recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Recordere - Teck-nyheder eller blot et nyhedssite?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Recordere - Teck-nyheder eller blot et nyhedssite?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Recordere - Teck-nyheder eller blot et nyhedssite?
    Sendt: 09-December-2022 kl. 06:03
Hvad sker der for nyhedssiden? Synes, man er begyndt med at lave almindelige nyheder, som man ser på netaviserne. Dette synes jeg ikke, kan være rigtigt.

Den gamle med, at "Du kan da bare lade være med at læse, holder jo ikke. Fordi, så kan man jo ligeså godt stoppe med at bruge recordere, hvis det er den vej man skal...

Det burde KUN være teknik/elektronik-nyheder, synes jeg!

Der er godt nok en anden, lignende tråd i forummet, men den omhandler KUN selve forummet, så derfor oprettede jeg min egen tråd.


Redigeret af mnielsen - 09-December-2022 kl. 06:05
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 06:12
Lige nu ser jeg kun den med at bade mindre. 

Og måske noget med Tesla ikke skal køre når der mangler strøm i et eller andet land LOL
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 06:23
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Lige nu ser jeg kun den med at bade mindre. 

Og måske noget med Tesla ikke skal køre når der mangler strøm i et eller andet land LOL

Der er også den nyhed - "Til marts kan du overnatte som hobbit i the shire" Ikke megen teck over det...

Den med elbiler, så jeg godt. Ligger måsek lige på grænsen... Men er en elbil egentligt ikke også et stykke elektronisk teknik? Kan man sige - dog et stykke dyrt elektronisk teknik... 
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 07:20
Jeg er her slet ikke for nyhederne, men de utallige religiøse bitch fights.
LOLLOLLOLLOLLOL

Det har været tamt længe. Det som rec.dk kalder for nyheder, kalder alle andre for pressemeddelelser.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 07:31
Jeg syntes også at recordere har været ret tamt længe, med nogle helt ligegyldige "nyheder".
Selv forumet, som ellers har holdt siden i live, er ret dødt, pånær lige når der udbryder religionskrig mellem nogen fortabte sjæle fra nationen.
Flere dage har der været under 5 forum indlæg.

Mvh Jesper
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 07:43
Desværre lider de forskellige forum den stille død

meget flytter over på fjæset.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Desværre lider de forskellige forum den stille død

meget flytter over på fjæset.
Ja og de unge bruger ikke fjæset, så det dør nok også stille og roligt.
Mvh Jesper
Til top
nicoleise Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2022
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicoleise Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Desværre lider de forskellige forum den stille død

meget flytter over på fjæset.

Du har fuldstændigt ret. Og det er ærgerligt, for et forum kan noget andet. Jeg er derfor flyttet den anden vej - jeg har godt nok altid været aktiv i nogen grad på diverse fora, men jeg meldte mig ind i flere facebook grupper i forbindelse med et kommende hjemmebio-projekt. 

Til sidst valgte jeg at spørge efter anbefalinger til et forum om emnet, og recordere.dk kom op. 

Et debatforum kan noget helt andet, svarene er ofte empatiske (måske ikke, når der snakkes religiøse emner) og langt mere gennemtænkte. På facebook er halvdelen af spørgsmålet typisk ikke læst, og to tredjedele af svaret mangler eller er forkert. Holdninger bliver fakta på splitsekunder. 

Jeg er glad for at være her, selvom her er stille. Jeg har indtil videre fået god hjælp. Jeg kan dog også se, at mange tråde afspores fuldstændigt fra emnet og der er mange (unødvendige) diskussioner - jeg er sikkert også medskyldig. Men det tager jeg gerne med, da fordelene opvejer ulemperne. 

Men; ad lange veje til pointen (beklager): Jeg er her, fordi jeg fra min barndom har været vant til internet fora som en god kilde til viden og debatter. Hvem lærer børn og unge det i dag? Debatfora er noget, der dukker op med svar på ting, man taster ind i Google, og hvis det er brændende nødvendigt, så kan man godt oprette en bruger og spørge om noget, man lige konkret har brug for at vide. 

Så mon ikke vi i virkeligheden selv bærer lidt af skylden også, for ikke at udbrede kendskabet lidt mere - både til folk, vi ser stille spørgsmål på Facebook (jeg skriver typisk selv til folk, hvis jeg mener de burde spørge et andet sted), men måske også lidt skabs-idealistisk i opdragelsen af vores børn. 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 11:25
Det gode ved disse forum er det er nemt at søge gamle tråde og løsninger

på FB er det næsten umuligt
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2022 kl. 09:06
FB er håbløs og ligegyldig. Men suger alligevel al aktivitet ud af fora som dette. Det synes jeg er trist.
Men kan godt se, at mange tråde gå op i detaljeorienteret ævl om, en der har får sagt noget lidt for kantet, hvilket føre til "du må indse at du tager fejl diskussion" hvor man nægter at nærme sig hinanden eller lade en fortalelse fare. Det går det lidt trættende at læse med. Så springer jeg selvfølgelig videre. Men sådan en tråd vises på forsiden med x antal kommentarer, og virker derfor tillokkende at klikke på.

Jeg tror måske også at youtube tager en del opmærksomhed fra sider som dette. 

Sidst men ikke mindst er det jo blevet bøvlet at skrive noget på Recorder, med alle de felter, man skal udfylde for så til sidst at klikke på ligegyldige billeder af blinklys. Jeg opgiver ofte at smide et partsindlæg af denne årsag.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2022 kl. 09:56
Helt seriøst? Det er da let at skrive på recordere, når først du har oprettet en bruger. At man garderer sig imod spamrobotter er da helt indlysende. 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
nicoleise Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2022
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicoleise Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2022 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Sidst men ikke mindst er det jo blevet bøvlet at skrive noget på Recorder, med alle de felter, man skal udfylde for så til sidst at klikke på ligegyldige billeder af blinklys. Jeg opgiver ofte at smide et partsindlæg af denne årsag.

Blot hvis du ikke ved det - når du logger ind, kan du markere et felt med at blive husket. Så er din enhed automatisk logget på, når du besøger siden (muligvis udløber det over noget tid).

Jeg ved godt, at det er en åbenlys ting at kommentere, men du kan jo have overset det, og jeg nævner det fordi jeg har oprettet mig én gang og logget på én gang, og har siden da ikke skulle trykke på noget ud over citer eller besvar for at oprette et indlæg. Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu