|
receiver til flere zoner. |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men de fleste receivere har kun en "streaming" kanal, uanset om du kan tilgå den fra flere smartphones på samme tid. Det vil sige at du ender ud med at lytte til det samme i hvert rum og når du står i badet og laver luftguitar til Metallica og konen giver sig til at lave mad, så fyldes badeværelset med "Rasmus Tvebak-rock". Skal receiveren have streaming til hver zone (en 4-5 stykker) og skulle kunne spille uafhængigt af hinanden i 5 zoner bliver den frygteligt dyr. Så kan man lige så godt tage tyren ved hornene og købe sonos. Klaus |
|
![]() |
|
ThomasNorge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2013 Sted: Hitra, Norge Status: Offline Point: 143 |
Ja ellers må jeg lægge alt mit musik ud på et andet medie.
Spotify har alligevel ikke Lars og co :) Jeg kan vel hører mit via iTunes og fruen sit via spotify? |
|
Mvh Thomas
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19840 |
På Sonos -Ja
På en "random" suroundreceiver - næppe. "Computer og lydkort" er der kun et af inde i receiveren, med mindre at den er voldsomt dyr. Klaus |
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Undskyld men jeg forstår ikke lige de øvrige svar du har fået. Fx denne Onkyo NR3010 kan det du ønsker. Det er møj besværligt, men det kan lade sig gøre. Inden du står i badet tilslutter du din mobil via Bluetooth og sender lyden til Zone 3, som spiller på højttalere i badeværelset. Til ungerne sætter du en BD/DVD på og de nyder 5.2 surround i stuen, Zone 1. Konen lægger sin tvebak i CD afspilleren og vælger Zone 2. Forstærkeren sørger for effekt til alle højttalerne, men du kan såmænd også bruge aktive højttalere, men du skriver jo at det er umuligt hos dig. Jeg har en ældre Onkyo receiver med 7.2 surround og jeg benytter ofte Zone 2 i soveværelset og kører 5.2 i stuen. En STOR ulempe er at signalet til Zone 2 skal være ANALOGT. Det er lidt oldnordisk, men ja jeg har HDMI kabler til signalerne i Stuen og RCA kabler til Zone 2. Og ofte får jeg slukket receiveren, men glemmer at slukke zone 2 forstærkerdelen (slukker kun lydkilden). Jeg er sikre på at der også er andre mærker end Onkyo der kan det, men du skal op i en 9.2 for at få 3 powered zoner. |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Jeg har ikke oplevet problemer, hverken med den forrige (TX-NR5007) eller min nuværende (PR-SC5509) Jeg tror en del af HDMI board problemerne er opstået pga. mangelfuld køling, processoren bruger 100 W i tomgang og recieveren brugte 200 W - hvis de står i en reol med lukket bagside og 2 cm luft over, kan jeg godt forstå de dør ![]() Og så er det jo ofte dem der har problemer der skriver på nettet, i forhold til solgte styktal tror jeg det er en meget lille del der oplever fejl - måske også pustet lidt op af Integra forhandlere, der gerne vil retfærdigøre merprisen på deres installermodel (som er samlet af "bedre" dele
![]() Redigeret af E100 - 25-Juni-2014 kl. 08:10 |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Thomas
Lyt til infinity, IMO har han ret. Mange modeller kan i princippet godt det du søger, men efter hvad jeg har set er der ofte meget ringe implementeret. - Klodset betjening og ofte tvungen analog tilslutning til ekstra zonerne. Gør dig selv en tjeneste og få en demo af hvordan det virker, eller sørg i det mindste for at kunne returnere hvis du ikke er tilfreds. |
|
![]() |
|
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Hvis det var fordi du ville spille det samme alle steder gav det mening med en reciever.
Men når du vil høre forskellige ting alle steder, bliver det i praksis meget nemmere at holde surround i stuen og købe en trådløs højtaler til din telefon i køkken, bad osv. Det behøver ikke koste ret meget - og så store er kravene sjældent til lyd i diverse rum.
|
|
![]() |
|
ThomasNorge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2013 Sted: Hitra, Norge Status: Offline Point: 143 |
Takker for alle jeres svar.
Tror bare det må blive en sonos AMP til hver zone. Det er ikke store gulvhøjtalere de skal trække. Men simple Dali eller speakercraft indbygnings højtalere i loftet. Derfor ingen aktive eller trådløse højtalere. Har 5 zoner totalt, så vidste godt jeg nok ikke ville kunne klare mig med èn receiver. Men kunnr den tage 2-3 zoner ville jeg da slippe for de sonos amp og så købe en receiver til 15-20k istedet for 8-10k |
|
Mvh Thomas
|
|
![]() |
|
Fanastril ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
Måske kunne en ambulerende Beolit 12 (el. tilsvarende) være et godt
alternativ til en masse højtalere og amper i 2-3 af de 5 zoner?
|
|
![]() |
|
Uha nej nej. Har skam lavet skjult installation af kabler og kasser i loftet som højtalere skal bygges ind i. Så det bliver indbygningshøjtalere i alle zoner.
|
|
Mvh Thomas
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |