|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Raskolnikov ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
![]() Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:01 |
Lars Von Triers Anti Christ er jo som bekendt én af de
første film i biografen der er optaget med RED kameraet. Filmens prolog er fantastisk flot. Her kommer de nye RED kamera virkelig til sin ret! Jeg glæder mig allerede til at se andre film optaget med det kamera. ![]() Red kameraet kan optaget i 4K ved 30 fps. Nogle der ved hvordan triers film er filmet? 24fps eller hvordan? Det kunne jo være interessant hvis den var optaget med 30fps, men kan en blu ray skive gengive dette? Er de fleste BD afspillere i dag ikke 24fps fast? Er 30 fps. nok til at man slipper for "motion blur" samtidig med at man få noget der stadig ligner film og ikke video? Det kan jo også være den er optaget i 120 fps i 2K?! Der er en del film skudt med RED faktisk! Engle og dæmoner bla! Film skudt med RED Redigeret af Raskolnikov - 23-Maj-2009 kl. 13:08 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
Såvidt jeg husker er en Celine Dion-koncert udgivet i 1080p/60; altså fuld 1080p opløsning med 60 rigtige billeder i sekundet.
Men jeg ved ikke hvordan det skulle fungere at vise Antichrist ved 30 billeder i sekundet. Jeg tror ikke at biograferne er i stand til det. |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Biograf´s film femviser kan kun afspille 24 fps og 25 fps, men med
digital fremvisning er det jo lige meget i hvlken hastighed som film er skud i. Men det større chok er at den størst konkurrence til RED kamera system, er Canon EOS 5D mark II, de føste spille film der er ved at blive skud med dette kamare, skulle værre på vej (bla. skulle Canon havde udviklet en spicale FW der skulle give dette kamare ægte 1080p/24fps). Bla. er Canon EOS 5D Mark II beder til nat optaglser end RED kamara. Og RED er på vej med et DSLR kamara som hvis nok skulle kunne optage i 2K eller 3K. Og tro mig ikke om RED nok også er i gang med at udviklet et HD lomme video kamara med 4K. En BD afspille kan ikke vise 30 fps, men kun 50/60 og 24 fps, (HD-DVD kunne også afpille 25 fps.) men det komme vel en ny 3D gration af BD afpille som skulle kunne vise andre hastighed en dem som vi kende idag, på grund af 3D blive afpille i en højere hatighed, Redigeret af Startrek - 23-Maj-2009 kl. 13:49 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
Jeg mente netop også at normale filmfremvisere kun kan vise ved 24 og 25 billeder i sekundet, men mon ikke Von Trier og Zentropa er interesserede i at få filmen vist i biografer der ikke har digital visning? Ikke engang CinemaxX i Århus har digital fremvisning, så det er mig nærliggende at tro, at man ikke kun vil distribuere Antichrist i biografer med digital visning. Hertil vil markedet simpelthen stadig være for lille. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Jeg tror det er mig der har startet det rygte, fordi jeg ikke lige var vågen: Den er i 1080i/60. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Jeg tror roligt man kan regne med at den er i 24 fps, bare fordi kameraet kan køre i 30 fps er det ikke ensbetydende med at man vælger at gøre det. |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
RED ONE kan optage i disse hastigheder:
23.98, 24, 25, 29.97, 30 fps 4K plus 50, 59.94 and 60 fps 3K plus 75 and 120 fps 2K http://www.red.com/cameras/tech_specs/ Så ja. RED kan optage i både 24 fps og 25 fps i 4K. Det der du tænker på er at RED kan optage op til max 30 fps i 4K og højer hastigheder ved 3K og 2K. Og det er et større spøsmål om Lars Von Triers har valgt 24 fps eller 25 fps ? RED er skam også snart klar til film i 3D og et RED kamara med 28K som kan skyde i hasighed mellem 1 fps til 30 fps. Redigeret af Startrek - 24-Maj-2009 kl. 19:54 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror ikke der er noget spørgsmål; jeg vil vædde på at den er optaget ved 24 billeder i sekundet. Den er jo lavet til distribution i hele verden; ikke blot Danmark eller Europa.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |