recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reetablering af YouSee kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reetablering af YouSee kabel

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Long John89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af JAWA JAWA skrev:

På forhånd undskyld hvis det er et dumt spørgsmål, men har du prøvet at følge naboens kabel på loftet bagud. Det kan være du støder på dit eget - med lidt held kommer de ind i bygnigen samme sted.
Hvis du kan finde din ende af kabllet så lav et samleled i yousee boksen (nej det må du ikke :O) men sådan er der jo så meget) og i din egen ende af kablet monter en god forstærker og eventuelt efterfølgende en splitter og derfra træk nye kablel til dine tomrør - Og husk nu skillefiltre.
 
Mvh  

Den løsning har jeg prøvet for længst, uden held desværre. Naboens kabel går op af jorden ved siden af hans dør og render langs væggen og videre ind på loftet Smile
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 18:23
Mon ikke den forrige ejer/lejer har været så rasende på yousee at han bare har truet dem med at han klipper lortet og så har gjort det.

Er du lejer så kontakt udlejer, de må afholde udgiften.

Er du ejer og der er i beskrivelsen fra ejendomsmægleren står du kan få yousee kabel, så har du en reelt sag enten mod tidligere ejer eller ejendomsmægleren.

Alt i alt kan det nok ikke betale sig så du må enten selv betale eller finde et alternativ til yousee.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 21:21
Der er så også en tredje mulighed som der måske ikke er tænkt på.

Kablet er ikke mærket op og har ca. samme længde som det med filter på.

Det kan være at der slet ikke er noget kabel til din bolig, eller at kablet er trukket men at der aldrig har været monteret en dåse og det derfor er blændet.

Hvorfor skulle nogen bryde ind i et YouSee skab og skrue et kabel ud og eftefølgende klippet f-connectoren af.
Jeg tror mere at kablet aldrig er monteret.

Da jeg skulle have kabeltv fra YouSee i mit hus, så undrede det mig at der var forbindelse inden at teknikkeren havde været der.
Da der kom en tekniker, så kunne hun ikke finde mit kabel i nogen af alle skabene på vejen. Så hun så at jeg havde signal og valgte at klarmelde det.
Jeg ved ikke om den forrige ejer har fusket noget selv, men jeg har den fulde pakke og betaler også for den. Det kunne måske være sjovt at skifte pakke og se om de kan finde ud af at placere filteret korrekt Smile
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Der er så også en tredje mulighed som der måske ikke er tænkt på.

Kablet er ikke mærket op og har ca. samme længde som det med filter på.

Det kan være at der slet ikke er noget kabel til din bolig, eller at kablet er trukket men at der aldrig har været monteret en dåse og det derfor er blændet.

Hvorfor skulle nogen bryde ind i et YouSee skab og skrue et kabel ud og eftefølgende klippet f-connectoren af.
Jeg tror mere at kablet aldrig er monteret.
Det lyder absolut som en god forklaring, der ligger muligvis et stykke oprullet kabel gravet ned ved husmur/sokkel et sted. 
Hvor ville det være mest sandsynligt/naturligt det skulle føres ind? Smile

Mvh. JørgenT


Til top
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Long John89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Der er så også en tredje mulighed som der måske ikke er tænkt på.

Kablet er ikke mærket op og har ca. samme længde som det med filter på.

Det kan være at der slet ikke er noget kabel til din bolig, eller at kablet er trukket men at der aldrig har været monteret en dåse og det derfor er blændet.

Hvorfor skulle nogen bryde ind i et YouSee skab og skrue et kabel ud og eftefølgende klippet f-connectoren af.
Jeg tror mere at kablet aldrig er monteret.
Det lyder absolut som en god forklaring, der ligger muligvis et stykke oprullet kabel gravet ned ved husmur/sokkel et sted. 
Hvor ville det være mest sandsynligt/naturligt det skulle føres ind? Smile

Mvh. JørgenT



Kablet har været ført ind i lejligheden, direkte i et antennestik, som formentlig har været placeret i soveværelset før renovering. Ved renovering er stikket blevet sløjfet og kablet herfra et blevet klippet.

Var i dag ude og trække kablet ud boksen, for selv at trække et nyt kabel, eftersom yousee nægter. Det gamle kabel var ført ind i soklen ved siden boksen, gennem et bukket rør.
Nu bliver kablet trukket op langs husmuren og op på loftet, og forbundet deroppe.  Så mangler jeg bare at få yousee til at forbinde det korrekt ude i boksen.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 03:26
Godt at du kan få fikset det Thumbs Up

På mig virker det bare mærkeligt at de har mærkeret det andet kabel med ikke dit.

Så ham der har klippet kablet skulle have gjort det helt oppe ved f-connector og efterfølgende af pillet markeringen af. - Det virker en tand mystisk.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Long John89 Long John89 skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Der er så også en tredje mulighed som der måske ikke er tænkt på.

Kablet er ikke mærket op og har ca. samme længde som det med filter på.

Det kan være at der slet ikke er noget kabel til din bolig, eller at kablet er trukket men at der aldrig har været monteret en dåse og det derfor er blændet.

Hvorfor skulle nogen bryde ind i et YouSee skab og skrue et kabel ud og eftefølgende klippet f-connectoren af.
Jeg tror mere at kablet aldrig er monteret.
Det lyder absolut som en god forklaring, der ligger muligvis et stykke oprullet kabel gravet ned ved husmur/sokkel et sted. 
Hvor ville det være mest sandsynligt/naturligt det skulle føres ind? Smile

Mvh. JørgenT




Kablet har været ført ind i lejligheden, direkte i et antennestik, som formentlig har været placeret i soveværelset før renovering. Ved renovering er stikket blevet sløjfet og kablet herfra et blevet klippet.

Var i dag ude og trække kablet ud boksen, for selv at trække et nyt kabel, eftersom yousee nægter. Det gamle kabel var ført ind i soklen ved siden boksen, gennem et bukket rør.
Nu bliver kablet trukket op langs husmuren og op på loftet, og forbundet deroppe.  Så mangler jeg bare at få yousee til at forbinde det korrekt ude i boksen.




Husk at bruge et udendørs kabel.



https://www.av-cables.dk/udendoers-antennekabel/triax-udendoers-antennekabel-coax-7-mm-pris-pr-meter.html?gclid=CMeV89CkvNICFQfPsgodvm0A4Q
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Long John89 Long John89 skrev:

Kablet har været ført ind i lejligheden, direkte i et antennestik, som formentlig har været placeret i soveværelset før renovering. Ved renovering er stikket blevet sløjfet og kablet herfra et blevet klippet.

Var i dag ude og trække kablet ud boksen, for selv at trække et nyt kabel, eftersom yousee nægter. Det gamle kabel var ført ind i soklen ved siden boksen, gennem et bukket rør.
Nu bliver kablet trukket op langs husmuren og op på loftet, og forbundet deroppe.  Så mangler jeg bare at få yousee til at forbinde det korrekt ude i boksen.
Skal det forståes sådan at Yousee boks står ved husmur?
Hviken type kabel har du anvendt?
Gad vide hvad de siger til du selv roder i deres boks. Confused

Mvh. JørgenT
Til top
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Long John89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Long John89 Long John89 skrev:

Kablet har været ført ind i lejligheden, direkte i et antennestik, som formentlig har været placeret i soveværelset før renovering. Ved renovering er stikket blevet sløjfet og kablet herfra et blevet klippet.

Var i dag ude og trække kablet ud boksen, for selv at trække et nyt kabel, eftersom yousee nægter. Det gamle kabel var ført ind i soklen ved siden boksen, gennem et bukket rør.
Nu bliver kablet trukket op langs husmuren og op på loftet, og forbundet deroppe.  Så mangler jeg bare at få yousee til at forbinde det korrekt ude i boksen.
Skal det forståes sådan at Yousee boks står ved husmur?
Hviken type kabel har du anvendt?
Gad vide hvad de siger til du selv roder i deres boks. Confused

Mvh. JørgenT


Jep den står op af husmuren.
Jeg har selvfølgelig anvendt det der Triax Antennejordkabel, som netop er godkendt af YouSee...

De siger formentlig fy, og det må man ikke. I det her tilfælde er det vidst blot nemmere at få tilgivelse eller tilladelse..  ! Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu