Tag sådan en her
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5007-p-942.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Madskinen Madskinen skrev:

Mufti: tak for svaret. Har du nogle ideer om hvilken model der kan klare mit behov? Jeg har læst at pioneer kan være kliniske/neutrale i lyden, er det noget du kender til?
 
Det er helt klar smagssag om man kan lide en forstærker der er neutral i lyden.
 
I de gode gamle dage fandtes der folk som nærmest dyrkede det puristiske lydbillede.
 
Pioneer er neutral i lyden.
 
Marantz som Klaus DM linker til får rigtig fine ord med på vejen. Og tilmed en god besparelse.
 
Jeg hælder en smule til Marantz.
 
Men måske kan du få en rigtig god rabat hos Pioneer, der gør at du kan komme et par klasser op......
Til top
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 08:20
Jeg kan godt se at det en fin maskine den Marantz.
Hvilket dog overskrider mit budget.

Spørgsmålet er om jeg skal tage sådan en Marantz, eller om en pioneer kan gøre jobbet. Det jeg kan lide ved den Yamaha jeg har nu, er at den virkelig kan få højtalerne til at buldre hvis jeg ser en action film eller lignende. Bør de to receivere ikke kunne det samme, evt med mere kontrol?

Jeg tænker lidt på http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/VSX-1123-K/page.html , om den er værd at investere i.

Tak for svarene indtil videre!
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Madskinen Madskinen skrev:

Jeg kan godt se at det en fin maskine den Marantz.
Hvilket dog overskrider mit budget.

Spørgsmålet er om jeg skal tage sådan en Marantz, eller om en pioneer kan gøre jobbet. Det jeg kan lide ved den Yamaha jeg har nu, er at den virkelig kan få højtalerne til at buldre hvis jeg ser en action film eller lignende. Bør de to receivere ikke kunne det samme, evt med mere kontrol?

Jeg tænker lidt på http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/VSX-1123-K/page.html , om den er værd at investere i.

Tak for svarene indtil videre!

Den Pioneer sc-2023 er meget kraftfuld, og kan levere det savnede "punch" i lyden!
Syntes det ville være synd hvis du går ned i den mindre 1123, som er uden klasse D forstærkning. Jeg er selv gået fra en "lille" (LX52) Pioneer til en af de større med klasse D forstærker(SC-LX75), og hold da op en seriøs forskel. Meget mere kraftfuld/punchy lyd.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 09:34
Tak for svaret !
Hmm, det er en svær beslutning for den er over budgettet. Men man kan selvfølgelig sige at den burde kunne trække det hvis jeg får et fulgt sorround setup - eller hvad?
Specielt til prisen. 
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 11:21
Den kan trække 95% af alle surround setup til "almindelige" folk. Men den har også preout udgange for alle kanaler til effektforstærker, hvis den skulle komme i problemer. Det er noget som 1123'eren også mangler, så ingen mulighed for og opgradere på power, hvis du vælger den.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 11:24
Prisen er ganske ok efter DK forhold. Men du kan faktisk købe den i Tyskland for omkring 5600,-
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu