recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver til Dali 400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver til Dali 400

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2014 kl. 09:29
Jamen det er også rigtigt. Men bare fordi det er gamle højttalere som han har fået billigt, er det jo ikke ens betydning med, at de ikke kan "vokse med opgaven".
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2014 kl. 17:46
Giver 100 % Armani Thomas ret.
Syntes faktisk det er værre den anden vej.
Dyrere højttalere og være nærig med forstærker.
Selvfølgelig er 600 til 6000 kroners receiver stor forskel, men man får altså en anden oplevelse ved det, kontra billigere.
Brugt markedet er også god mulighed, da trådstarter alligevel har brugte højttalere.
Til lyden vil jeg nok lytte først inden køb, Yamaha er kendt for mere varmt klingende kontra Pioneer men lyt selv, de Pioneer får gode ord med på vejen af Armani Thomas.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2014 kl. 20:19

Trådstarter skriver:

Jeg havde som udgangspunkt tænkt mig at affinde mig med lyden som den er, men de sidste par uger er receiveren begyndt at drille. Lyden kommer nu kun ud af den ene højtaler, indtil jeg giver volumeknappen en masse motion. Andre gange skal jeg skifte mellem de forskellige effekter hvorefter lyden pludselig kommer igennem højtalerne som før. Desværre virker min favorit effekt ikke længere.
 
Derfor råder jeg ham til at holde budgettet.
 
Det betyder ikke at jeg er uenig i jeres betragtninger.
 
Der findes jo også mennesker der bruger 5000,- på en taske. Det bliver jeg bare ikke lykkelig af.
 
Tror heller ikke at trådstarter bliver lykkelig af at sprænge budgettet.
 
Og han bestemmer jo selv hvad han gør.
 
 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2014 kl. 20:42
Dali 400 er et sæt fine højttalere, men at smide 3000 ekstra på en forstærker til at drive dem, vil ikke give det samme løft som at bruge 3000 på et sæt brugte højttalere og 2000 på en brugt forstærker.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2014 kl. 21:58
Jeg takker for jeres kommentarer. Og må nok erkende at der ligger hos mig i sidste ende.
Min umiddelbare plan er at se om jeg kan få en receiver til en 3-4000 kr på prøve for at se om den gør arbejdet for mig. Hvis ikke, må jeg finde en anden løsning.
Lige nu har jeg spændt min fars gamle sansui a-7 stereoforstærker for mine højtalere, det lyder meget bedre til musik end yamaha receiveren. Film er dig ikke særlig spændende på den, Tale er ikke ret tydeligt.
Vi har nok alle en individuel ide om hvordan vi ønsker lyden i vores "rum"
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 20:08
Giver du en melding når du har besluttet dig?
Til top
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 21:26
Selvfølgelig. Jeg har idag været en tur i elgiganten hvor jeg købte en onkyo tx-nr626 til 3000kr. Må nok indrømme at jeg er utrolig positivt overrasket. Sikke en lyd den laver. Jeg sad med gåsehud og hørte en acdc koncert.
Mit eneste problem er dog at jeg via mit Apple ikke kan gå lyd. Hvidbjergs via AirPlay hører spotify, er der ingen problemer.
Streamer jeg noget fra youtube eller netflix er der ingen lyd. Dog hvis jeg pauser netflix og starter den igen er der lyd i noget der ligner 5 sekunder hvorefter de stopper igen. Billedet kører uden problemer. Det mærkelige er at jeg har siddet og set 10 min af transporter 3 fra netflix uden problemer. Derefter fandt jeg ud af at jeg skal bruge toslink kabel for at få lyd fra mit tv da det ikke har ARC. Derefter har det ikke virket. Jeg har prøvet at pille toslink kablet ud igen. Ingen forskel.
Nogle gode råd?
Til top
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 21:28
Sikke en stavefejl. Hvidbjergs = hvis jeg hører spotify
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 21:39

Du kan køre HDMI fra Apple TV i reciever og videre til TV.

Både Apple TV og reciever skal stilles til lyd på HDMI.
 
Så burde du have lyd på det hele.Wink
Til top
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 22:43
Jeg har sat hdmi fra appletv og ned i receiver. Hdmi out main i receiveren har jeg sat til den indgang 1 i fjernsynet. Appletvet spillede ud af hdmi i den periode hvor det virkede. Jeg må bruge søndag på at nulstille receiveren igen. Og så starte forfra for at se om det så virker.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 08:00
Og hvis du vil have TV lyden kan du bruge Spdif. (Hvis du ikke bruger en boks)
 
Du skal så bare bruge en anden kanal på reciever. Ellers skal du ind i menuen og skifte digital indgang når du skifter mellem Apple og TV. Husk at stille dit TVs udgang også. Når du har stereo, kan du med fordel vælge PCM 2 kanals lyd.
 
Til top
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 17:12
Efter at have rodet med en masse ting i indstillinger kom der pludselig lyd ud af appletvet igen. Så er den i vinkel.
Så vidt jeg kan forstå kører lyden som stereo, hvordan finder jeg pcm 2 og hvad betyder det? :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu