recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reetablering af YouSee kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reetablering af YouSee kabel

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Long John89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reetablering af YouSee kabel
    Sendt: 27-Februar-2017 kl. 22:17
Hej folkens,

Jeg er kommet til at stå i lidt at kattepine i forbindelse med et YouSee kabel. Sagen er at jeg har overtaget/købt et ny renoveret rækkehus for 4-5 år siden og har egentlig brugt Boxer som tv-udbyder indtil i dag. Nu har jeg så valgt at gå over til YouSee og oprettelsen, samt aktivering af signal gik da også helt fint.
Efter signalet var blevet aktiveret, var jeg en tur på loftet for at finde en YouSee dåse, jeg kunne flytte mit antennekabel i. Men der var kun en dåse til en af nabo lejlighederne, hvilket jeg af gode grunde ikke kunne bruge...
Kontakter herefter YouSee for at lave en fejlmelding. Da teknikeren kommer ud for at undersøge sagen kan han konstatere at inde i den boks, som skal lede signalet ind i huset, er kablet til min lejlighed blevet klippet! Sandsynligvis i forbindelse med renovering af lejligheden i sin tid. Ergo nul forbindelse. Angry

Nu vil YouSee så have mig til at betale for, at der skal trækkes et nyt kabel fra boksen ude ved vejen og til den der står ved huset. Men det syntes jeg ikke helt kan være rimeligt, da kablet er blevet klippet ude i deres boks, som jeg ikke har adgang til og som egentlig er deres ansvar. Confused

Nogen der har oplevet noget lignende eller har gode råd til hvad man kan gøre for at overbevise YouSee.. ?  Smile
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 23:03
Man klipper ikke kablet i Yousee egen bokse.   Det skrues blot af..

Og hvorfor skulle det klippes ved en renovering ?

Som jeg forstår det er det ikke yousee's boks der er tale om.

Men måske et par billeder af problemet kan bringe os nærmere på opgaven.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 07:46
Hvem der har ansvaret for hvad der lyder som en stikledning, kommer an på om det er ejebolig, eller leje, og hvilke aftaler der er med antenne- eller boligforening.

Prøv at læse her:


Jeg kan kun tale ud fra hvad jeg kender til hos Stofa, men der er stikledningen (det kabel der går fra vejen, og ind til kundens første antennestik/forstærker) som regel kunden ejendom, og dermed ansvar.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 08:59
hej tror det er en sag mellem dig og tidligere ejer. hvis det er den tidligere ejer som har klippet kabel,
 så vil jeg mene at han skal betale. men det ved andre nok bedre en jeg.

Mvh Jan B
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 10:00
Jeg ville holde mig væk fra Yousee. Jeg har i min tid i servicebranchen aldrig oplevet så ringe kundeservice som hos Yousee. Det er en meget lang historie som jeg ikke vil dele på denne tråd da det ikke er det det skal handle om her.

Mit råd. Hold dig fra Yousee hvis du har muligheden.

Mvh Mark
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 11:30
Hvad skal han bruge det til at du har haft en dårlig oplevelse med Yousee. Han skal ha etableret forbindelsen igen, så det er da meget svært at komme uden om Yousee.
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 11:54
Tja, hvis du læser hvad manden skriver har han jo brugt et alternativ til Youseee til d.d. nemlig boxer tv. Nu vælger han at gå over til Yousee og jeg vil bare lade trådstarter vide hvad han måske kan forvente. Det er jo ikke startet alt for godt indtil nu. Men som skrevet er det ikke det som denne tråd skulle handle om.
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Mr. Laursen Mr. Laursen skrev:

Tja, hvis du læser hvad manden skriver har han jo brugt et alternativ til Youseee til d.d. nemlig boxer tv. Nu vælger han at gå over til Yousee og jeg vil bare lade trådstarter vide hvad han måske kan forvente. Det er jo ikke startet alt for godt indtil nu. Men som skrevet er det ikke det som denne tråd skulle handle om.

Det kan da ALDRIG nogen sinde være YouSees skyld at "nogen" har klippet et kabel i stykker i forbindelse med en renovering af et hus/lejligheder.

Selv om man har haft problemer med en udbyder, må man gerne have lidt proportionssans!


Redigeret af zulfo - 28-Februar-2017 kl. 12:06
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 19:04
Jeg forstår ikke rigtigt.

Oprettelse og aktivering gik fint.
Hvordan ved du det hvis du ikke har signal?

Du er på loftet for at finde en yousee dåse men finder kun naboens.
Hvor er din blevet af.

Et kabel er blevet klippet i en boks ved huset.
Er det husets boks eller yousees?

Har du spurgt om kablet kan splejses?
Det må da være muligt.

Hvis du gerne vil være kunde hos yousee, bør du få en lokal antennemand til at vurdere skaden. Så står du stærkere over for yousee. Husk billede dokumentation.

Held og lykke.
Til top
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Long John89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 19:37
Tak for diverse inputs.. Smile

Jeg har i dag snakket med YouSee kundeservice og forklaret dem situationen.
Og det endte med at jeg ikke skulle betale for hverken fejlfinding eller reetablering af kablet som var blevet klippet i deres boks, da problemet ligger før kabelafslutningspunket i følge deres vilkår (tak til Zulfo for at linke til den) SmileSmile


Her lige et billede af selve problemet til de nysgerrige.


Redigeret af Long John89 - 28-Februar-2017 kl. 19:44
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 19:53
Så er alt godt.

Jeg vil også mene at de er yousee, der hænger på den.

Dumt at klippe kablet.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Mr. Laursen Mr. Laursen skrev:

Tja, hvis du læser hvad manden skriver har han jo brugt et alternativ til Youseee til d.d. nemlig boxer tv. Nu vælger han at gå over til Yousee og jeg vil bare lade trådstarter vide hvad han måske kan forvente. Det er jo ikke startet alt for godt indtil nu. Men som skrevet er det ikke det som denne tråd skulle handle om.


- og du tog så også grueligt fejl . Yousee håndterede denne episode med en service,som - så vidt jeg kan se - ligger helt uden for deres forpligtelser. . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu