|
Receiver til XTZ 99.36 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Februar-2014 kl. 23:07 |
Hej
Jeg har efterhånden overbevist mig selv om, at jeg skal have et par XTZ 99.36 som nye fronter. Det skal spille sammen med min M&K KX10 sub og K5'ere som center og baghøjtalere i et 5.1 setup. Jeg har desuden en ps3 som blu-ray afspiller, og en NAS hvorpå der ligger musik og film. Jeg er dog i tvivl om, hvilken receiver jeg skal vælge. Min Onkyo 507 har nok ikke kræfter nok. Jeg ved hvad I vil sige... kør ud og hør! Men jeg har langt til forhandlerne, og det er specielt svært, hvis de skal parres med XTZ der kun forhandles i København. Jeg har primært kigget Yamaha og Pioneer, da jeg er vild med deres design, men hvilken vil passe bedst lydmæssigt og er bedst til pengene? Hvad ville I vælge? Yamaha RX-A1030 ca. 7.400 kr.
Yamaha RX-A2030 ca. 9.000 kr. Jeg har også forsøgt at kigge brugt, men jeg ved ikke helt, hvad jeg skal søge efter. Det må helst ikke være alt for gammelt, så de nyere features ikke er med (såsom DLNA). Redigeret af Hanga - 01-Februar-2014 kl. 23:42 |
|
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har selv et sæt XTZ 99.36 som fronter og har efterhånden haft en del surround recievere indenbords. Fælles for dem alle er, at jeg aldrig har været tilfreds med lyden uden en effektforstærker derpå.
Har haft flg. surround recievere koblet på:
Onkyo 808, Pioneer 915-S, Pioner LX81, Marantz SR7002 og nu en Onkyo 805. Så jeg ville købe den billigste som giver dig de funktioner du skal bruge sammen med Pre-out og så købe en effekt forstærker. Der kan laves mange gode brugt handler, har selv netop købt min nuværende for 1500,- kr, og det er klar den bedste lyd jeg har haft, og har også testet med langt dyrere effekter.
|
|
![]() |
|
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
Ja du har nok ret i, at en effektforstærker vil forbedre setup'et. Jeg synes bare det er svært at finde rundt i den jungle af effektforstærkere, der er til salg på det brugte marked. Nogle tips til, hvad man skal kigge efter?
"Farver" en effektforstærker lyden på nogen måde, eller er der blot tale om ekstra watt? Kan lyden køre igennem effektforstærkeren uden at den er tændt? Her er bare lidt af, hvad jeg har kunnet finde: - ATZ AP-100, 3.600 kr. 2x50W 8 Ohms (Class A) 2x110W 8 Ohms 2x180W 4 Ohms 2x350W 2 Ohms - Rotel RB990BX, 2.550 kr. 2x 200W - 8 ohm. 2x 330W - 4 ohm. - Yamaha MX 1, 3.000 kr. Redigeret af Hanga - 02-Februar-2014 kl. 11:47 |
|
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
|
![]() |
|
Hamsjael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2010 Status: Offline Point: 248 |
Jeg havde først en Pioneer LX-72 på mine og den tabte pusten ved højere volumen.
Så købte jeg dette sæt; Og nu er der virkelig kommet fut i dem!
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Hva kostede sådan et sæt i alt Hamsjael? :)
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
Samme oplevelse her.. De kræver en effekt
|
|
![]() |
|
Hamsjael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2010 Status: Offline Point: 248 |
Rsmus8d. Det endte i ca 11000 inkl told, moms og forsendelse. Det gælder om at holde øje ned deres hjemmeside hvis man er interesseret for de holder udsalg et par gange om året, med det største udsalg i juleferien. Hvis man er på deres mail liste får man indimellem nogen virkelig gode tilbud der ikke annonceres på deres side. Feks havde de vist en processor der var sat ned fra $1999 til $350-400...
|
|
![]() |
|
Nu spørger jeg helt sikkert dumt, men hvad gør en for-forstærker? Altså hvad er forskellen på det også en alm. forstærker/receiver?
Hvad tænker I om den rotel effekt jeg linkede til tidligere, vil den kunne gøre jobbet sammen med en receiver? Eller en Emotiva XPA-200 til ca. 3600 kr. inkl. told.? De ser ret lækre ud.
Redigeret af Hanga - 08-Februar-2014 kl. 22:16 |
|
Hjemmebio/anlæg:
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
Enig med de andre. Jeg trak tidligere mine xtz 99.32 (udgået model, men ikke så langt fra 99.36) på min Marentz 5003. Det fungerede, men man skulle ikke spille for højt, så mistede den kontrollen. Jeg har siden trukket dem med en Holfi Power 8 (dejlig lyd) og nu af en Harman Kardon Signature 1.3 (virkelig strømstærk og god lyd!) Begge kan anbefales som brugtkøb. De kan findes omkring 2 kilo hvis man holder øje. Ville gå efter Signature 1.3, men det er ikke så tit de kommer til salg (tror folk er glade for dem og beholder dem længe ;) ).
|
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
Med mindre det er fordi du specifikt går efter en 2 kanals effekt så vil en upa-500 også gøre det ret godt omend ikke med samme overskud som den du linker til.
En for-forstærker sørger for muligheden for at have flere signal kilder koblet til på samme tid så man nemt kan skifte mellem dem, men dens vigtigste funktion er at fungere som volumen kontrol for det signal du føder videre til effektforstærkeren. Det er ikke givet at den gør signalet kraftigere (forstærker det), den kan også dæmpe det hvis man f.eks. bare vil lytte til musik på lav volumen. |
|
![]() |
|
Hej Hamsjael. Min tanke var at at den ekstra effekt vel mest af alt er tiltrængt til XTZ'erne, og ikke til resten af setup'et, som en alm. receiver burde kunne trække fint? Et setup ligesom dit kunne også være interessant (kombineret med en mediaserver, da jeg har mange film og musik på en NAS), men er det ik et problem at købe i USA i forhold til garanti mv.? Umiddelbart tænker jeg også, at deres forforstærker er sammenlignelig i pris med de mindre receivere, og de har trods alt flere features?
Siger du i øvrigt, at en 80W effekt vil være tilstrækkelig? Det lyder af meget lidt i mine ører, sammenlignet med de opgivede watt på receivere. Tak for alle svarene, er blevet overbevist om, at der skal en effekt på de XTZ'ere... Spørgsmålet er så om det bliver dem alligevel, begynder også at hælde lidt over mod Monitor Audio RX8 eller lign., men nu må vi se. De skulle dog også være halv svære at trække, så problemstillingen er naturligvis den samme. Redigeret af Hanga - 09-Februar-2014 kl. 11:20 |
|
Hjemmebio/anlæg:
|
![]() |
|
Lige netop watt opgivelser på receivere er i bedste fald meget optimistiske. Så det ville jeg ikke ligge for meget i. Mine forældre har også et sæt 99.36 med den nævnte upa-500 på, og den gør det væsentlig bedre end min gamle lx-72 selvom den vidst nok var opgivet til 180w/kanal. Forskellen er bare at den oplyste effekt for lx-72'eren formentlig er ved 1 kanal i drift ved 4 eller 6 ohm og med et 1 khz signal. Emotivas opgivelser er alle kanaler i drift, 8 ohm og 10 hz - 20khz. Der er endda en test rapport til alle deres effekt forstærkere for at dokumentere at det forholder sig sådan.Mht. garanti er det lidt et gamble, de kører med 5 års garanti, men det hjælper ikke så meget hvis det er for dyrt at få det sendt tilbage. Mener dog jeg læste på et tidspunkt at de er villige til at sende delene der skal bruges til at reparere hvis man selv skifter dem. Det har jeg før haft gode erfaringer med på min gamle svs sub. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |