recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Redigering af DVD-RAM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRedigering af DVD-RAM

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lynge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Redigering af DVD-RAM
    Sendt: 04-Januar-2005 kl. 13:17

Jeg er begyndt at redigere mine DV film på PC (Pinnacle eller PowerDirector) inden jeg brænder dem ned på DVD-R.

Jeg har desværre en del ældre uredigeret materiale liggende på HDD/DVD RAM som jeg gerne vil peppe op med lidt fikse overgange, rulletekster, voice over m.m.

Jeg kan selvfølgelig brænde dem som de er, men jeg synes det ser lidt mere sexet og profesionelt ud efter redigering af både lyd og billede.

Min PC kan læse RAM og jeg overvejer at købe en ny brænder som også kan skrive til RAM skiver.

Hilsen Lynge

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2005 kl. 22:23

Hej Lynge

Check også DVD-RAM til DVD-R (ver.2)

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lynge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 21:32

Hej Lars

Tak for linket som ser meget interessant ud. Efter en hurtig gennemlæsning kan jeg se at det løser en del af mit problem, men muligvis ikke det hele. Det jeg også har brug for er et egentligt redigeringsprogram hvor man kan "klippe og klistre" indsætte overgange, tekster osv. Jeg hæfter mig dog specielt ved at der i guiden er beskrevet at der oprettes en fil "VR_MOVIE.vro" som indeholder alle video data og er en multiplekset MPEG2 fil. Jeg håber at jeg kan eksportere denne fil til Pinnacle Studio for redigering og produktion af den færdige VIDEO_TS.

Det skal i løbet af de næste par dage komme an på en prøve.

Hilsen Lynge

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 23:34

Hej Lynge,

Nu har jeg ikke lige beskrivelsen frisk i erindingen - men mener at huske at de benytter TMPGEnc DVD Author til at importere optagelserne og redigere.

Du kan med f.eks. TMPGEnc MPEG Editor få VR optagelsen omdannet til 'rå' MPEG (uden tab!) - for derefter at bruge f.eks. Pinnacle studio til redigering.

Et alternativ kunne være at bruge Ulead DVD Moviefactory - som også kan importere VR optagelser og lave de effekter du beskriver.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu