recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reetablering af YouSee kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reetablering af YouSee kabel

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Long John89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg forstår ikke rigtigt.

Oprettelse og aktivering gik fint.
Hvordan ved du det hvis du ikke har signal?

Du er på loftet for at finde en yousee dåse men finder kun naboens.
Hvor er din blevet af.

Et kabel er blevet klippet i en boks ved huset.
Er det husets boks eller yousees?

Har du spurgt om kablet kan splejses?
Det må da være muligt.

Hvis du gerne vil være kunde hos yousee, bør du få en lokal antennemand til at vurdere skaden. Så står du stærkere over for yousee. Husk billede dokumentation.

Held og lykke.

Der har tilsyneladende aldrig været en dåse på loftet til min lejlighed. Den er blevet ført direkte igennem muren, ind i et antennestik som var i soveværelset, før den blev renoveret. Under renoveringen har sælger tilsyneladende valgt at sløjfe det antennestik og af en eller anden grund klippe i kablet ude boksen.

Boksen tilhører yousee går jeg ud fra. Men den står op af husmuren.. ?
Til top
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Long John89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:



Jeg synes det er svært at se om det er kablet ind mod huset der er klippet...


Umiddelbart vil jeg tro at de to tykke kabler til højre i boksen er forsyningskabler, som kommer ude fra den boks ved vejen. 
Den sorte kabel som går i naboens boks på loftet er i hvert fald samme tykkelse som det kabel der er klippet og det kabel der sidder med et filter på Smile


Redigeret af Long John89 - 02-Marts-2017 kl. 22:33
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 22:36
Du har fundet den ene ende af kablet (måske!) ude i boksen. Hvor er den anden ende af kablet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Long John89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 22:43
Har ikke turde trække til i kablet for at finde ud af hvor den anden ende er.. Så vil det jo kunne ses jeg har været i skabet...
Jeg vil stille det spørgsmål til teknikeren... Hvorfor har ikke har trukket i kablet til han fandt den anden ende...Shocked
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Problemet er nok at yousee teknikerne ikke er uddannet godt nok.


Det er ikke min oplevelse de gange jeg har haft i TDC / YouSee teknikere - tvært imod.


Klaus
 
Jeg har den stik modsatte oplevelse af deres teknikere. Både hos min mor hvor der var fejl i installationen som de selv havde udført og hos mig selv. Men lad nu det ligge. Jeg er ikke kunde mere, så måske er det blevet bedre.
 
 
 
 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 22:59
Har trådstarter fået et prisoverslag på hvad det koster at reetablere kablet frem til første dåse?
 
Måske man kan forhandle sig til en god pris.
 
Hvis kablet ikke fikses mister yousee en kunde.
 
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-e-X Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 00:27
Long John send mig lige din adresse på PM så kigger jeg på det.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 06:26
Oprindeligt skrevet af Long John89 Long John89 skrev:

Har ikke turde trække til i kablet for at finde ud af hvor den anden ende er.. Så vil det jo kunne ses jeg har været i skabet...
Jeg vil stille det spørgsmål til teknikeren... Hvorfor har ikke har trukket i kablet til han fandt den anden ende...Shocked


Hvis ingen ved, hvor den anden ende af kablet er, er det klart at der skal et nyt kabel til......!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 06:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Long John89 Long John89 skrev:

Har ikke turde trække til i kablet for at finde ud af hvor den anden ende er.. Så vil det jo kunne ses jeg har været i skabet...
Jeg vil stille det spørgsmål til teknikeren... Hvorfor har ikke har trukket i kablet til han fandt den anden ende...Shocked


Hvis ingen ved, hvor den anden ende af kablet er, er det klart at der skal et nyt kabel til......!

Klaus

Det var lidt det der var min pointe...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 08:00
Jeg må da indrømme at tråden er blevet noget mudret.

Ikke alle oplysninger har været fremme og der har været et vildspor på loftet.

Nu ved vi at der er klippet et kabel i boksen der tilhører yousee. Hvor det ender aner vi simpelthen ikke. Lejligheden blev renoveret hvor dåse i soveværelse forsvandt.

Jeg kan godt se at det mest fornuftige i denne situation er at trække et nyt kabel.

Og desværre er det nok trådstarter der hænger på udgiften. Måske kan han tørre den af på den tidligere ejer.

Synes trådstarter skulle få et overslag på et nyt kabeltræk. Så kan han vurdere om det er prisen værd for at skifte til yousee.

Redigeret af Mufti - 03-Marts-2017 kl. 08:01
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 10:15
Uanset udfaldet, er det virkeligt mærkeligt at nogen har klippet noget over i et skab som de slet ikke skal rode i. Og hvorfor dog gøre det?
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 10:58
På forhånd undskyld hvis det er et dumt spørgsmål, men har du prøvet at følge naboens kabel på loftet bagud. Det kan være du støder på dit eget - med lidt held kommer de ind i bygnigen samme sted.
Hvis du kan finde din ende af kabllet så lav et samleled i yousee boksen (nej det må du ikke :O) men sådan er der jo så meget) og i din egen ende af kablet monter en god forstærker og eventuelt efterfølgende en splitter og derfra træk nye kablel til dine tomrør - Og husk nu skillefiltre.
 
Mvh  
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu