|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Så status for H.264 editing er: VideoRedo kan ikke H.264 ProjectX kan ikke H.264 TSPacketEditor kan godt H.264, men ingen undertekster Adobe Premiere CS4 kan (ifølge Patriarken) Sony Vegas kan ikke H.264
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
Nero Vision i Nero 8 og 9 pakken kan også, men understøtter heller ikke DVB-Subs. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10597 |
![]() |
|
Underteksterne er forskellige på de to typer, men hvis Jørgen kan demuxe en HD fil med ProjectX burde du også kunne, det har typen af undertekster ingen indflydelse på. Men Canal Digital sender da ikke via DVB-T, deres undertekster er jo netop teksttv baserede, så hvor har du fået de undertekster fra? Anyway, ved DVB-T skal man vælge farvemodel og formatet Sup som output, mens man ved teletekst baserede undertekster skal udpege den pågældende teksttv side og vælge SRT som output format. Så følg Jørgens metode: Rediger med TS Packet Editor og efterfølgende demux med ProjectX. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5363 |
![]() |
|
Når først signalet er modtaget og lagret på harddisken er der ikke væsentlig forskel på om det er fra DVB-T /-S eller /-C. Jeg har tunere til alle 3 typer i min HTPC, hvor BBC HD er hentet med TechnoTrend S2-3200 fra satellit på 28 grader øst. Nu kender jeg ikke Canal Digitals HD, men vil forvente at du på tilsvarende vis kan trække en .SUP fil ud af din optagelse. Et par screendumps af hvad jeg gør -
Vælg undertekst output (her .SRT):
Mvh JørgenT P.S: Prøv at tjekke dine streams med ProjectX som ovenstående, før og efter klip med TS_Packet_Editor, de bør være ens. Redigeret af JørgenT - 16-Oktober-2008 kl. 22:44 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10597 |
![]() |
|
Hej Jørgen! Jeg kan se du bruger en gammel udgave af ProjectX. Jeg vil anbefale dig at bruge den seneste som har flere farvemodeller til DVB subs. Hvis du efterfølgende bruger Rejig til at lave DVD struktur vil du faktisk få så flotte undertekster, at de ikke er til at skelne fra de originale, og så er det oveni købet nemt og hurtigt. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Du har fuldstændig ret, jeg fik blandet tingene sammen. Underteksterne ved DVB-S er selvfølgelig Tekst TV, side et eller andet. Men ProjectX kan ikke acceptere H.264/.TS filerne |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
![]() |
|
Jørgen T Tak for input, jeg prøver det i morgen (har lovet sønnen at vi bruger dagen sammen |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Det lyder mærkeligt. I Jørgens eksempel ovenfor er BBC HD jo også fra satelit, og er formentlig også H264. Flemming Redigeret af fltk - 17-Oktober-2008 kl. 11:13 |
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5363 |
![]() |
|
ProjectX accepterer ikke H.264 billedstreamen, men kan godt demuxe undertekst streamen ved at anvende ovennævnte metode, selvom det er sammen med en H.264 billedstream. Formodentlig også lyden, har dog ikke prøvet den. Mvh JørgenT |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det jeg vil er ikke DVD, men H.264/.TS ind og H.264/.TS ud, med subs. Tager jeg en H.264/.TS og afspiller den i DVBViewer så er der subs. Redigerer jeg den med TSPacketEditor så er der ingen subs i den afkortede fil, ved afspilning i DVBViewer. Jeg kan derfor ikke forstå hvordan ProjectX så kan genskabe subs efterfølgende Men nu prøver jeg at følge JørgenTs metode, og vender tilbage med resultatet |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Et sidespørgsmål: Er der nogen der ved om der videudvikles på ProjectX?
|
||
||
![]() |
||
![]() |
|
På den officielle hjemmeside er der vist ikke sket noget siden 30-3-2006. Mvh JørgenT |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |