recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Recordere.dk selector FAQ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRecordere.dk selector FAQ

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 11:04

Oprindeligt skrevet af edinger edinger skrev:

1) Manualen til min recorder siger, at AV1 skal sluttes til TV'et og AV2 til "Decoder", "Satellit Receiver" eller "Other Device" (skal vælges i menuen). Hvad svarer en selector til? 

Other device (med 99.9999% sikkerhed). Det er i hvert fald ikke en sattelit receiver, og "decoder" i recordere/TV setup sammenhænge plejer at være simple unscramblere, som bare dekrypterer et kodet analogt signal modtaget fra recorderens tuner, og sender det ukrypterede analoge signal tilbage recorderens tuner (det giver SCART standarden mulighed for, men jeg har aldrig set det anvendt i Danmark). Hvis det lyder for kryptisk, så glem det, og vælge bare "other device".

Oprindeligt skrevet af edinger edinger skrev:

3) Er AV1 på min recorder ikke en udgang (og AV2 en indgang)???AV1 konfigureres med en skydeknap til enten RGB eller Component. AV2 konfigureres via menuen til enten til "Auto", "CVBS" eller "RGB".

Jo, det skal være SCART-indgangen. Jeg ville konfigurere det til RGB input. Beklager forvirringen med AV1 vs AV2, men tingene har forskellige navne på de forskellige recordere....

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 12:15
Edinger skriver:

"Jeg er dybt frustreret  og  !!!! (Har jeg nu smadret min recorder?)"

Jeg tror det er noget andet der er galt, en selector i sig selv kan ikke ødelægge en recorder.

Men naturligvis skal man ikke sætte scartstik i tændte tv eller recordere. Risikoen er at man laver kortslutninger , da man meget ofte står og famler i blinde uden at kunne se hvad man rigtig laver og man kan altså godt lave en kortslutning, selv om man slipper godt fra det i næsten alle tilfælde.

I dit tilfælde er det din DVD der laver problemer, men hvorfor skulle det kunne forårsages af en selector? Tror det er noget andet.

ken
Til top
SJOK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 00:38

Hej Michael!

Jeg kan hverken se prisen 1295 kr. (FAQ normalpris = 1595 kr.) eller 295 kr. (FAQ kampagnepris = 595 kr.) i FAQ, så hvordan du kan synes at det er præcis de samme tal - har jeg lidt svært ved at forstå! Men jeg er ikke sælger for TDC, så lad det ligge!

[/QUOTE]

Normalpris er i skrivende stund 1295 kr. og kampagnepris er 295 kr. inkl. programpakke, men hvis man ikke snupper en programpakke med i købet, så kan jeg ikke se det store formål med at købe en Sagem 60.

[/QUOTE]

De aktuelle priser du henviser til er nøjagtigt de priser der står i FAQ'en!

Og her er hvad der står i FAQ'en:

Det er jo pæcis det samme!

/Michael

[/QUOTE]
SJOK
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 09:18

Hej Sjok

Du kan jo ikke købe en Sagem for 295 kr.

Uden abonnement 595 kr.

med abonnement 589 kr.

De 295 kr er et markedsføringsmæssigt kneb, lissom en mobilos til 1 kr.



Redigeret af cnn3 - 08-November-2006 kl. 09:20
mvh Christian
Til top
edinger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-November-2006
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af edinger edinger skrev:

1) Manualen til min recorder siger, at AV1 skal sluttes til TV'et og AV2 til "Decoder", "Satellit Receiver" eller "Other Device" (skal vælges i menuen). Hvad svarer en selector til? 

Other device (med 99.9999% sikkerhed). Det er i hvert fald ikke en sattelit receiver, og "decoder" i recordere/TV setup sammenhænge plejer at være simple unscramblere, som bare dekrypterer et kodet analogt signal modtaget fra recorderens tuner, og sender det ukrypterede analoge signal tilbage recorderens tuner (det giver SCART standarden mulighed for, men jeg har aldrig set det anvendt i Danmark). Hvis det lyder for kryptisk, så glem det, og vælge bare "other device".

Godt du ikke sagde 100%, for indstilling "Other Device" giver sort skærm.   Indstilling "Decoder" og "Satellit Receiver" fungerer begge, men det er nok en dekoder, jf FAQ side 1: "Hvad er en Selector boks"

Anyway, maskinen er defekt og ryger derfor til (garanti)service.

Tak for al vejledning - og vildledning.  

 

MVH Edinger

Samsung QE55QN93A + Waoo AirTies 7410X + Denon DRA-585RD + Fiio Taishan D03K + Panasonic DMP-BD60 + B&W DM602 + Audio Pro Avanti SW200
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 12:22

Oprindeligt skrevet af edinger edinger skrev:

Tak for al vejledning - og vildledning.  

Nothing beats trial-and-error.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af SJOK SJOK skrev:

Hej Michael!

Jeg kan hverken se prisen 1295 kr. (FAQ normalpris = 1595 kr.) eller 295 kr. (FAQ kampagnepris = 595 kr.) i FAQ, så hvordan du kan synes at det er præcis de samme tal - har jeg lidt svært ved at forstå! Men jeg er ikke sælger for TDC, så lad det ligge!

Nej vi kan ikke have alle priser med i FAQ'en, men vi skriver jo

Oprindeligt skrevet af Selector FAQ Selector FAQ skrev:

Læs om programpakker og priser hos TDC

Og du kan ikke gå hen og købe boksen for 1295 kr (tilbud 295 kr) uden at du samtidig tegner abonnement = yderligere udgift og oven i hatten skal du også betale års gebyret på 199 kr.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 11:36

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

...og oven i hatten skal du også betale års gebyret på 199 kr.

Næ, du behøver ikke årsgebyret hvis du blot vil se DR, DR2 og TV2, det kan man nemlig se uden TDC-kortet.

mvh Christian
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

TV udgangen har RGB output, hvilket der normalt ikke er på VCR udgangen og du kan derfor både optage og se den bedre kvalitet med den alternative løsning.

/MichaelS



Jeg har lige fået Selector og tilsluttet den min Sony710 og TV som i metode 1; hvilket forklarer at jeg ikke fik RGB optagelser. Jeg vil i aften prøve metode 2 men studser lidt over betingelserne i FAQ sætningen:

2) SCART loop funktion på alle ben, også på recorders stand-by

Jeg har splinternye og fuldt moterede SCART kabler, og Sony 710 har formentlig ingen mangler i denne henseende så burde signalet ikke komme igennem?

Noget andet: Mit lige så nye LG 26LC2R (som lige har været på fælleskøb) har 2 scartindgange; kan man gå ud fra de begge kan modtage RGB.

Og endelig: når man mener man har foretaget den rigtige opsætning, hvordan kan man så være sikker på at det er RGB man ser? Er det udelukkende udfra en subjektiv bedømmelse såsom at hvis billedet er godt så er det nok RGB jeg ser?



Redigeret af MortenBby - 13-November-2006 kl. 10:32


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 11:01
Hør, med fare for at overse noget, men kan du ikke anvende componet ud som forbindelse til dit fjernsyn? Kan se du har componet ud fra din recorder. Det er da bedre end scart. Man skal så trække lyden separat da componet kabler ikke fører lyd. I så fald skal man nok ikke have RGB fra sin recorder, men progressiv (Jeg er ikke helt sikker på det jeg skriver i detaljer, men så er der nok nogen der lige vil rette) Og endelig, måske skal en recorder stå på RGB for at lave en RGB optagelse fra en selector.

De fjernsyn jeg har set har kun haft RGB på scartindgang 1, måske opstår der problemer hvis begge indgange har RGB, ellers ville nok i det mindste nogen lave det. Det andet scart har s-vhs.

Hvis man har indstillet til RGB fra selector og også har RGB indstillet på en recorder er der ikke nogen grund til at tro at man får andet end RGB på fjernsynet hvis kablingen er rigtig. Og man kan faktisk se forskel.

Ken

 

Redigeret af Ken_T - 13-November-2006 kl. 11:05
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 11:23
Hej Ken

Jeg har skam også compontkabeltilslutning + lyd, og ja jeg har indtil videre brugt det til at se DVD når det skulle være rigtig godt.
Det havde bare den omkostning at man kun kan vælge mellem 4:3 og 16:9, så hvis man skal se noget gammelt 4:3 er det behageligt at kunne zoome det lidt op til f.eks. 14:9 som man kan med RGB.
Jeg håber derfor stærkt at RGB vil vise sig så godt at jeg kan slippe for at skifte mellem RGB og componenttilslutning da dette skift både skal foretages i recorderens opsætning og på fjernsynet.

Og når dette forhåbentligt går godt så får man lyst til at optage 16:9, men hvordan kan man se om en film der sendes er ægte 16:9? Der er nogen der i denne forbindelse snakker om et 16:9 flag; hvad er det og hvor ses det?



Redigeret af MortenBby - 13-November-2006 kl. 11:29


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 12:56
Hvis man ikke sender noget der er over den almindelige standard opløsning for tv i danmark, hvilket man jo ikke gør med noget der kommer fra en sagem60 selector, så er der nok ikke noget i vejen med scart og RGB billedmæssigt. Men det er jo ikke digitalt som komponet.

Du har nye scartkabler kabler? Men det kan jo være hvad som helst alligevel. Du kan helt klart se en forskel mellem billige kabler og så et der koster feks 130kr. Jeg mener ikke et fuldt monteret scartkabel behøver at dække over at det er tilstrækkelig afskærmet på alle ledere separat, som man ser ved et bedre kabel. Og det siger nok heller ikke noget om det kobber der er anvendt. Forskellen ses som bedre kontrast, bedre farver og skarphed.

Ken


Redigeret af Ken_T - 13-November-2006 kl. 13:10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu