|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
stigc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
![]() Sendt: 12-April-2006 kl. 21:29 |
Hej Alle Jeg har overspillet et videobånd til min JVC-MH300, og derefter kopieret filmen ud på DVD-RAM, både på min MH300 og DVD-RAM, ser billedet rigtigt ud når jeg afspiller det på fjernsynet, men når jeg skal til at redigere det på PC'en, så er der en underlig 'krøllen' af de nederste linier (se billed). Nogen der ved hvordan jeg kommer uden om det problem?, jeg tvivler på det er min MH300 der er defekt, da den jo godt kan vise det rigtigt
|
|
Stig
Blot min ringe mening ! |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej Stig, Der er dømt "overscan" - se bare her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6317 Så det er ikke et JVC-problem, det er et spørgsmål om, hvor meget du får "lov" at se på hhv. pc- og TV-skærmen. PS: Hvis der på et bånd er mere "krøllen" end det, du viser og skriver om, er det sikkert løst ved at finjustere VHS'ens tracking. Redigeret af Carser - 12-April-2006 kl. 22:11 |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
stigc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
![]() |
Hej Carser Tak for info og link Der er ingen krøllen på videobåndet det er kun når jeg hiver det ind på pc'en, har læst den tråd du henviste til så jeg vil prøve at lave en dvd, og så se om det forsvinder ved visning på TV'et, jeg skal nemlig have lagt lidt tekst ind foran inden jeg laver DVD. |
|
Stig
|
![]() |
|
![]() |
Hej Alle Det virker fint, 'krølle' forsvinder ved fremvisning på TV, til gengæld brokker Roxcio DVD-builder sig over at lyden er AC3 format, kan man på MH300 vælge kun at overspille lyden som 'mono/stereo' den lyd som er på video'en er formentlig kun mono. |
|
Stig
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej igen Stig. Godt "krøllerne" ikke ses på TV. *COder/DECoder som anvendes til at komprimere en fil. Altså en algoritme der fortæller hvordan filen er komprimeret. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Igen tak for info, ifølge det popup vindue, som jeg får fra Roxio, så kan jeg ikke redigere i selve filen, da lyden så vil forsvinde på den del af filmen der ligger efter det redigerede Redigeret af stigc - 14-April-2006 kl. 21:16 |
|
Stig
|
![]() |
|
![]() |
Velbekomme. Jeg kender desværre ikke selv til redigering i Roxio - så jeg håber, en anden kan hjælpe hér, så du ikke ender med flot redigeret "deltids-stumfilm"! |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
#stigc Roxio kan ikke bruges til at redigere i materiale med AC3 dolby audio, og de fleste recordere incl. MH300 optager i AC3 dolby, det kan du ikke ændre. For at redigere på din pc skal du bruge redigeringssoftware som understøtter både mpeg smartrendering (så det ikke reencodes) og ligeledes understøtter AC3 dolby. Der er ikke så mange der gør det, men her er 3 eksempler. 1. Womples produkter - http://www.womble.com 2. Tmpg DVD author - http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/index.html 3. VideoRedo - http://www.videoredo.com/
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
1mba ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 653 |
![]() |
Hej... Punkt 2 hos "spawn" er det bedste, kan helt sikkert anbefales, men i denne udgave. Link her: http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/download/tsunami/index.htm l Programmet hedder "Tsunami-MPEG DVD Author Pro" |
|
Venligst Michael / 1mba
Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF Meget Tilfreds. Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for info, jeg har kikket lidt videre på det, og har fået studio 9 til at gøre arbejdet inkl. ac3 lyd (kostede dog 10 €), så det er set med mine øjen rimeligt let at lave redigering nu. filen 'dubbes' ud på DVD-RAM, herefter kopieres filen VR_MOVIE.VRO, fra DVD-RAM til pc, og omdøbes til VR_MOVIE.MPG og nu er det så blot at hente den ind i studio, og lave de redigeringer der er behov for |
|
Stig
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |