recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reciever død =(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reciever død =(

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
modestmouse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-September-2012
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér modestmouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reciever død =(
    Sendt: 18-November-2021 kl. 18:48
Hej
Efter en håndværker var så smart at bore ned i en ledning i vores gulv gik strømmen og nu vil min Pioneer SC-LX75 reciever ikke tænde mere, når jeg trykker på tænd lyser knappen kort og så sker der ikke mere. Jeg har prøvet div reset commands i manualen og fra nettet. Den har været inde hos Servicecentergruppen som siger de ikke kan lave den da de ikke kan få delen længere, de mener det er strømforsyning eller mailboard. Nu står jeg med min 8 år gamle reciever som var i ellers perfekt stand som nu er en 20 kg brev vægt! Forsikringen kunne give mig 80% af en tilsvarendes pris og minus selvrisiko har jeg fået 1100 ud, efter lange diskusioner med håndværkeren har han givet mig 2000 kr oven i. 
Der er langt fra 3000 kr op til de 12000 jeg gav dengang!

Spørgsmål: Findes der nogle mirakelmagere i dk der kan fixe sådan en alligevel? Hvis ikke, er det så værd at tage ud og hente den på værkstedet igen og sælge som dele eller skal de bare skrotte den?

Hold kæft en lortesituation 😞!

Tak for hjælpen


Redigeret af modestmouse - 18-November-2021 kl. 18:48
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2021 kl. 19:12
Har haft en Pioneer SC-LX83 i 5 år, så stod den pludseligt af. Det mærke er ikke specielt godt længere. Jeg tror du skal være glad for de 3100, jeg fik 0 kr for min.

Du kan ikke få noget for de stumper som virker, de er jo de samme stumper der går istykker på alle recievere fra Pioneer.


Redigeret af Munch - 18-November-2021 kl. 19:14
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2021 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af modestmouse modestmouse skrev:

Der er langt fra 3000 kr op til de 12000 jeg gav dengang!


Ja - for 8 år siden!! Jeg er helt sikker på du sagtens kan finde en brugt til de 3100 kr. du har fået, så helt lortesituation er det nu ikke.Wink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2021 kl. 00:27
Da jeg i forumoversigten så "receiver død", tænkte jeg straks, at det uden tvivl var en Pioneer receiver, der var stået af. 
Når man tidligere har martret sig selv med et par Pioneer receivere, er det umuligt at forvente andet.
Hvad angår reparation/fejlfinding af disse apparater: Det kan siges kort - for mig det er aldrig lykkedes at få fundet og afhjulpet forskellige fejl, som har været af vidt forskellig karakter. Heller ikke hos dem, der skulle være deres såkaldte eksperter. (Servicecentergruppen og Pioneers egen support).
Jeg synes, at trådstarter skal være rigtig godt tilfreds med at slippe af med den receiver (inden den døde på anden vis) og endda få penge for den. Skulle man fx have solgt den, ville det jo kræve, at den skulle sælges til en køber helt uden kendskab til Pioneers receivere.



Redigeret af C. Johansen - 19-November-2021 kl. 00:28
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2021 kl. 06:43
Havde en VSA-E06 for mange år siden der også døde. Det tog 6 mdr+ at skaffe reservedelene og det kostede en mindre formue at få lavet. Under et år efter døde den så igen med tilsvarende udsigt til ventetid på reserve dele. Den røg på lossepladsen og jeg har ikke kigget på Pioneer siden. Ærgerligt da den faktisk lød ret godt, også i stereo.

Har så for nyligt fået tilsvarende problem med en Marantz SR7010, som havde stået slukket i et par mdr. hvorefter den ikke vil starte op igen. Reset mm. hjælper ikke og blinkene tyder vist på fejl i forstærker kredsen, hvordan det så end kan ske imens den har stået slukket.


Redigeret af Eeyore - 19-November-2021 kl. 06:45
Til top
modestmouse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-September-2012
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér modestmouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2021 kl. 10:54
Hej allesammen
Tak for svar, det virker som en dead end for den desværre så.
Ikke mere Pioneer til mig.

Jeg ville ønske jeg kunne være så optimistisk omkring situationen som I er på mine vegne, måske lettere når man ikke selv står med den dampende lort i hånden, sagen er at den stadigvæk havde en stor værdi for mig som nu pludselig er væssentligt mindre værd 8 år eller ikke og fuldstændigt uforskyldt fordi en tumpe ikke gjorde sit job ordentligt og jeg nu står i denne situation, at skulle ud og købe en ny når den kunne have holdt mange år endnu, den står fuldstændigt som ny og er nu skrot.

Jeg køber ikke længere brugt da jeg har for dårlige erfaringer med det, jeg selv passer bedre på mine ting end 99% af de mennesker jeg har mødt så derfor er det ekstra irriterende at en anden er skyld i det og jeg så bliver cut short.

Nå men tak for hjælpen


Redigeret af modestmouse - 19-November-2021 kl. 10:55
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2021 kl. 11:05
Vi er sikkert flere der har stået med en død reciever. Men du får da trodsalt penge ud af det. Jeg afleverede min Pioneer til Sound2Vision i Viborg og fik aldrig hentet den igen, for den kunne ikke laves!!!

Og det stopper ikke. Jeg har en Marantz SR7011 på 4.år, og nu er wifi tilsyneladende stået af på den igår. Det er dyrt at ha interessen for at se film derhjemme.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2021 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af modestmouse modestmouse skrev:

...
sagen er at den stadigvæk havde en stor værdi for mig som nu pludselig er væssentligt mindre værd 8 år eller ikke og fuldstændigt uforskyldt fordi en tumpe ikke gjorde sit job ordentligt og jeg nu står i denne situation, at skulle ud og købe en ny når den kunne have holdt mange år endnu, den står fuldstændigt som ny og er nu skrot.
Medmindre håndværkerens fejl har sendt overspænding ind i receiver (hvilket jeg tvivler på vil være muligt) ville den sikkert være gået død ved næste strømudfald, så vær glad for det beløb han har bidraget med. Wink


Redigeret af JørgenT - 19-November-2021 kl. 11:15
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2021 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Medmindre håndværkerens fejl har sendt overspænding ind i receiver 

Hvis håndværkeren har ramt det rigtige kabel og kun klippet nullederen er der ingen styr på 230 volten og dermed kan der godt være overspænding.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2021 kl. 13:27
Ja, okay det er selvfølgelig en mulighed med nulleder klippet. Confused 
Mvh. JørgenT
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2021 kl. 17:04
Hvis du beslutter dig for at lede efter en brugt, så har jeg to Denon receivere stående.
- 3805 (ældre sag, købt ved Audiosound tilbage i 2006. Det er vidst AV-Connection i dag)
- 4310 (større model, knap så gammel, købt ved Hifi klubben omkring 2015)


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2021 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af modestmouse modestmouse skrev:

Spørgsmål: Findes der nogle mirakelmagere i dk der kan fixe sådan en alligevel? Hvis ikke, er det så værd at tage ud og hente den på værkstedet igen og sælge som dele

Ja og nej.

S2V i Viborg kunne være et bud.
Jeg kender et par stykker mere, spørgsmålet er bare, hvor dyrt det kommer til at blive!



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu