recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reetablering af YouSee kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reetablering af YouSee kabel

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Long John89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 21:29
Yousee har ikke ydet noget udenfor deres forpligtelser.  De har blot levet op til deres egne vilkår. Smile

Nedestående er et uddrag fra deres vilkår.
----
"På installationsadressen etablerer YouSee et kabelafslutningspunkt (KAP), som udgør afslutningspunktet for 
YouSee’s offentlige net og stikledningen. Den faste installation kan endvidere omfatte et nettermineringspunkt, 
jf. pkt. 5.C. Kabelafslutningspunktet og nettermineringspunktet kan være sammenfaldende.
Kabelafslutningspunktet er den første komponent efter kabelindføringen i kundens bolig eller 
erhvervsvirksomhed: 
• Hvis levering sker via YouSee’s kobberbaserede telenet (DSL), består kabelafslutningspunktet fx af et telestik, 
som afslutter kobberstikledningen.
• Hvis levering sker via YouSee’s kabel-tv-net (coax), består kabelafslutningspunktet fx af det antennestik eller 
anden form for komponent, som afslutter coax-stikledningen. 
• Hvis levering sker via YouSee’s fibernet, består kabelafslutningspunktet af den medieboks, som afslutter 
fiberstikledningen
"
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 21:32
Hvor er katastrofen egentlig i det skab? Sammenlign gerne med kablet til 24C...
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 22:09
Ham der har klippet kablet har nok misforstået det at være "cable cutter" Tongue
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Hvor er katastrofen egentlig i det skab? Sammenlign gerne med kablet til 24C...





Det er heller ikke meget TV han ser.

Gad vide om det var derfor dronningens nytårs tale forsvandt.
Til top
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Long John89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 22:27
Nå.. I dag kom der ny tekniker ud for at lave det overklippede kabel, men da han så hvad der skulle laves kontaktede han sin leder og de blev så sammen enige om at det var noget jeg selv skulle betale for.  
Dead
Så nu jeg tilbage ved nul igen... Clap
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 22:44
Det er da helt til grin.

Jeg tror bare jeg vil sige see you til yousee.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er da helt til grin.

Jeg tror bare jeg vil sige see you til yousee.


Om det er helt til grin afhænger en del af "ejerforholdet".

Hvis det er husejer der ejer stikledningen, så er det vel ok at man selv skal betale for at få den reetableret hvis nogen har beskadiget den?

Det kan (gentagelse) ikke være YouSee's ansvar hvis en eller anden tilfældig mand med en gravemaskine f.eks. vælger at grave stikledningen over, og hive 10 meter op af jorden - eller som i dette tilfælde måske at klippe den ved indgangen, og måske endda fjerne et stykke af den (hvis den løber gennem huset, eller op på loftet).
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 10:03
Den tid Yousee bruger på at køre ud og bese skaden, holde tlf møde, kørsel frem og tilbage, kunne have været brugt til at udbedre skaden i.
Jeg begriber ikke store firmaers manglende service niveau
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den tid Yousee bruger på at køre ud og bese skaden, holde tlf møde, kørsel frem og tilbage, kunne have været brugt til at udbedre skaden i.
Jeg begriber ikke store firmaers manglende service niveau

Måske ikke hvis du kigger på en enkelt kørsel, men hvis vi forestiller os at YouSee har 100 af den slags servicekørsler om dagen, så løber det altså op for dem, hvis de bare skal æde alle omkostninger når kunderne overgraver stikledninger, vælter standere osv.

Du forventer vel heller ikke at Panasonic bare gratis reparere dit TV hvis du har smadret et eller andet?!

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den tid Yousee bruger på at køre ud og bese skaden, holde tlf møde, kørsel frem og tilbage, kunne have været brugt til at udbedre skaden i.
Jeg begriber ikke store firmaers manglende service niveau


Måske ikke hvis du kigger på en enkelt kørsel, men hvis vi forestiller os at YouSee har 100 af den slags servicekørsler om dagen, så løber det altså op for dem, hvis de bare skal æde alle omkostninger når kunderne overgraver stikledninger, vælter standere osv.

Du forventer vel heller ikke at Panasonic bare gratis reparere dit TV hvis du har smadret et eller andet?!


Det har de ikke! Jeg vil stadig anholde situationen, som er lidt speciel ift de andre eksempler du skitserer.

Utopisk eksempel! Jeg har aldrig smadret noget. Passer rigtigt godt på mine ting, så de holder længe.

Redigeret af Kampus - 02-Marts-2017 kl. 10:32
Til top
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Long John89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er da helt til grin.

Jeg tror bare jeg vil sige see you til yousee.


Om det er helt til grin afhænger en del af "ejerforholdet".

Hvis det er husejer der ejer stikledningen, så er det vel ok at man selv skal betale for at få den reetableret hvis nogen har beskadiget den?

Det kan (gentagelse) ikke være YouSee's ansvar hvis en eller anden tilfældig mand med en gravemaskine f.eks. vælger at grave stikledningen over, og hive 10 meter op af jorden - eller som i dette tilfælde måske at klippe den ved indgangen, og måske endda fjerne et stykke af den (hvis den løber gennem huset, eller op på loftet).


Det så netop ikke husejer, som ejer stikledningen hos yousee, den har de selv ansvaret for i følge deres egne vilkår.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den tid Yousee bruger på at køre ud og bese skaden, holde tlf møde, kørsel frem og tilbage, kunne have været brugt til at udbedre skaden i.
Jeg begriber ikke store firmaers manglende service niveau


Måske ikke hvis du kigger på en enkelt kørsel, men hvis vi forestiller os at YouSee har 100 af den slags servicekørsler om dagen, så løber det altså op for dem, hvis de bare skal æde alle omkostninger når kunderne overgraver stikledninger, vælter standere osv.

Du forventer vel heller ikke at Panasonic bare gratis reparere dit TV hvis du har smadret et eller andet?!


Det har de ikke!


Og det ved du hvor fra? Jeg er (som du måske ved) ansat hos Stofa, og har et rimelig godt overblik over hvor mange servicekørsler vi har, og YouSee har nogle flere kunder (over dobbelt så mange) - og min bror er ansat hos YouSee, så jeg vil ydmygt gætte på at jeg har et bedre indtryk af antallet af servicekørsler, end du har....

Citér
Jeg vil stadig anholde situationen, som er lidt speciel ift de andre eksempler du skitserer.


Slet ikke specielt. Det er en kunde der har en installation hvor stikledningen er beskadiget, eller delvist fjernet, og skal reetableres.

Det er ikke en pind "specielt". Det eneste specielle er at kundeservice har sat kunden i udsigt at reparationen er gratis. Skulle man gøre noget, skulle man vælge at holde YouSee op på det.

Det ændrer ikke på at man normalt vis skulle betale sådan en omgang selv.

Citér
Utopisk eksempel! Jeg har aldrig smadret noget. Passer rigtigt godt på mine ting, så de holder længe.


Okay - så du synes at hvis JEG smadrer noget i mit TV (kvadrer antennestikket, vender HDMI kablet forkert og maser porten, eller noget lignende), så har Panasonic bare at reparere mit TV uden omkostninger?

Sådan et stort firma burde jo bare æde servicen uden at vi skal debattere om hvem der gjorde hvad, og bruge tid på skriverier frem og tilbage...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu