recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver til Opticon 6 + Dali Sub E-12F
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver til Opticon 6 + Dali Sub E-12F

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver til Opticon 6 + Dali Sub E-12F
    Sendt: 11-Januar-2021 kl. 22:22
Hvad kan anbefales af receiver til max 10.000,- til overnævnte sæt? Det er omkring 60/40 i forhold til film/musik, at det skal bruges til.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 05:22
Det korte svar er den der lyder bedst i dine ører.

Da højttalerne findes hos hi-fi klubben vil jeg starte med at lytte her.

Så kan du lytte til forstærker og højttaler sammen.

Har du allerede en reciever?


Redigeret af Mufti - 12-Januar-2021 kl. 05:22
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det korte svar er den der lyder bedst i dine ører.

Da højttalerne findes hos hi-fi klubben vil jeg starte med at lytte her.

Så kan du lytte til forstærker og højttaler sammen.

Har du allerede en reciever?
Der er desværre ingen steder, hvor der kan lyttes pt. Og det er for besværligt, at skulle hive 5-6 forskellige receivere hjem, selvom jeg gerne ville Big smile
Jeg har allerede en gammel Onkyo TX-NR609. Den har lydt fin i mine ører, men den er afspiller lyd via HDMI kun halvdelen af gangene, så nu skal den udskiftes Smile


Redigeret af PF - 12-Januar-2021 kl. 09:27
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 09:58
Jeg har Denon og kan varmt anbefale dem. Både lyd og holdbarhed.


Går du lidt op er der Eisa vinderen 2020/2021.





Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 10:22
Tak for forslagene. Lige nu har jeg kogt det ned til, tror jeg, Yamaha RX-V6A, Yamaha RX-A2A, Denon X3700H, Denon X4700H eller Marantz SR6015.
V6A har en god pris på 5500 kr, og så vidt jeg kan læse og se på YouTube, så skulle det være en ganske god receiver. Når vi er nede i det prisleje, så har jeg måske også muligheden for, at tilslutte en forstærker senere hen, hvis jeg skulle have lyst til det. Men det er ikke noget som jeg har erfaring med.
Denons modeller og Marantz skulle være rigtig gode. Jeg kender kun til Denon fra min far, hvor jeg synes at de har et rædderligt menu interface. Om det er lavet om i 2020 modellerne, det skal jeg ikke kunne sige. Både Marantz og Denon får også på puklen for deres apps, men jeg ved ikke, om det er noget jeg kommer til at bruge meget.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Jeg har allerede en gammel Onkyo TX-NR609. Den har lydt fin i mine ører, men den er afspiller lyd via HDMI kun halvdelen af gangene, så nu skal den udskiftes Smile


Få skiftet kondesatorerne og monter en blæser.

Det er en "kostruktionsbøf" der gør at varmen ikke kan slippe væk fra en lomme under HDMI boardet og derfor "koger" lytterne på HDMI boardet.

Se evt:
http://moppe.dk/onkyo606.html


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Hvad kan anbefales af receiver til max 10.000,- til overnævnte sæt? Det er omkring 60/40 i forhold til film/musik, at det skal bruges til.


Surround, eller stereo?

Hvis du kun har to højttalere og en sub, vil jeg klart anbefale at gå efter noget stereo.

Hvad er dine lydkilder?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Jeg har allerede en gammel Onkyo TX-NR609. Den har lydt fin i mine ører, men den er afspiller lyd via HDMI kun halvdelen af gangene, så nu skal den udskiftes Smile
 

Få skiftet kondesatorerne og monter en blæser.

Det er en "kostruktionsbøf" der gør at varmen ikke kan slippe væk fra en lomme under HDMI boardet og derfor "koger" lytterne på HDMI boardet.

Se evt:
http://moppe.dk/onkyo606.html


Klaus

Jeg tror bare at det bliver at bruge for mange penge på noget, som egentlig ikke var "top of the line", da den kom frem og langt fra er det nu. Hvis det havde været en rigtig kvalitets receiver, så helt klart. Men tak for linket, det er første gang at jeg hører om det.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Hvad kan anbefales af receiver til max 10.000,- til overnævnte sæt? Det er omkring 60/40 i forhold til film/musik, at det skal bruges til.


Surround, eller stereo?

Hvis du kun har to højttalere og en sub, vil jeg klart anbefale at gå efter noget stereo.

Hvad er dine lydkilder?


Klaus

Lige nu har jeg 2 front og en sub. Jeg tilføjer en center og baghøjttalere indenfor den nærmeste fremtid. Alt hvad jeg har set og hørt, indtil videre, bliver afspillet gennem en Nvidia Shield. Både musik og film. Det er som minimum Blu-ray kvalitet, når det er film.
Men det lader ikke til, at den billige Yamaha er til at opstøve. Så valget bliver nok noget mellem Yamaha RX-A2A, Marentz SR5015/6015 eller Denon X3700H/X4700H.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Jeg tror bare at det bliver at bruge for mange penge på noget, som egentlig ikke var "top of the line", da den kom frem og langt fra er det nu. Hvis det havde været en rigtig kvalitets receiver, så helt klart. Men tak for linket, det er første gang at jeg hører om det.



Hvis du vor ikke alt for langt væk fra mig, vil jeg godt agere “elektronik-skrot-afhenter”. Blot for at se om det er præcist det samme med opbygningen af en 609, som med knægtens 606’er.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det korte svar er den der lyder bedst i dine ører.

Da højttalerne findes hos hi-fi klubben vil jeg starte med at lytte her.

Så kan du lytte til forstærker og højttaler sammen.

Har du allerede en reciever?

Et andet svar er at man skal vælge noget der kan det man skal bruge. Man skulle tro det det var oplagt, men alt for ofte bliver folk anbefalet alt muligt eksotisk grej som angiveligt "lyder fantastisk" men som så mangler helt basale features som en digital input, HDMI port, sub out eller hvad man nu kunne tænkes at skulle bruge. Det er der ofte ingen der tænker på at spørge til før de anbefaler dit eller dat. 
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Jeg tror bare at det bliver at bruge for mange penge på noget, som egentlig ikke var "top of the line", da den kom frem og langt fra er det nu. Hvis det havde været en rigtig kvalitets receiver, så helt klart. Men tak for linket, det er første gang at jeg hører om det.



Hvis du vor ikke alt for langt væk fra mig, vil jeg godt agere “elektronik-skrot-afhenter”. Blot for at se om det er præcist det samme med opbygningen af en 609, som med knægtens 606’er.


Klaus

Det måtte du nu gerne, men jeg bor på Sjælland. Jeg har noget familie i Gassum ved Spentrup godt nok, som nok kunne få det med hjem, hvis det var :)
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det korte svar er den der lyder bedst i dine ører.

Da højttalerne findes hos hi-fi klubben vil jeg starte med at lytte her.

Så kan du lytte til forstærker og højttaler sammen.

Har du allerede en reciever?

Et andet svar er at man skal vælge noget der kan det man skal bruge. Man skulle tro det det var oplagt, men alt for ofte bliver folk anbefalet alt muligt eksotisk grej som angiveligt "lyder fantastisk" men som så mangler helt basale features som en digital input, HDMI port, sub out eller hvad man nu kunne tænkes at skulle bruge. Det er der ofte ingen der tænker på at spørge til før de anbefaler dit eller dat. 

Hvad vil du anbefale, at man sørger for at have på en receiver? Er der nogen af dem der skiller sig ud, når vi ligger mellem 5000 - 10.000 kr?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu