recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Recording service mega langsom: IE9 problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRecording service mega langsom: IE9 problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Emne: Recording service mega langsom: IE9 problem
    Sendt: 19-August-2011 kl. 00:12
Jeg har installeret de nyeste versioner af DVBViewer og Recording Service på samme PC og oplever at betjening af RS er meget langsom hele tiden, fx 10-15 sek. for en program beskrivelse fra epg'en og ofte gir Win7 op og skal "recover" siden, uanset om DVBViewer er åben eller lukket. Tilgår jeg RS fra en anden PC på netværket er det hurtigt og stabilt. Jeg har brugt beskrivelsen fra digitalt.tv http://digitalt.tv/dvbviewer-recording-service/ og også fra DVBViewer hjemmesiden. Er der nogen der har nogen idéer til hvad der kan være galt?

Udstyr:
Motherboard: uATX Gigabyte GA-MA78GM-S2H AM2+ Rev. 2.0 Bios FC
Processor: AMD Athlon64 4850e 2.5GHz
RAM: 4x1GB Kingston Low-profile DDR2
Styresystem: Win7-64bit HP
HDD: 2 TB WD Caviar Green WD20EARS
DVB-C: TechniSat CableStar HD 2 med irdeto CAM/Stofa HD og 2x MyGear USB DVB-T/C (Bilka modellen)
SW: DVBviewer Pro og Recording Service

Der er ingen problemer med DVB-C optagelser, har haft 5 samtidige optagelser i gang fra 3 MUX Big smile

Redigeret af Steen6400 - 20-August-2011 kl. 13:41
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 12:09
- Prøv at åbne jobliste og se om der er andre processer end iexplorer (jeg går ud fra at du benytter Internet Explorer) som trækker søm.

- Prøv http://xxx.xxx.xxx.xxx:8089 i stedet for http://localhost:8089, hvor xxx.xxx.xxx.xxx er PC'ens IP adresse
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

- Prøv at åbne jobliste og se om der er andre processer end iexplorer (jeg går ud fra at du benytter Internet Explorer) som trækker søm.

- Prøv http://xxx.xxx.xxx.xxx:8089 i stedet for http://localhost:8089, hvor xxx.xxx.xxx.xxx er PC'ens IP adresse

Der er kun iexplorer og den ryger op på 50% load, når det går galt. Jeg bruger http://127.0.0.1:8089 og mener jeg har prøvet med PC'ens egen IP, men det prøver jeg lige igen senere.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 18:20
Der er samme problem med localhost og PC'ens egen IP. Det med 50% CPU load er iøvrigt kun når IE9 har opgivet og spørger om den skal genskabe siden Confused
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 20:19
Umiddelbart har jeg to forslag til hvad årsagen kan være:

1. Noget javascript fortolkes uheldigt af browseren.
2. Noget antivirus hooker sig ind på iexplorer processen, og fcker noget up.

1.) er ikke særlig sandsynlig, men kunne vel testes ved at prøve en anden browser.
2.) er jeg selv udsat for i ny og næ. Har du noget antivirus installeret. Prøv at deaktivere det.

edit:
Jeg havde lige overset din sidste post. Det vil altså sige at ingen processer bruger cpu først, men først når du gendanner siden?
Har du prøvet at klikke på "Vis processer fra alle brugere"

Redigeret af audio - 19-August-2011 kl. 20:34
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 13:29
Installere Java og stoppe real-time scan i MS Essentials gav intet, men med Firefox triller det bare, så der må være noget med IE.

Kan oplyse at det kun var IE, der brugte resourcer, dvs. ingen processor fra andre bruger. Jeg forstår det ikke, for det er en helt ny installation hvor der kun er DVBViewer, Recording Service og så driver til tuner, der er installeret og så lige antivirus. Jeg ville helst ha brugt IE for at have mindst muligt installeret, men nu bliver det så Firefox.

Tak for hjælpen, audio Big smile

Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Installere Java og stoppe real-time scan i MS Essentials gav intet, men med Firefox triller det bare, så der må være noget med IE.

Kan oplyse at det kun var IE, der brugte resourcer, dvs. ingen processor fra andre bruger. Jeg forstår det ikke, for det er en helt ny installation hvor der kun er DVBViewer, Recording Service og så driver til tuner, der er installeret og så lige antivirus. Jeg ville helst ha brugt IE for at have mindst muligt installeret, men nu bliver det så Firefox.

Tak for hjælpen, audio Big smile

Det var da så lidt, men bare lige for en god ordens skyld: du havde som ikke behøvet at installere Java.  Java har trods navnet ikke noget med Javascript at gøre. Javascript er noget kode i tekstform som sendes med ud til browseren, som så fortolkes af denne.
Problemet kunne også skyldes add-ons, altså nogle funktioner som er installeret til IE, f.eks. en Google bar eller lignende.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 10:21
Jeg gik måske lidt i panik med Java'en Embarrassed og den er så også afinstalleret igen. Som sagt tilstræber jeg et minimum af installerede programmer så Google bar er der heller ingen af.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu