|
Recovery af Toshiba bærbar. |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er en RW, og de kan slettes uanset, kunne de ikke det, så var de jo ganske værdiløse.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Ok så jeg kan godt bruge min DVD-RW på den måde jeg beskriver?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ja som skrevet, kunne man ikke det, så var der jo ikke noget grundlag for RW skiver. Så kunne man lige så godt bruge R skiver.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Det var ellers smart. Da jeg højreklikkede på DVD-drevet og klikkede "Åbn", fik jeg muligheden for at vælge om min DVD+RW (ikke DVD-RW som jeg først skrev) skulle bruges som en USB flashdisc eller som en DVD. Jeg valgte USB flashdisk. Hvilket i øvrigt fik mig til at tænke på om jeg kunne have brugt en USB-nøgle i stedet for. Men det har vel noget at gøre med at computeren automatisk booter fra DVD-drevet hvis ikke der er andre muligheder.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Ok, man kan ikke formattere C-drevet ved at højreklikke på det. Heller ikke i Easus Partition Master kan man formattere C-drevet. Så jeg må vel bare prøve om recovery DVD'en formatterer C-drevet.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Nå, det kan man ikke - sikkert af den årsag som tidligere nævnt, at nuværende windows er nyere end den på recovery DVD'en.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Ok det ser ud til at blive værre og værre. Det er åbenbart en ret dårlig idé at installere en ulovlig Windows på computeren, da det giver en række besværligheder (med mindre man har an crack'ed licenskode, hvilket jeg har brugt førhen, vistnok til en XP). Det havde nok været enklest at betale de $130 der forlangtes for at få en valideret Windows 7 licens nøgle. Men da jeg er på Filippinerne i næsten 2 måneder, skal unødvendige udgifter undgåes så vidt muligt.
Nå, efter at Dban var blevet færdig med at "wipe" harddisken, prøvede jeg at sætte recovery DVD 1 i og genstarte. Dette var hvad der stod på skærmen: Yukon PXE v6.50.2.3 (20071025)
(C)Copyright 2003-2007 Marvell(R). All
rights reserved.
Pre-boot eXecution Environment (PXE)
v2.1
(C)Copyright 1997-2000 Intel
Corporation.
PXE-E61: Media test failure, check
cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM.
Operating System not found - Og hvorfor virker det så ikke? 1) Virker recovery DVD'en kun hvis den originale windows installation er fungerende på computeren? 2) Skal recovery DVD'en brændes på en bestemt måde? Jeg gjorde det, dengang computeren var ny at jeg brugte et program på computeren til at brænde de to recovery DVD'ere. Derefter kopierede jeg indholdet af de to DVD'ere over på min computer, for at have en ekstra kopi. Og det er så denne kopi, jeg kopierer ned på min DVD+RW. 3) Har min wipe-aktion slettet en evt. skjult partition, der indeholder windows installationen? Men jeg troede at sådanne skjulte partitioner, ikke ligger på selve harddisken, eller at de i det mindste ikke berøres af en wipe, netop fordi det er en skjult partition. Så spørgsmålet er om disse recovery DVD'er ville have virket under alle omstændigheder? Og spørgsmålet er hvordan jeg kommer videre? Jeg har en Windows XP mediacenter liggende (original CD med licens), som jeg installerede på min stationære computer. Kan jeg installere den, på denne bærbare, selvom den er installeret på den stationære? Kan det være en vej ud? Vil recovery DVD'erne så virke derefter (fordi computeren kan boote). Og fordi Vista er nyere end XP?? Et andet alternativ kunne være at gå ned i den lokale computerforretning og købe en Windows 7 - ved ikke hvad de koster hernede.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Det ser ud til at der også er et problem med at installere Windows XP. Den kommer ganske langt, men når setup vil starte Windows, kommer følgende blå skærm fejlmeddelelse:
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer. If this is first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps: Check for viruses on your computer. Remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.
*** STOP: 0x0000007B (0xF78D2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000) Så måske er min eneste mulighed for at få computeren op at køre, efterhånden at købe en ny Windows??
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
umidddelbart ligner det en læsefejl på dvd-drevet .De første fejlmeddelser er på dit ,net værk den er sat til at boote på et lokalt netværkskort med boot rom (pxe osv)se bort fra det, den næste fejl meddelelse ligner en mem. fejl men den er også typisk for en læsefejl på et medie, så hvis du har en anden dvdlæser ville jeg prøve det først ,hvis du du har scratched HDdisken ,er det lige meget hvad der har ligget på den (ulovlig eller ikke ulovlig) så handler det om MBR . din master boot record, så jeg tror du skal prøve en anden læser (dvd).
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
Hej. Det virker nu - med Windows XP installationen, som jeg er igang med. Jeg googlede den "blå fejlmeddelelse og fandt svaret f.eks. her: Link. Min Bios ser ikke akkurat sådan ud, men jeg regnede den ud, så Windows XP installationen kunne komme videre.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Umiddelbart virkede Windows XP installationen - tilsyneladende - næsten. Jeg mener jeg fik den gennemført selvom der var nogen filer den ikke kunne finde (vistnok Internet Explorer). Men skærmopløsningen var 640x480 og kunne ikke sættes til den højeste (sat til eskstern skærm med VGA). Det synes jeg ikke kunne passe, så jeg downloadede XP display driver til den aktuelle computer model og installerede den - men det gjorde at computeren ikke virkede. Så nu prøver jeg at installere XP forfra igen - en sidste gang. Hvis ikke dette kommer til at virke optimalt, så kan ser jeg mig nødsaget til at købe en ny Windows. Denne XP har jeg jo også brugt på en anden computer, så det er ikke sikkert at det kommer til at fungere 100%. Kan jeg opgradere fra XP til 7, f.eks. med denne licens? Eller er det én af de andre jeg skal have fat i? Kan man evt. købe en Windows 7, der kan downloades? (Hvis nu jeg ikke kan købe Windows 7 her).
Redigeret af Thorvald - 18-December-2011 kl. 04:24 |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Nå nu ser det ud til at det er lykkedes mig at lave en XP installation der virker rigtigt godt. Men for at installere Microsoft Security Essentials, skal jeg installere ServicePack 3. Når jeg gør det manuelt fra Microsoft Update, ser det ikke ud som om, der sker noget. Jeg har været igennem at hente en række andre updates, også via Microsoft Update hjemmeside (de ting som den automatisk angav at være "highly recommended").
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |