recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Recording virker heller ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRecording virker heller ikke

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jokkemokke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Emne: Recording virker heller ikke
    Sendt: 13-April-2006 kl. 19:22

Efter at have bøvlet med de første 100 ting med min Mediacenter opgav jeg det hele, og tænkte at jeg altid kunne bruge den, hvis jeg en sjælden gang skulle optage noget. Men det virker selvfølgelig heller ikke.

Jeg har prøvet at lave en timer optagelse, efterlade Mediacenter i hovedmenuen, og sætte computeren i standby. Lidt før det programmerede tidspunkt vågner computeren op og optager også programmet, men efter endt optagelse lukker den ikke ned igen.

Jeg prøver så at sætte standby til 15 minutter inde i power håndteringen i kontrolpanelet, men det gør heller ikke nogen forskel.

Til sidst prøver jeg så at afslutte Mediacenter efter jeg har programmeret en optagelse, og derefter sætte computeren i standby. Dette resulterer i at computeren vågner kort tid før optagelsen skal finde sted, kører et par minutter, og derefter lukker ned igen, før optagelsen går igang.

Når man så starter computeren op igen, og kigger i scheduled recordings, står der en eller anden latterlig undskyldning om, at programmet ikke er blevet optaget, og at det sikkert vil virke, hvis man genstarter computeren. Det har jeg også prøvet, og selvfølgelig virker det heller ikke.

Sprøgsmålet er nu: Er der nogen der har et godt råd, eller er dette blot atter en af de ting i MCE der aldrig kan komme til at virke?

Redigeret af jokkemokke - 13-April-2006 kl. 19:35
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2006 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af jokkemokke jokkemokke skrev:

Jeg prøver så at sætte standby til 15 minutter inde i power håndteringen i kontrolpanelet, men det gør heller ikke nogen forskel.

Det lyder som om der er noget som holder computeren vågen. Måske du kunne prøve at afslutte alle programmer og se om du kan få den til at gå i standby. Prøv også at fjerne netforbindelsen.

Til top
jokkemokke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 23:18

Jeg har nu prøvet at fjerne Messenger, og det ser ud til at virke nu, men jeg ved ikke om det havde noget med sagen at gøre.

Dog bliver jeg af og til udsat for, at maskinen starter umotiveret op, selvom der ikke er programmeret en optagelse. Wake on LAN og PCI er slået fra i BIOS.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu