recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver til wharfedale diamond 240 sæt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver til wharfedale diamond 240 sæt.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Czuba81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2019
Sted: Maribo
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Czuba81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver til wharfedale diamond 240 sæt.
    Sendt: 09-Maj-2020 kl. 13:13
hej med jer.
Jeg er på udkig efter en receiver der kan trække et sæt wharfedale diamond 240, en center og en sub.
Hvad vil i anbefale? 
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2020 kl. 16:56
Hej

I et ekstra surround-anlæg bruger jeg også Wharfedale Diamond 240, samt de mindre 225'ere i et 7.2 setup. Til det bruger jeg en lidt ældre surroundreceiver, Yamaha RX-V 779, som gør det fint. Jeg spiller dog ikke så højt, så den har kræfter nok til højttalerne.

Til det primære anlæg bruger jeg en Denon AVR-X4300H surroundreceiver, som efterhånden også har mindst et par år bag sig. Den bliver dog ret varm - også ved ikke så høje lydstyrker, selvom fronter og fire andre højttalere varetages af ekstern forstærkning.

Du har ikke anført et budget. Jeg har gode erfaringer - trods varmeafgivelsen i Denon'en - med ovenstående mærker, men vil du have en køligere forstærker og stadig god lyd, vil jeg pege på Yamaha. Se fx her:


Hvis du vil af med fx 3.000 kr., har jeg læst, at Sony STR-DN1080 jævnligt anbefales som en surroundreceiver, hvor man får noget for pengene. Den er oftere nede i 3.000 kr., end i vejledende pris, som er omkring 5.000-5.500 kr., er mit indtryk.

Mvh. Jørgensen
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 08:57
sony 1080 kan ikke trække de warfedale hvis det er korrekt at de er 4 ohm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu