|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
panafreak ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
|
Så så I to...
![]() |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
For at kunne omgås reg. kodning på Blu-ray, skal der indbygge en chip i
afspillern. som bliver sold i løs køb, og indbygge en en del Blu-ray afspille, dog ikke endnu afspille til prodil 2.0 (men det komme nok, når føst at afspille begynder at komme på market). Sjov nok er der ingen chip opgrad til PS3. Har hørt ryget om at Denons Blu-ray afspille, skulle værre reg. kodfri, men vigtig der er kun rygter. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det lyder meget usandsynligt da BDA licensbetingelserne med statsgaranti forlanger at afspilleren skal være regionslåst. Uden accept af licensbetingelserne, ingen adgang til AACS nøgler eller BD+ VM... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Kynde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
|
Hej,
Ok, så jeg kan forstå på indlæggene at det ikke er muligt at købe en BluRay afspiller, som er regionsfri. Det kan så være at det ændrer sig på sigt eller man kan bruge en chip eller lign. Så vil jeg gerne vide om der er noget man kan gøre ellers... Danske BluRay maskiner er vel Region B for Europa, eller? Er det noget med at nogle Region A film godt kan ses i en Dansk eller Tysk BluRay Region B afspiller? Martin |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
|
Ja, danske Blu-ray afspillere er selvfølgelig region B, eftersom Europa (og Australien) er region B.
|
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
Der er nogle filmstudier hvis udgivelser ikke er låst. Men dette gælder ikke Disney, Sony og Fox der er alt låst - korriger mig venligst
|
||
![]() |
||
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
|
Disney låser kun deres nye udgivelser, deres catalog titles er reg frie, det samme med sony. Fox låser alt. |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Øhhh, hvad mener du med defective by design ? Det er og har altid været klarlagt, at Bluray ER regionslåst, modsat mit elskede HD DVD format ![]() Jeg hader regionslåsning, men ikke desto mindre må jeg acceptere dette hvis jeg vil have Bluray. Men da jeg stadigvæk primært køber HD DVD, har det ikke ramt mig så hårdt endnu. |
||
![]() |
||
Kynde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
|
Hej, ok... Er det muligt at se på coveret af en BluRay disc om den er reg. låst? Eller skal bare kunne listen over studier der ikke låser? Sony/Disney Catalog titles? Hvad vil det præcist sige? |
||
![]() |
||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|
Der står selvfølgelig på coverert hvad for en region det tilhører, men der er op til mange tilfælde, hvor de sagtens kan spilles på andre regions maskiner!...inde på hdfreak er der en oversigt du evt kunne bruge!..
mvh Z |
||
![]() |
||
cnpdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 158 |
![]() |
|
http://bluray.liesinc.net/
Opdateres jævnligt med de nyeste blu-ray og hvilke regionskoder de har |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Selvfølgelig er det klart, men det er netop det som er pointen med defective by design. Producenterne har designet et produkt, som forbrugerne burde betragte som defekt fordi producenten bevidst, og for forbrugernes penge vel at mærke, har gjort produktet mindre funktionelt end det kunne være. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |