|
Reetablering af YouSee kabel |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
Long John89
Junior bruger Oprettet: 21-November-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Februar-2017 kl. 22:17 |
Hej folkens, Jeg er kommet til at stå i lidt at kattepine i forbindelse med et YouSee kabel. Sagen er at jeg har overtaget/købt et ny renoveret rækkehus for 4-5 år siden og har egentlig brugt Boxer som tv-udbyder indtil i dag. Nu har jeg så valgt at gå over til YouSee og oprettelsen, samt aktivering af signal gik da også helt fint. Efter signalet var blevet aktiveret, var jeg en tur på loftet for at finde en YouSee dåse, jeg kunne flytte mit antennekabel i. Men der var kun en dåse til en af nabo lejlighederne, hvilket jeg af gode grunde ikke kunne bruge... Kontakter herefter YouSee for at lave en fejlmelding. Da teknikeren kommer ud for at undersøge sagen kan han konstatere at inde i den boks, som skal lede signalet ind i huset, er kablet til min lejlighed blevet klippet! Sandsynligvis i forbindelse med renovering af lejligheden i sin tid. Ergo nul forbindelse. Nu vil YouSee så have mig til at betale for, at der skal trækkes et nyt kabel fra boksen ude ved vejen og til den der står ved huset. Men det syntes jeg ikke helt kan være rimeligt, da kablet er blevet klippet ude i deres boks, som jeg ikke har adgang til og som egentlig er deres ansvar. Nogen der har oplevet noget lignende eller har gode råd til hvad man kan gøre for at overbevise YouSee.. ?
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 6975 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man klipper ikke kablet i Yousee egen bokse. Det skrues blot af..
Og hvorfor skulle det klippes ved en renovering ? Som jeg forstår det er det ikke yousee's boks der er tale om. Men måske et par billeder af problemet kan bringe os nærmere på opgaven. |
|
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3699 |
Funktioner
Tak(1)
|
Hvem der har ansvaret for hvad der lyder som en stikledning, kommer an på om det er ejebolig, eller leje, og hvilke aftaler der er med antenne- eller boligforening.
Prøv at læse her: Jeg kan kun tale ud fra hvad jeg kender til hos Stofa, men der er stikledningen (det kabel der går fra vejen, og ind til kundens første antennestik/forstærker) som regel kunden ejendom, og dermed ansvar.
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
jb17j
Super bruger Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Aalborg dk Status: Offline Point: 453 |
Funktioner
Tak(0)
|
hej tror det er en sag mellem dig og tidligere ejer. hvis det er den tidligere ejer som har klippet kabel,
så vil jeg mene at han skal betale. men det ved andre nok bedre en jeg.
|
|
Mvh Jan B
|
|
Mr. Laursen
Super bruger Oprettet: 20-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville holde mig væk fra Yousee. Jeg har i min tid i servicebranchen aldrig oplevet så ringe kundeservice som hos Yousee. Det er en meget lang historie som jeg ikke vil dele på denne tråd da det ikke er det det skal handle om her.
Mit råd. Hold dig fra Yousee hvis du har muligheden. Mvh Mark |
|
Mvh. Mark
Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608 |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad skal han bruge det til at du har haft en dårlig oplevelse med Yousee. Han skal ha etableret forbindelsen igen, så det er da meget svært at komme uden om Yousee.
|
|
Mr. Laursen
Super bruger Oprettet: 20-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
Funktioner
Tak(1)
|
Tja, hvis du læser hvad manden skriver har han jo brugt et alternativ til Youseee til d.d. nemlig boxer tv. Nu vælger han at gå over til Yousee og jeg vil bare lade trådstarter vide hvad han måske kan forvente. Det er jo ikke startet alt for godt indtil nu. Men som skrevet er det ikke det som denne tråd skulle handle om.
|
|
Mvh. Mark
Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608 |
|
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3699 |
Funktioner
Tak(1)
|
Det kan da ALDRIG nogen sinde være YouSees skyld at "nogen" har klippet et kabel i stykker i forbindelse med en renovering af et hus/lejligheder. Selv om man har haft problemer med en udbyder, må man gerne have lidt proportionssans!
Redigeret af zulfo - 28-Februar-2017 kl. 12:06 |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4901 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg forstår ikke rigtigt.
Oprettelse og aktivering gik fint. Hvordan ved du det hvis du ikke har signal? Du er på loftet for at finde en yousee dåse men finder kun naboens. Hvor er din blevet af. Et kabel er blevet klippet i en boks ved huset. Er det husets boks eller yousees? Har du spurgt om kablet kan splejses? Det må da være muligt. Hvis du gerne vil være kunde hos yousee, bør du få en lokal antennemand til at vurdere skaden. Så står du stærkere over for yousee. Husk billede dokumentation. Held og lykke. |
|
Long John89
Junior bruger Oprettet: 21-November-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for diverse inputs.. Jeg har i dag snakket med YouSee kundeservice og forklaret dem situationen. Og det endte med at jeg ikke skulle betale for hverken fejlfinding eller reetablering af kablet som var blevet klippet i deres boks, da problemet ligger før kabelafslutningspunket i følge deres vilkår (tak til Zulfo for at linke til den) Her lige et billede af selve problemet til de nysgerrige.
Redigeret af Long John89 - 28-Februar-2017 kl. 19:44 |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4901 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så er alt godt.
Jeg vil også mene at de er yousee, der hænger på den. Dumt at klippe kablet. |
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
- og du tog så også grueligt fejl . Yousee håndterede denne episode med en service,som - så vidt jeg kan se - ligger helt uden for deres forpligtelser. . |
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |