|
Recovery/kloning program der kan læse baglæns? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Palleba ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Februar-2009 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-December-2021 kl. 18:33 |
Hej!
Håber I kan hjælpe mig. Min søster har en harddisk med en masse billeder og film der er gemt på en ekstern Toshiba harddisk. Nu er harddisken ved at stå af, og hun har ingen backup. :( Jeg har forsøgt at kopiere filerne over på en anden harddisk, men det er lidt svært. Den starter med at kopiere nogle filer, så låser den sig, så må jeg tage usb stikket ud og tilslutte den igen, og så skippe den fil hvor den låste sig, så kopierer den nogle flere filer til den låser sig igen, og så stikket ud.... Jeg har engang læst at nogle gange virker det at læse harddisken baglæns, så jeg prøvede et testprogram der kunne køre baglæns, og da ser harddisken ud til at køre fint uden at låse sig. Så jeg søger et program der kan klone/kopiere harddisken over på en anden eller lave et image af den. Jeg har denne "Hiren's Boot CD", med en masse programmer*, men ved ikke om nogle af dem kan læse diske baglæns. Kender I nogle programmer der kan dette? Jeg har prøvet at google men kan ikke finde noget, måske er jeg blind... :P MVH
Palleba |
|
Med venlig hilsen
Palleba |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kunne jo være strømforsyning der er blevet "træt" (udtørrede elektrolytter), som typisk giver ustabil drift af "dimser"
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Palleba ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Februar-2009 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er en lille Toshiba harddisk der kun har ét USB 3.0 (blåt stik) kabel, der er ingen ekstern strømforsyning. Har prøvet flere computere.
Og jeg tror ikke at det er en SATA disk inde i kassen, hvis det er, så er det en mindre disk end en normal 2,5" bærbar harddisk. Jeg har skillet eksterne Verbatim diske ad, og der i var der almindelige SATA diske indeni. Tror det er en sådan en: [ For hver ca. 50 MB den kopierer, så stopper den, som om det er en af pladerne/hovederne der ikke viker korrekt, fordi hvis jeg forsøger at kopiere samme fil igen hvor den stoppede, så dør diske igen øjeblikkeligt, men hvis jeg "skipper" den fil den stoppede ved, så fortsætter den ca. 50 MB mere inden den stopper igen. Redigeret af Palleba - 30-December-2021 kl. 23:43 |
|
Med venlig hilsen
Palleba |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |