|
Receiver til gammel nybegynder |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Regsa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2015 Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-August-2016 kl. 23:18 |
Hej med jer,
Historik Jeg er lige flyttet. Ud røg min tv-bænk. Jeg har nu erfaret at min gamle JVC RX-5020R audio/video control receiver, købt efter konfirmationen ![]() Brug og opsætning Gammel receiver bruges til radio, og den fordeler lyd fra tv (Sony Bravia KDL-46NX700) og fra pc (Intel NUC5i3RYK) til to System Audio højtalere (SA1200LE), der også stammer fra konfirmationen ![]() Ønsker Ny receiver skal kunne køre med det gamle materiel - der er ikke penge til hel eller halv udskiftning. Den må gerne have plads til en subwoofer - en drøm jeg har haft kun siden konfirmationen. Wifi/bluetooth vil være nice, men det kan min pc sikkert klare. Jeg kan forstå HDMI i receiveren er et plus, evt. med noget pass-through. Og den skal jo så være mindre end 43.5 cm x 41.6 cm x 14.7 cm (BxDxH). Jeg har ikke styr på lortet, så belær mig gerne om de funktioner, jeg *selvfølgelig* også skal have med i en ny receiver. Pris Op til 4.000 kr. Jeg kunne godt bruge lidt feedback på, hvilke(t) apparat(er), det egentligt er jeg leder efter, samt nogle bud på en god sammensætning / opsætning. Nåh. Men skyd endelig ind med noget. De bedste hilsner, Asger |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil ikke give et specifikt køberåd.
Der findes butikker med kompetent betjening. Hi-fi klubben Av connection Tape connection Start med at spørge her. Overvej også om der skal udbygges til surround på et senere tidspunkt. Det er jo en surround du har i forvejen. Og størrelsen på reciever???? De fylder noget. Måske skulle du tænke i noget streaming ala Sonos. Redigeret af Mufti - 04-August-2016 kl. 08:10 |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Der er også hifi-freaks.dk, der har en 7.1 surroundreceiver på 10,5 cm. i højden.
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-nr1606-p-1544.html Den er på vej ud og derfor nedsat, står der. Den har endvidere Bluetooth, Wi-Fi, Airplay, Spotify Connect mv. Under specifikationer står der endvidere, at den har HDMI-passthrough i standby. Måske du skal overveje noget blæserværk, når du kun har 14,7 cm. at gøre med i højden, men du må jo tjekke ud, hvor varmt det bliver i møblet. Yamaha laver også en model, der ikke er så høj. http://dk.yamaha.com/da/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx-s601_g/?mode=model Den er lidt højere med 11,1 cm. Edit Og kan købes i en version med DAB+, hvis det er et must. Mvh. Jørgensen Redigeret af Jørgensen - 04-August-2016 kl. 09:42 |
|
![]() |
|
Regsa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2015 Status: Offline Point: 16 |
Den Marantz NR1606 ser sørme spændende ud :)
Tak for de gode råd. - Asger |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |