|
Receiver til surround og stereo ? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
forzajuve
Guld medlem Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6461 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 31-December-2020 kl. 12:43 |
|
hejsa. Jeg har en soundbar lige pt som jeg er ganske tilfreds med til film.
Men kæresten og jeg elsker at høre god musik og ville måske gerne have en god receiver til at høre musik på - men hvis den nu også var god til surround ville det jo være skønt. Findes dette indenfor 5-8.000 kroner ? På forhånd tak - vil meget gerne købe brugt. Har en tv stue og en spisestue / måske den kunne have noget zone 2 - så det ene setup var til tv/film og den anden god rockmusik/ 90er Dance - ha ha. Vidt spænd. Er mega rookie - så al hjælp vil være skønt
|
||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En surround-receiver vil altid være beregnet til surround, ikke stereo-musik. Selvfølgelig kan det bruges, og det har jeg også selv gjort i mange år, men man får mere ud af en stereo-forstærker.
Disse kan i øvrigt også fås med HDMI-indgange i dag, så man kan altså kombinere stereo-dyderne fra de integrerede forstærkere med mange af mulighederne AV-receiverne tilbyder. Er I sikre på, at I behøver surround? Et godt sæt stereo-højttalere kan også virkelig fungere godt til film og serier. |
||
forzajuve
Guld medlem Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6461 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
tak for info
Er bare blevet lidt pjattet med atmos fra soundbaren - Men måske man bare skulle køre stereo til musikken.
|
||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er det da bare at beholde soundbaren hvis den fungerer til atmos. Og så få en stereoforstærker til musikken som Naiera skriver. En surroundforstærker dur ikke rigtigt til stereo, det blir et dårligt kompromis.
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvfølgelig kan surround receiver spille musik. Da de fleste film består hovedsageligt af musik af en eller anden art.
Selvfølgelig har som naiera skriver har stereo forstærker bedre fordel ved at den kan levere mere power. Til den pris kan du godt finde der lyder godt. Det er primær højtalerne der er det svageste led, hvis man skal tro på ps audio og Peter Lyngdorf Redigeret af T-Duck - 31-December-2020 kl. 13:19 |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lyden kommer jo stadig fra en enkelt højttaler der sidder foran dig. Det kan aldrig sammenlignes med et rigtigt atmos-setup. |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ren stereo vil efter min mening give langt bedre lyd. Hvis jeg lytter til musik, så tænder jeg mine gamle analoge setup og det lyder langt bedre end min marantz 7011 receiver. Så hvisken kun vil have stereo, så ville jeg vælge et stereo setup.
Redigeret af PerW - 31-December-2020 kl. 14:14 |
||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis film primært er streaming som er ret lav opløst så en gammel processor med hdmi 1.4 kunne være en mulighed. Fåes jo vildt billigt og giver fantastisk stereo også. NAD master m15 havde jeg år tilbage sammen med Dali euphonia. Lød fantastisk og er ofte billigt til salg
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er der ingen der påstår den ikke kan, men for hulan hvor lyder det ringe ift en stereoforstærker. Filmlyd og stereomusik er ikke det samme. Og filmlyden blir gengivet på en anden måde i diskrete kanaler. Stereolyden laver selv et rumligt perspektiv.
|
||
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er lysår mellem processorer og receivere også udover det åbentlyse som er effekt og overskud. Kan stadig overraske mig at der konstant bliver talt om det som om det er same same.. Ser man på lyngdorf er det jo netop i elektronikken inden højttaleren vægten er lagt. Deres subs er simple og samme er deres højttalere. Og lyngdorf laver hvor mange receivere til surround?.. jesus
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og det er også så fint men tror næppe du får hverken lyngdorf eller PS audio til at putte 12-16 kanaler i en kasse. Direktøren for PS Audio har netop lavet en YouTube video hvor han taler om forskellen mellem stereo og receivers. Men alt er jo fedt og bare dejligt at vi stadig er nogle tosser der kaster penge efter grej :)
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |