recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver til gammel nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver til gammel nybegynder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Regsa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juni-2015
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Regsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver til gammel nybegynder
    Sendt: 03-August-2016 kl. 23:18
Hej med jer,

Historik
Jeg er lige flyttet. Ud røg min tv-bænk. Jeg har nu erfaret at min gamle JVC RX-5020R audio/video control receiver, købt efter konfirmationen LOL, er for stor til de fleste tv-møbler, der kan stå ved ny lokation, og som ikke koster en mindre formue. Derfor søges ny receiver.

Brug og opsætning
Gammel receiver bruges til radio, og den fordeler lyd fra tv (Sony Bravia KDL-46NX700) og fra pc (Intel NUC5i3RYK) til to System Audio højtalere (SA1200LE), der også stammer fra konfirmationen Embarrassed. That's it.

Ønsker
Ny receiver skal kunne køre med det gamle materiel - der er ikke penge til hel eller halv udskiftning. Den må gerne have plads til en subwoofer - en drøm jeg har haft kun siden konfirmationen. Wifi/bluetooth vil være nice, men det kan min pc sikkert klare. Jeg kan forstå HDMI i receiveren er et plus, evt. med noget pass-through. Og den skal jo så være mindre end 43.5 cm x 41.6 cm x 14.7 cm (BxDxH).

Jeg har ikke styr på lortet, så belær mig gerne om de funktioner, jeg *selvfølgelig* også skal have med i en ny receiver.

Pris
Op til 4.000 kr.

Jeg kunne godt bruge lidt feedback på, hvilke(t) apparat(er), det egentligt er jeg leder efter, samt nogle bud på en god sammensætning / opsætning. Nåh. Men skyd endelig ind med noget.

De bedste hilsner,
Asger
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 07:56
Jeg vil ikke give et specifikt køberåd.

Der findes butikker med kompetent betjening.

Hi-fi klubben
Av connection
Tape connection

Start med at spørge her.

Overvej også om der skal udbygges til surround på et senere tidspunkt. Det er jo en surround du har i forvejen. Og størrelsen på reciever???? De fylder noget.

Måske skulle du tænke i noget streaming ala Sonos.

Redigeret af Mufti - 04-August-2016 kl. 08:10
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 09:41
Der er også hifi-freaks.dk, der har en 7.1 surroundreceiver på 10,5 cm. i højden.

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-nr1606-p-1544.html

Den er på vej ud og derfor nedsat, står der. Den har endvidere Bluetooth, Wi-Fi, Airplay, Spotify Connect mv. Under specifikationer står der endvidere, at den har HDMI-passthrough i standby.

Måske du skal overveje noget blæserværk, når du kun har 14,7 cm. at gøre med i højden, men du må jo tjekke ud, hvor varmt det bliver i møblet.

Yamaha laver også en model, der ikke er så høj.

http://dk.yamaha.com/da/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx-s601_g/?mode=model

Den er lidt højere med 11,1 cm. Edit Og kan købes i en version med DAB+, hvis det er et must.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 04-August-2016 kl. 09:42
Til top
Regsa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juni-2015
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Regsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 21:08
Den Marantz NR1606 ser sørme spændende ud :)

Tak for de gode råd.

- Asger
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu