recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Recovery af Toshiba bærbar.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Recovery af Toshiba bærbar.

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 09:12
At hente SP3 tager lang tid , er jo afhængig af hvor hurtig din forbindelse er Wink
Men du kan med fordel få fat på en win7 og lægge den på , så er du også fri for at skulle ud og finde drivere mm
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 11:37
Tja - men nu lykkedes det mig at få SP3 installeret. Jeg tror ikke jeg vil have en Windows 7 - nu hvor XP ser ud til at komme op at køre fint og er blevet valideret. Nu har jeg allerede brugt lang tid på at få det til at fungere, og så skulle til at gøre det hele om igen med et nyt styresystem? Det synes jeg ikke er nødvendigt - det væsentligste er jo (synes jeg) at computeren fungerer.

Men det afhænger måske også lidt af om man kan opgradere fra XP til 7 uden at skulle lave hele installationen om igen og hvad en sådan opradering koster hernede.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 11:52

Der kan godt ligges en Upgrade oven på en XP, der kan bare ikke ligges et ældre OS oven på et nyere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 12:01
Vil det sige at jeg godt kunne købe denne Windows 7, for at opgradere fra XP til 7??? Er denne viste én man downloader? Eller skal man købe den via Microsoft, hvis man vil downloade? Ellers kunne jeg jo prøve at se, når jeg kommer forbi en computer forretning, om de har en tilsvarende opgraderings Windows 7.

Thorvald.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 12:27

Jeg ved ikke hvordan et er med at ligge en fuld version oven på, har aldrig gjort det, den eneste Upgrade jeg har lavet var fra en 95 til en 98 så det er længe siden. Derfra gik jeg til en ny PC med XP, og derfra til en ny med Win7.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 13:13
Hvis jeg ikke husker meget galt kan man købe en upgrade fra XP til 7, men der fortages alligevel en ren installation. 

"For at opgradere din pc fra Windows XP til Windows 7 skal du vælge Brugerdefineret under installationen af Windows 7. En brugerdefineret installation bevarer ikke dine programmer, filer eller indstillinger. Derfor kaldes den nogle gange en "ren" installation." - MS hjemmeside

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7

Redigeret af urup - 18-December-2011 kl. 13:21
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 15:44
Klart at foretrække "ren"installation istedet for en upgrade...
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2011 kl. 16:10
Her er for historiens skyld et svar fra Toshiba's support:

Jeg skal ikkue kunne sige hvad der kan være grunden til at skærmen ikke virker kan være ledningen i hængslerne som er gået i stykke, men angående din DVD + RW de er ikke en go ide at bruge eftersom de ikke lukker efter brænding derfor vi inde på hjemmesiden og så er jeg ikke sikker på om den også gør det ikke brænder programmet skriver at det skal være DVD+R skiver.

skulle det af en eller anden grund ikke virke herefter så er der måske en fejl på den brænding du har og så er der brug for nye skiver.

De kan anskaffes på www.backupmedia.toshiba.eu

Den nævnte  download af back-up media koster 35 Euro. Andre steder er det gratis, så på dette punkt synes jeg Toshibas service fejler.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu