|
Receiver til surround og stereo ? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
forzajuve
Guld medlem Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6461 |
Funktioner
Tak(0)
|
ok - blev ikke super meget klogere. Hvis jeg skulle vælge noget brugt stereo - hvad ville i anbefale. Jeg har pt et par dali mentor højtalere
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
forzajuve
Funktioner
Tak(0)
|
ok. Kæresten har et nad anlæg som er 30 år gammel 7020e
|
|
|
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal nok være mere præcis i din søgen, skal i høre eller lytte? Hos os hører min kone musik og syntes det er fedt at skrue op, mens jeg lytter til musik og leder efter detaljer i musikken og prøver at få det til at lyde godt. Frank
Redigeret af Frank13 - 01-Januar-2021 kl. 06:28 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er da oplagt et få “nytårsweekenden” til at gå med at få fundet anlæg og højttalere frem og prøvet af. Det er endda helt gratis for jer! Klaus
|
|
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
Det her Klaus ret. Men hvad skal i spille musik fra? Hvis det en form for streaming, skal I have en DAC eller en streamings enhed til den gamle Svend i har.
Redigeret af T-Duck - 01-Januar-2021 kl. 09:40 |
|
|
|
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
Til dit budget ville jeg tænke en NAD M15 brugt i version 2 som vist nok hedder M15HD. Dertil en effekt forstærker hvor du har ret frit valg på hylderne. Skal det matche er du nok over budget med en M25 fra NAD. Alternativt om det skal være noget receiver så Denon AVC A1HDA finder du også til dit budget brugt. Fin ringkerne og gode komponenter. Det er godt kram hvor du til inder 10.000 får rigtig god stereo. Der er sikkert også andre gode mærker med vil helst anbefale inden for noget jeg selv har haft i stuen:)
|
|
forzajuve
Funktioner
Tak(0)
|
ok - det vil jeg overveje.
Tænker vi vil bruge TIDAL streaming - eller noget i den stil.
|
|
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1659 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du får svar der stritter i alle mulige retninger, fordi du ikke er skarp på hvad du vil :-)
Vil du beholde din soundbar og bare udvidde med stereo i et andet rum, eller have en rigtig surround med tilhørende højttalere, må der være andet udstyr i det andet rum end højttalerne, eller .., osv. ? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hiv nu kærestens gamle NAD frem, hun har garanteret også en cd afpiller et sted og nogle gamle skiver. Find ud af om lyden tiltaler jer. Hvilke Dali Mentor har du “på lager”? Klaus
|
|
forzajuve
Funktioner
Tak(0)
|
det er fordi at jeg er flyttet ind hos kæresten for et par år siden.
Og hendes ex mand havde boret højtalerledninger i væggen. Til et sæt b&o højtalere og så igen til den næste stue til et sæt andet b&o med nok også 30 år på bagen. Og ved ikke helt om højtalerledningerne er gode. Højtalerne er det ene sted nogle med en rød stribe fra b&o og en slags flade nogen. De lyder ikke så godt. Og i den anden stue er det nogen der står på en afsats. Ville gerne skifte det til de 2 gange dali ikon 5 og til et sæt dali mentor 5 Så måske jeg lige skal greje om der er nok ledning til at koble det op. Og så koble de nye højtalere til nadden og høre. Måske man kan bruge en chromecast audio og forbinde telefonen via det.
|
|
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |