|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
akjosko1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2008 Status: Offline Point: 377 |
![]() Sendt: 29-Marts-2009 kl. 21:29 |
|
Hej
Jeg har forelsket mig i et par Sennheiser IE8, som herhjemme koster omkring 2.000 kr, mens der over grænsen kan fås til under 1.500, og så er mit spørgsmål, hvordan er jeg dækket, hvis de nu går i stykker? Kan ikke huske hvordan EU ser på garanti og reklamationsret i forhold til elektronik... Håber i kan hjælpe... jonas |
||
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. Podspeaker studiebio
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Hvis man tænker på den måde, så holder man sig til en DK forhandler, og til Kr. 1500 er det jo ikke en formue. Derudover går noget sådan jo ikke bare i stykker når det bruges på normal vis. Man kan komme til at gnave kablet, men det er til at skifte ud. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
akjosko1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2008 Status: Offline Point: 377 |
![]() |
|
Ville heller ikke syntes det hvis det havde været noget hardware der bare
skulle stå, men nu er det høretelefoner der er snak om, og jeg har det med at ødelægge mine indenfor et års tid - det er kablet jeg ødelægger... Du skriver at man kan skifte kablet ud hvis det er blevet gnavet, hvordan det? Håber du kan hjælpe mig med mine spørgsmål ![]() |
||
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. Podspeaker studiebio
|
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
|
Der er vel intet i vejen for at spørge hvordan reklamationsretten er i Tyskland? Jeg overvejer selv at købe noget fra DE, så lytter lige med. Der er jo mange penge at spare. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Hvis ikke kablet er monteret med et stik, så adskiller man sættet og monterer et nyt, hvis ikke det gamle kan fixes . |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Kig her: http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta0/garanti/ Redigeret af Sandal - 29-Marts-2009 kl. 22:29 |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay, det vil jeg lige se nærmere på, men er stadig interesseret i hvordan jeg er dækket hvis jeg køber de optalte sennheiser i tyskland... |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Kom oss lige til at tænke på, at nogle producenter selv har nogle
internationale regler for hvordan deres produkter er dækket (i overensstemmelse med de pågældende live selfølgelig), og så fandt jeg lige dette... http://www.sennheisernordic.com/nordic/home_en.nsf/root/serv ice_warran ty-conditions mkirkelund: Prøv at surfe lidt rundt på det link Sandel sendte... |
||
|
||
![]() |
||
broeman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
|
Som linket påpeger har EU for nogle år siden sørget for en fælles forbrugerlovgivning. Det vil sige at køber du et produkt i et andet EU-land er du stillet med de samme vilkår som hvis du købte det i Danmark.
Det eneste du skal tænke på er transporttiden (selvom efter hvad jeg har læst rundt omkring er serviceniveauet i tyske butikker bedre end danske). |
||
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109 Sony Playstation 3/40, 250GB Triax HD409VA (m/Boxer) XMBCUbuntu HTPC |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |