Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
|
Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 01:00 |
Tak for det Jørgen
Den vil straks blive testet
En anden sjov ting jeg har opdaget er at ProjectX kan håndtere .m2t (HD) filer helt uden problemer. Jeg hentede noget optagelse fra mit Sony HD kamera ind via Sony Vegas Video Platinum til .m2t, lagde 2 af dem ind i ProjectX og det fungerede 100%. Men tager jeg en .TS (H.264 fra Canal Digital) så kan ProjectX ikke redigere den, strange
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 01:09 |
Ny ProjectX
Desværre ingen forskel
Den siger Error og at data ser ud til at være H.264, hvilket jo er korrekt, men det ville være dejligt om så også kunne klippe i filen, men desværre
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5363
|
Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 21:41 |
MCenterFreak skrev:
Ny ProjectX
Desværre ingen forskel
Den siger Error og at data ser ud til at være H.264, hvilket jo er korrekt, men det ville være dejligt om så også kunne klippe i filen, men desværre
|
Nej, ProjectX kan ikke redigere/klippe i H.264 .ts filen. Det jeg gør, er at trække en kopi af undertekst ud som .srt fil, som jeg så har sammen med den oprindelige .ts fil (altså samme undertekst er 2 steder samtidig)
Men jeg ser altså ingen problem med at klippe start/slut overskud væk med TS_Packet_Editor. Du skrev tidligere at du fik en .edl fil ud af det som du kunne afspille i DVBViewer? Jeg har kigget lidt på det, og .edl filen er den fil der indeholder klippeoplysning ved at klikke SAVE, og ikke den klippede .edit.ts fil, som fremkommer efter lang tid ved klik på Edit (forløbet kan ses som en bar i bunden af vinduet) Og efter klip af filen, er der stadigvæk samme PID streams som inden klip (ved load og tjek i ProjectX) Så prøv igen
Mvh JørgenT
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 21:50 |
Er der nogen der har fundet noget som også kan klare at
klippe reklamer ud midt i programmet, uden at fucke op i
underteksterne?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 23:49 |
Det er altså for besværligt, og jeg opgiver (venter).
Der må komme et program der som ProjectX bare kan cutte af i start og slut.
Indtil det kommer, opbevarer jeg bare de store filer, herregud 1 tb disk koster 711 kr,
|
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 00:13 |
Videoredo har faktisk denne facilitet, med kunne fjerne reklamer også midt i en optagelse...
Men hvad hjælper det, når undertekster ikke bevares og H.264 ikke er supported...
Begge disse ting forstår arbejdes der på, men hvornår?
Videoredo synes jeg har har et meget enkelt og ligetil interface til editering...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 00:28 |
Jeg er også rigtigt glad for VideoRedo, men som du
siger, det nytter ikke meget når man ikke kan cutte
reklamer ud i midten, uden at den fjerner
underteksterne.
Også lidt ærgeligt at de kun arbejder videre med TVsuite
da jeg for et års tid siden købte VideoRedo Plus, for at
kunne redigere i DVR-MS filer.
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10597
|
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 01:22 |
jonaskp skrev:
Er der nogen der har fundet noget som også kan klare at klippe reklamer ud midt i programmet, uden at fucke op i underteksterne?
|
Det kan ProjectX, men altså ikke i H264 filer.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 08:07 |
ok tak. Så må jeg lige få det prøvet igen.
Sidst var det dog ikke nogen succes.
|
 |
Berling
Ny bruger
Oprettet: 29-Januar-2009
Point: 6
|
Sendt: 29-Januar-2009 kl. 19:08 |
Brug H264TS_cutter.
Den virker med undertekster og h.264 materiale i .ts-filer. Den virker kun hvis du samtidig installerer Haali media splitter.
MCenterFreak skrev:
Det jeg vil er ikke DVD, men H.264/.TS ind og H.264/.TS ud, med subs. Tager jeg en H.264/.TS og afspiller den i DVBViewer så er der subs. Redigerer jeg den med TSPacketEditor så er der ingen subs i den afkortede fil, ved afspilning i DVBViewer. Jeg kan derfor ikke forstå hvordan ProjectX så kan genskabe subs efterfølgende
Men nu prøver jeg at følge JørgenTs metode, og vender tilbage med resultatet |
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10597
|
Sendt: 29-Januar-2009 kl. 20:04 |
Berling skrev:
Brug H264TS_cutter.
Den virker med undertekster og h.264 materiale i .ts-filer. Den virker kun hvis du samtidig installerer Haali media splitter.
MCenterFreak skrev:
Det jeg vil er ikke DVD, men H.264/.TS ind og H.264/.TS ud, med subs. Tager jeg en H.264/.TS og afspiller den i DVBViewer så er der subs. Redigerer jeg den med TSPacketEditor så er der ingen subs i den afkortede fil, ved afspilning i DVBViewer. Jeg kan derfor ikke forstå hvordan ProjectX så kan genskabe subs efterfølgende
Men nu prøver jeg at følge JørgenTs metode, og vender tilbage med resultatet
|
|
Det lyder rigtig godt, og det bliver spændende at se om det også kan redigere i PC optagelser fra Boxers kanaler uden at miste undertekster m.v.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Berling
Ny bruger
Oprettet: 29-Januar-2009
Point: 6
|
Sendt: 29-Januar-2009 kl. 23:55 |
For at få underteksterne med skal de slås til i Haali Media Splitter:
Gå ind i Haali Media Splitter Settings=> Options=> Compatibility=>Autoload VSfilter=>YES
Det virker med DVB-undertekster i TV2 Film HD fra Yousee.
fltk skrev:
Berling skrev:
Brug H264TS_cutter.
MCenterFreak skrev:
Men nu prøver jeg at følge JørgenTs metode, og vender tilbage med resultatet
|
|
Det lyder rigtig godt, og det bliver spændende at se om det også kan redigere i PC optagelser fra Boxers kanaler uden at miste undertekster m.v.
Flemming |
|
 |