recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver vs soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver vs soundbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndreasP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver vs soundbar
    Sendt: 19-Oktober-2021 kl. 15:45

Jeg har et lille dilemma, som jeg håber, at I kan give mig lidt input til. Smile

Jeg kunne godt tænke mig noget ordentlig surround i stuen men er i tvivl om, hvilken vej jeg skal gå.

Valget står imellem en surroundløsning bestående af:
Monitor Audio HT1: https://www.whathifi.com/monitor-audio/radius-r90ht1/review
...koblet med en Marantz NR1711.


...eller et fuldt Sonos Arc + sub + 2*one sl. Alternativt en Samsung Q960-pakke.

Jeg har to små børn, der sover i huset, når jeg ser film, så spørgsmålet går på: 

Hvad lyder bedst, når man ser film ved lav volume: En soundbar eller en receiver-løsning?

Soundbaren har den fordel, at enhederne er matchet perfekt til de indbyggede forstærkere. Så måske det giver en fordel ved "low volume listening" - til gengæld er enhederne mindre end dem, der sidder i den receiverbaserede løsning.

Hvad tænker I?
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2021 kl. 16:05
En receiver-løsning giver som udgangspunkt altid det bedste resultat.

På nogle Denon (og Marantz?) forstærkere kan man slå "Dynamic EQ" til. Det booster lyden på de rette frekvenser, når man har lyden skruet ned. Det ser ud til, at din forstærker kan dette: Audyssey® NR1711 (marantz.com).

Jeg vil generelt ikke anbefale folk at købe HTIB (Home Theater In a Box) løsninger. 

Så hvis jeg var dig, så ville jeg køre videre med min NR1711 og bruge de 15K på en subwoofer og 2 fronthøjttalere med cirka 5K til hver enhed.

Efterhånden som lønnen så triller ind over det næste stykke tid kan du udbygge med to gode surroundhøjttalere og en god center.

Og så bliver det til en 9-kanals forstærker.. og højdehøjttalere... og større skærm... og så i OLED...


Redigeret af avemestr - 19-Oktober-2021 kl. 16:10
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2021 kl. 19:54
Det gør en receiver.
Hvis det med dynamic EQ er en smags sag.

Som der blev skrevet byg det stille op. Men for guds skyld, aldrig gå på kompromis med center højtaler. Da den bære størstedelen af lydsporet i film
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu