recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - receiver til flere zoner.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

receiver til flere zoner.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ThomasNorge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2013
Sted: Hitra, Norge
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: receiver til flere zoner.
    Sendt: 24-Juni-2014 kl. 11:56
Jeg skal bruge en surround receivers, der kan styre flere zoner uafhængigt af hinanden.

En zone med 5.1(5.2)
To zoner forskellige zoner med stereo lyd.

Så jeg f.eks kan stå i badet og hører metallica mens fruen hører Rasmus seebach i køkkenet mens ungerne ser film i surround i stuen.

Fås det? Eller er jeg tvunget til sonos AMP.
Alle zoner har hver deres højtalere kable lagt og alle højtaler kabler samles i et teknikrum hvor en receiver til surround skal stå.
Jeg vil hellere bruge 8000 mere til en dyr receiver, end ha en masse sono AMP stående og så købe en receivers til 7-8000.

Hvad er jeres forslag?
Mvh Thomas
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 12:00
Mener min Pio SC-LX83 har to-tre uafhængige zoner, hvoraf den ene også er med video. En zone kræve ikke ekstra forstærkning, det gør de øvrige. Klares med aktive højttalere.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 12:11
Aktive højtalere er ikke muligt.
Mvh Thomas
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 12:28
Tror ikke du kan få er SR reciever med to ekstra forstærkede zoner. Som regel bruges 6. og 7. kanal til zone 1, men zone 2 og 3 er uden forstærkning.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 12:34
Okay. Så hvis jeg f.eks køber en denon x4000 så kan den tage sig af surround og musik på en zone. Og så må jeg ha en sonos amps til hver af resten af zonerne.

Mvh Thomas
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 14:35
Thomas, start lige med at definere, hvordan du vil styre metallica, samtidig med at konen zapper rundt i Rasmus tvebak numre g ungerne skruer op for monsters University.

Vil du klare det hele med smartphone, er det i mine øjne smartest at gå direkte til sonos.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 14:44
Ja den nævnte jeg ikke lige. Smartphone er jo den bedste fjernbetjening da den altid er ved hånden. Men de fleste receiver i dag har vel en app tilknyttet?

Skal ikke ha den med små styrepanal ved hvert rum.
Mvh Thomas
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Okay. Så hvis jeg f.eks køber en denon x4000 så kan den tage sig af surround og musik på en zone. Og så må jeg ha en sonos amps til hver af resten af zonerne.

Vil også mene du skal helt over i Sonos universet. Og så ha SR rec udelukkende til hjemmebioen.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 15:16
Du/I har sikkert ret.
Mvh Thomas
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 15:17
Du kan sagtens få surround-receivere med forstærkning til tre zoner, men de kan generelt ikke spille tre forskellige ting fra media-afspilleren. Du kan afspille tre forskellige kilder, men hele media-delen er én fælles kilde. Dvs. du kan se TV i zone 1, høre FM radio i zone 2, og afspille Spotify i zone 3, men du kan ikke høre 3 forskellige Spotify streams i de tre rum. Bare som eksempel.
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 15:22
De større Onkyo kan køre med 2 ekstra zoner, mener de tager 3 eksta zoner når de hedder Integra.
Der findes billige 3 parts app's for onkyo/integra der er meget gennemførte og bedre end standard.

Men start med at downloade og læse manualen - flere zoner har som regel en MASSE begrændsninger, det er ikke lige pludselig 3 eller 4 komplette anlæg i et.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 15:51
Okay. Nu hjælper det på det.

Troede onkyo var noget man skulle holde sig fra.
Synes mange nedgøre dem pga de skulle stå af tidligt?

Men jeg vil tjekke de dyre modellers manualer af og se om jeg kan læse mig til hvad de kan.
Mvh Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu