recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reciever kun til film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reciever kun til film

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af kjeld69 kjeld69 skrev:

Har også tænkt på Yamaha RX-A1030
Nu er det længe siden jeg har hørt en Yamaha, men normalt går man ikke galt i byen med en sådan.

Det er en lidt svær opgave du har bevæget dig ind i, men prøv om du kan låne et par receivere med hjem til lytningSmile
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 21:02
Der er kun et svar....
ANTHEM MRX-300 Big smile
pjat til side.
http://www.tapeconnection.dk/demo.aspx?&product_number=1005821011
Anthem har ikke indbygget airplay og sportify.
Men har fokus på en god solid strømforsyning/forstærker del, god kredsløb samt deres es: ARC, deres rumkorrektion. 
Jeg kan kun anbefale reciveren, den performer super og til den pris som du kan få demo modellen til, er jeg ikke i tvivl! Thumbs Up
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 21:32

Har den alle de nyeste lydformater og HDMI 1.4

Sådan som du spørger her synes jeg det lyder lidt som om du er bekymret for at få noget der er forældet eller ikke kan det sidste nye. HDMI 1.4 er ikke "det nye". Faktisk er det "det gamle". HDMI 2.0 er netop frigivet. Man kan endnu ikke få recievere med 2.0 og det er stadig uklart til hvad og hvordan man kommer til at bruge det, andet end at det nok i et eller andet omfang vil være en forudsætning for at kunne benytte 4k/UHD video. 4K skærmene er her allerede og der er også tale om 4K-bluray (se recorderes forside), så det er noget der ikke er alt for lang væk. Hvis det var mine penge, ville jeg overveje det to gange inden jeg lagde 10k,- for en ny reciever. En anden ting er at mange tidligere HDMI 1.4 recievere ikke kan lade 4k video passere, eller også så står det bare ikke i specifikationerne, så for der meste er det i hvert fald helt utestet. 
Til top
kjeld69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2007
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kjeld69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 21:37
Nej er pt ikke så interesseret i HDMI 2.0 kun 1.4 da jeg bruger 3D en del.
Ved godt jeg hele tiden kan vente på den nye , men har valgt at det skal være nu jeg vil have ny reciever.
Den Anthem ser godt nok fed ud til prisen
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 21:42

Ved godt jeg hele tiden kan vente på den nye , men har valgt at det skal være nu jeg vil have ny reciever.

OKI, det er dit valg :-)

Syntes bare du skulle have en "heads up".

Der er pt bunker af grej på tilbud alle vegne, så det skulle være muligt at finde noget godt til rimelige penge. Pøj Pøj med det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 21:53

prøv at søg "Anthem mrx300 test" Den får KUN rosende ord for sin surround kredsløb og forstærker del.! Smile og til den pris, er den i hvertfald fed! Alle receiver i den prisklassen (10000) skal spille godt, men jeg synes bare at anthem giver dig bare mere og bedre lyd for de samme penge.
overvej den, den får kun Thumbs Up herfra!!
Setup:
Til top
kjeld69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kjeld69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 21:55
Vi er enige om at Anthem har HDMI 1.4 .

Kan ikke rigtig finde noget om det rundt omkring
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 21:57

Vi er enige om at Anthem har HDMI 1.4 .

Kan ikke rigtig finde noget om det rundt omkring

jo, der er 4 1.4 hdmi indgange.
Jeg bruger den også med 3D Smile
http://www.koda.pl/public/files/reviews/www_trustedreviews_com_anthem_mrx_300_Surround_Sound_System_opt1.pdf
Setup:
Til top
kjeld69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kjeld69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 22:04
Men ingen Audio Return Channel øv
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 22:06

Men ingen Audio Return Channel øv

En optisk kabel imellem, så er problemet heller ikke større Big smile
Setup:
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 22:15
Der er sgu heller ikke så mange recievere, hvor HDMI CEC / ARC er perfekt, så sats altid på kabelløsning - og bliv positivt overrasket hvis det andet fungerer :P...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 12:09
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu