recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ref. min artikel om Pana 55VT50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ref. min artikel om Pana 55VT50

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Terr1 Terr1 skrev:

Kan i anbefale nogle gode start indstillinger under de 200 timer?
Jeg syns jeg tidligere fandt nogle, men kan ikke finde dem igen. Er det pro1 medpixelorbiter on og så lav lys indstillinger? Regner med at smide breakin dvd på de første 20 timer og indtil de 200 timer holde mig til bluray full screen materiale. Brugte samme procedure på mit px70 har aldrig døjet med rentation ligemeget hvor meget jeg har misbrugt panelet.

Det hører jeg også gerne.
Jeg modtog mit 50VT50 i fredags, og siden da har jeg både set film med "sorte kanter" øverst og neders og meget tv med "logo". Og det hele på THX Cinema eller THX Bright Room. Håber ikke jeg har skadet tv'et...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Oprindeligt skrevet af Terr1 Terr1 skrev:

Kan i anbefale nogle gode start indstillinger under de 200 timer?
Jeg syns jeg tidligere fandt nogle, men kan ikke finde dem igen. Er det pro1 medpixelorbiter on og så lav lys indstillinger? Regner med at smide breakin dvd på de første 20 timer og indtil de 200 timer holde mig til bluray full screen materiale. Brugte samme procedure på mit px70 har aldrig døjet med rentation ligemeget hvor meget jeg har misbrugt panelet.

Det hører jeg også gerne.
Jeg modtog mit 50VT50 i fredags, og siden da har jeg både set film med "sorte kanter" øverst og neders og meget tv med "logo". Og det hele på THX Cinema eller THX Bright Room. Håber ikke jeg har skadet tv'et...
Du kan jo se om du har skadet dit TV mht. retension eller indbrænding. Kan du ikke se noget "Aftryk" efter f.eks. et kanallogo, jamen så har du intet skadet.

Jeg er lidt hysterisk de første ca. 150 timer. Jeg benytter "Zoom 2" ind i mellem for få en ren skærm uden logo, og desværre heller ingen "Bjælkefilm". Så har jeg en kontrast på 32 på ISFcc 1, og nedsat skarphed og farver et par "Klik". Men jeg har nu heller ikke set noget retension e.lign. Den med "Break in" synes jeg lidt er tidsspilde, men det må man jo gøre op med sig selvSmile  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2006
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Terr1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 21:17
Break-in dvd'en er vel god hvis man vil have "brændt" nogle timer af tv'et i starten, så man kan komme igang med lidt mere "normalt" brug af tv'et.. dvs. kan se film med "bjælker", tv kiggeri med logo'er osv osv..

Hvis jeg skulle brænde de 200 timer af ved HD materiale ved normalt forbrug, ja så kommer det til at tage noget tid :)

Jeg kunne vel i princippet ligeså godt loope en eller anden tilfældig film...

Det er kun for at komme op på de 200 timer lidt hurtigere :)
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 21:17
Heldigvis ingen logo eller lignende. Jeg agter dog at blive ved med at bruge tv'et - dog mere skifte til Zoom2 for at fjerne logoerne - fra tid til anden.
Flere skriver om Pro1-indstilling. Denne kan jeg ikke finde på mit tv...
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 21:19
Jeg har aldrig været forsigtet med min LG Plasma. Det er endda ret slem til retention. Men har ingen mærker, ingen fastbrænding eller noget som helst.

Kan slet ikke se hvordan man skulle kunne få burn-in på en plasma med almindeligt brug.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 21:23

Heldigvis ingen logo eller lignende. Jeg agter dog at blive ved med at bruge tv'et - dog mere skifte til Zoom2 for at fjerne logoerne - fra tid til anden.
Den skal først aktiveres i menuen.
THX Bright Room er skrap kost for tv'et de første omkring 150-200 timer, her er lyset og måske kontrasten skruet ekstra op. Dette er stik imod retention venlig indstilling, indtil fosforen er "brændt" til. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 21:25
Ok tak. Jeg venter med Bright Room. Hvrodan aktiverer jeg Pro1?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 21:30

Du skulle gerne finde Professionel 1 og 2 under "Billede". Dt er det øverste menupunkt, når du trykker på "Menu-knappen"Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2006
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Terr1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 21:33
Skal man ikke enable "Advanced isfccc" inden du kan se pro1 og pro2, eller er det noget vrøvl?

Har ikke tv'et endnu, googlede bare ;)
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 21:36
Nej jeg kan kun se
Dynamisk
Normal
Biograf
THC Cinema
THx Bright Room

Redigeret af KeWa - 05-Juni-2012 kl. 21:42
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 21:40

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Du skulle gerne finde Professionel 1 og 2 under "Billede". Dt er det øverste menupunkt, når du trykker på "Menu-knappen"Smile

Nej jeg kan kun se
Dynamisk
Normal
Biograf
THC Cinema
THx Bright Room
Nå for pokker, det er sikkert fordi jag har aktiveret Pro-indstillingerne. Har du noget der hedder avancerede indstillinger? Eller noget i den dur. Jeg er så bekendt med menuenerne fra mine forrige Pana paneler, så jeg har ikke tænkt så meget over detEmbarrassed
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 21:41
Kan jeg med fordel tænde RULLEBJÆLKEN om natten, så jeg hurtigere "kommer op på 200 timer", og ikke længere skal være så opmærksom på burn in??

Redigeret af KeWa - 05-Juni-2012 kl. 22:03
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu