recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reetablering af YouSee kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reetablering af YouSee kabel

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Long John89 Long John89 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er da helt til grin.

Jeg tror bare jeg vil sige see you til yousee.


Om det er helt til grin afhænger en del af "ejerforholdet".

Hvis det er husejer der ejer stikledningen, så er det vel ok at man selv skal betale for at få den reetableret hvis nogen har beskadiget den?

Det kan (gentagelse) ikke være YouSee's ansvar hvis en eller anden tilfældig mand med en gravemaskine f.eks. vælger at grave stikledningen over, og hive 10 meter op af jorden - eller som i dette tilfælde måske at klippe den ved indgangen, og måske endda fjerne et stykke af den (hvis den løber gennem huset, eller op på loftet).


Det så netop ikke husejer, som ejer stikledningen hos yousee, den har de selv ansvaret for i følge deres egne vilkår.


Så vidt jeg husker det link jeg sendte på et tidspunkt, så afhænger det lidt af boligformen.

Men hvis vi nu siger at stikledningen er YouSee's ejendom og de har ansvaret for den, så dækker det normalt service, altså f.eks. at kablet, kappen osv. forringes medens det ligger i jorden.

Kommer du med en Bobcat og hiver det 10 meter op af jorden, så skal du nok ikke regne med at YouSee uden videre reparere det uden omkostninger for kunden.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den tid Yousee bruger på at køre ud og bese skaden, holde tlf møde, kørsel frem og tilbage, kunne have været brugt til at udbedre skaden i.
Jeg begriber ikke store firmaers manglende service niveau


Måske ikke hvis du kigger på en enkelt kørsel, men hvis vi forestiller os at YouSee har 100 af den slags servicekørsler om dagen, så løber det altså op for dem, hvis de bare skal æde alle omkostninger når kunderne overgraver stikledninger, vælter standere osv.

Du forventer vel heller ikke at Panasonic bare gratis reparere dit TV hvis du har smadret et eller andet?!


Det har de ikke!


Og det ved du hvor fra? Jeg er (som du måske ved) ansat hos Stofa, og har et rimelig godt overblik over hvor mange servicekørsler vi har, og YouSee har nogle flere kunder (over dobbelt så mange) - og min bror er ansat hos YouSee, så jeg vil ydmygt gætte på at jeg har et bedre indtryk af antallet af servicekørsler, end du har....

Citér
Jeg vil stadig anholde situationen, som er lidt speciel ift de andre eksempler du skitserer.


Slet ikke specielt. Det er en kunde der har en installation hvor stikledningen er beskadiget, eller delvist fjernet, og skal reetableres.

Det er ikke en pind "specielt". Det eneste specielle er at kundeservice har sat kunden i udsigt at reparationen er gratis. Skulle man gøre noget, skulle man vælge at holde YouSee op på det.

Det ændrer ikke på at man normalt vis skulle betale sådan en omgang selv.

Citér
Utopisk eksempel! Jeg har aldrig smadret noget. Passer rigtigt godt på mine ting, så de holder længe.



Okay - så du synes at hvis JEG smadrer noget i mit TV (kvadrer antennestikket, vender HDMI kablet forkert og maser porten, eller noget lignende), så har Panasonic bare at reparere mit TV uden omkostninger?

Sådan et stort firma burde jo bare æde servicen uden at vi skal debattere om hvem der gjorde hvad, og bruge tid på skriverier frem og tilbage...

De har ikke 100 elker 200 af den slags kørsler om dagen, fordi den situation er helt enestående og unik. Det kan ikke hjælpe at hidse sig op over der og være bedrevidende Stofa mand. Det ER en enkelt hændelse, som vi skal forholde os til, ikke alle mulige gravkøer og andet uvedkomnende. Vi har et overklipoet kabel i et skab. Hvor ofte er det lige det sker hva!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 11:12
Citér De har ikke 100 elker 200 af den slags kørsler om dagen, fordi den situation er helt enestående og unik. Det kan ikke hjælpe at hidse sig op over der og være bedrevidende Stofa mand. 

Så jeg skal kaldes bedrevidende fordi jeg faktisk har viden på et område du ikke har?

Tænk sig sådan en keyboard warrior. Jeg troede faktisk du var voksen.

Skal vi ikke bare være enige om at jeg ikke spilder mere tid på dig i denne tråd?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Citér De har ikke 100 elker 200 af den slags kørsler om dagen, fordi den situation er helt enestående og unik. Det kan ikke hjælpe at hidse sig op over der og være bedrevidende Stofa mand. 

Så jeg skal kaldes bedrevidende fordi jeg faktisk har viden på et område du ikke har?

Tænk sig sådan en keyboard warrior. Jeg troede faktisk du var voksen.

Skal vi ikke bare være enige om at jeg ikke spilder mere tid på dig i denne tråd?

Jo vi er enige om ikke at spilde mere tid på hinanden, da det ikke løser betalingsspørgsmålet for trådstarter
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
De har ikke 100 elker 200 af den slags kørsler om dagen, fordi den situation er helt enestående og unik. Det kan ikke hjælpe at hidse sig op over der og være bedrevidende Stofa mand. Det ER en enkelt hændelse, som vi skal forholde os til, ikke alle mulige gravkøer og andet uvedkomnende. Vi har et overklipoet kabel i et skab. Hvor ofte er det lige det sker hva!

Det sker oftere end du tror. Er det 100 eller 200 gange om dagen? Nej. Er det én? Nej, bestemt heller ikke. Men det er tættere på 100 end det er på én. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 15:14
Hvis vi lige stopper skænderierne.

Kan det kabel ikke svejses sammen?

Hos mig sad der en samling i teknikskabet af stikledning og det kabel der gik op på loftet.

Det fungerede uden problemer.

Redigeret af Mufti - 02-Marts-2017 kl. 15:15
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 16:56
Svejses? Nej....

Jeg forstår godt problematikken her, der er flere ting der er helt galt.

Først og fremmest, så er det skab der, slet ikke et sted "menigmand" må komme, det er kun YouSee der skal i det (deres kabel er sløjfet videre der).
Dernæst fatter jeg ikke at man ikke bare vrider en F-connector på det kabel der er klippet og så sætter et samleled på. Kigger man på kabler til 24C, så sidder der både stik og "pakkefilter" på ledningen, der blot er skruet af udtaget.
Man kunne jo være så fræk at gøre det selv.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 18:51
Ok.

Det var så et samleled jeg mente.

Problemet er nok at yousee teknikerne ikke er uddannet godt nok.

Det koster klart mindre en nedgravning af nyt kabel.


Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 19:17
Vil I ikke nok læse det første opslag igen?

En YouSee tekniker vil ikke begynde at tale om træk af ny stikledning helt fra vejen og op til loftet, hvis det er nok med et samleled på loftet - dårligere uddannet er de heller ikke (synes faktisk det er en hånlig bemærkning).

Som jeg læser det er kablet ikke bare "klippet", men helt fjernet ved renovering...

Det kunne egentlig være interessant af billeder af hvad der faktisk sidder tilbage.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 19:41
Der er et billede af boksen.

Det er det jeg forholder mig til.

Som Klaus skriver kan man sætte et samleled på.

Hvad gør yousee hvis et kabel graves over?

Jeg har faktisk bedt trådstarter om at uddybe hans forklaringer i første indlæg. Det har han så ikke gjort.



Redigeret af Mufti - 02-Marts-2017 kl. 19:43
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Der er et billede af boksen.

Det er det jeg forholder mig til.

Jeg synes det er svært at se om det er kablet ind mod huset der er klippet...

Citér
Som Klaus skriver kan man sætte et samleled på.

Hvad gør yousee hvis et kabel graves over?

Jeg har faktisk bedt trådstarter om at uddybe hans forklaringer i første indlæg. Det har han så ikke gjort.


Ja, det kunne være rart... alt efter situationen burde der være kabel nok til at man kunne samle - med mindre kablet ind mod huset er helt fjernet.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Problemet er nok at yousee teknikerne ikke er uddannet godt nok.


Det er ikke min oplevelse de gange jeg har haft i TDC / YouSee teknikere - tvært imod.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu