recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Region Fri Hack - Sony BDP-S380 / BDP-S350 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRegion Fri Hack - Sony BDP-S380 / BDP-S350 m.fl.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
simsee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Region Fri Hack - Sony BDP-S380 / BDP-S350 m.fl.
    Sendt: 30-Juli-2011 kl. 22:25

Mig bekendt virker dette med alle Region 2 Sony BDP-S380 / 350 / 370 afspillere, m.fl., jeg har gjort det med 3 indtil videre. Jeg kan ikke bekræfte at det også gør Blu-Ray delen regionsfri simpelthen fordi jeg ikke har en ”Region A” disk, men det virker med DVD delen.

Nedenstående er udført med en OneForAll URC-7130 fjernbetjening, kan købes i Bilka, m.fl. steder, ret billigt, evt. på tilbud. URC-7140 (næsten identisk) og andre kan også bruges, se evt. link i bunden for oprindelig guide til anden fjernbetjening, minimale ændringer derfra.

1.     Hold “Magic” knappen nede indtil TV LED blinker to gange og forbliver tændt

2.     Skift til DVD ved at trykke på ”Mode”

3.     Tryk 0533 (DVD LED blinker to gange)

4.     Hold Magic knappen nede indtil DVD LED blinker to gange

5.     Tryk 994 (DVD LED blinker to gange)

6.     Tryk på Magic knappen igen (uden at holde den nede)

7.     Tryk 00189

8.     Tryk 1 (dette programmerer knap nr. 1 til dette, DVD LED blinker to gange og hvis ikke så gentag skridt 4 til 8)

9.     Hold Magic knappen nede indtil DVD LED blinker to gange

10.  Tryk 994 (DVD LED blinker to gange)

11.  Tryk på Magic knappen igen (uden at holde den nede)

12.  Tryk 00255

13.  Tryk 2 (dette programmerer knap nr. 2 til dette, DVD LED blinker to gange)

14.  Hold Magic knappen nede indtil DVD LED blinker to gange

15.  Tryk 994 (DVD LED blinker to gange)

16.  Tryk på Magic knappen igen (uden at holde den nede)

17.  Tryk 00095

18.  Tryk 3 (Bla bla knap nr. 3 – DVD LED blinker to gange)

19.  Hold Magic knappen nede indtil DVD LED blinker to gange

20.  Tryk 994 (DVD LED blinker to gange)

21.  Tryk på Magic knappen igen (uden at holde den nede)

22.  Tryk 00221

23.  Tryk 4 (DVD LED blinker to gange)

24.  Hold Magic knappen nede indtil DVD LED blinker to gange

25.  Tryk 994 (DVD LED blinker to gange)

26.  Tryk på Magic knappen igen (uden at holde den nede)

27.  Tryk 00079

28.  Tryk 5 (DVD LED blinker to gange, hvis du ikke har fattet den nu, såeh… er guiden ikke til dig :P)

Fjernbetjeningen er nu programmeret og klar til brug, så du kan gøre din BDP-S380 (eller anden model) Region Fri:

1.     Brug fjernbetjeningen du fik med til Sony afspilleren til at tænde for din Blu-Ray afspiller, og vær sikker på der ikke sidder en disk i afspilleren.

2.     Brug nu din OneForAll fjernbetjening til at trykke (uden at skynde dig): 1, 2, 3, 4, 5 (en efter en, med godt fast tryk) – Lyset på Blu-Ray afspilleren begynder nu at lyse med knight-rider stregen i midten af afspilleren. Hvis den ikke blinker, har du ikke gjort det korrekt, start forfra

3.     Sluk for afspilleren med din Sony fjernbetjening.

4.     Pil strømmen fra din afspiller så al lyset slukker (DUUH!)

5.     Når du tænder din afspiller igen, er den regionsfri for DVD (Blu-ray ikke testet)

6.     Hvis det ikke virker første gang, så prøv igen metodisk, jeg måtte som sagt gøre det 3 gange før den fattede det)
Og NEJ! Man skal ikke kode den til 1516 i skridt nr. 3 – fordi modsat folks opfattelse er 1516 til at styre apparatet med, men 0533 er til at sende service koder med.

Denne guide er udarbejdet ud fra tidligere guide fundet til anden afspiller med anden fjernbetjening på http://www.videohelp. com/ - link direkte til oprindelig guide her:

http://www.videohelp. com/dvdhacks/sony-bdp-s370/10827 (Jeg ved ikke om denne er originalen)

Til top
simsee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juli-2011
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 22:30
Inden spørgsmålene vælter ind.
Det kan mig bekendt KUN udføres med en OneForAll fjernbetjening, hvis det skal gøres med denne metode, der findes andre måder at gøre på det på men som jeg ikke har udført, og så vidt jeg ved er det lykkedes med følgende metode med følgende fjernbetjeninger:
URC-7130
URC-7140
URC-7950
URC-7960
URC-7562 (Brug 3 cifre istedet for 4 i hver fjerde punkt for hver knap)

Men der er næsten med garanti flere der virker, for de fungerer som regel alle på samme måde.

Held og lykke!
Til top
pgrundl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 17:20
Det kan også udføres med en Harmony. Og nej, det virker ikke på Blu-ray. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu