recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reklamer i TV programmer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reklamer i TV programmer?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Jeg husker ikke forkert.


Jo du gør.
Jeg ser tre tyske ARD/ZDF-programmer hver dag. Alle med reklameafbrud. Og jeg husker ikke forkert.


Hvilken udbyder har du ( så er der andre der kan be- eller afkræfte hvad jeg siger)? Jeg har som nævnt Stofa og parabol. Ingen reklamer, så jeg tvivler stadig på dit udsagn.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
henrik23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-April-2020
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 09:53
Har som så mange andre altid hadet reklamer, og tænkt gid de ikke fandes.

Så afmeldte jeg bare min tvpakke, og nøjes med at have viaplay og netflix. Så behøver man ikke de irriterende reklamer mere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 10:21

 Her bruges der DR, TV2 Play, Viaplay, D Play, YouTube. Mere behøves ikke.


Redigeret af Radiomanden - 28-Juli-2020 kl. 10:22
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Jeg husker ikke forkert.


Jo du gør.
Jeg ser tre tyske ARD/ZDF-programmer hver dag. Alle med reklameafbrud. Og jeg husker ikke forkert.


Hvilken udbyder har du ( så er der andre der kan be- eller afkræfte hvad jeg siger)? Jeg har som nævnt Stofa og parabol. Ingen reklamer, så jeg tvivler stadig på dit udsagn.

Flemming
Det er meget arrogant, at fordi du ikke har set det, så er det, jeg ser 20 gange om ugen forkert. Og alle 20 udsendelser kan næppe være mellem 18:00 og 19:00. Jeg tvivler på, at dit Stofa-signal i nogen væsentlig grad er anderledes end mit Stofa-signal. Parabol skal jeg ikke gøre mig klog på.

I modsætning til mange andre skriver jeg i dette forum, når jeg ved noget. Ikke når jeg tror noget. Og jeg gætter ikke.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 11:43
j8544: Hvornår er det, at du ser reklamerne? Er det på ARD's hoved kanal, som hedder Das Erste og på ZDF's hovedkanal? 
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

j8544: Hvornår er det, at du ser reklamerne? Er det på ARD's hoved kanal, som hedder Das Erste og på ZDF's hovedkanal? 
Før kl. 20:00. ZDF og ARD. Har aldrig hørt dem omtalt som hovedkanaler. Standardkanalerne der bl.a. rundspredes via Stofa og yousee. 
Reklameafbrydelserne har en så tilpas længde, at jeg kan nå udendørs, ryge en cigaret (lang) og være inde igen inden reklamerne er slut...



Redigeret af j8544 - 28-Juli-2020 kl. 12:07
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 13:10
j8544: Så er det jo bare de reklamer, som Per W. tidligere har omtalt. 
Det overrasker mig, at du aldrig har hørt om begrebet "hoved kanal" i forbindelse med ZDF. Det anvendes bl.a. også af Tv2 Danmark om deres primære tv-kanal, som jo bare i det daglige kaldes Tv2. At man ikke anvender begrebet hoved kanal om ARD er så ikke mærkeligt, for ARD er slet ikke navnet på en tv-kanal, men navnet på en tv-station - en tv-station, der sender en lang række tv-kanaler, herunder hoved kanalen eller primær kanalen, hvis man foretrækker den betegnelse. Kanalen kaldes Das Erste. Andre kanaler under ARD er ONE og Tagesschau 24. Desuden er en lang række regionale tv-kanaler under ARD. For ZDF's vedkommende har man ud over hoved kanalen eller primær kanalen, som også kaldes ZDF, kanaler som ZDF Neo og ZDF Info. 
Begrebet "standardkanal" har jeg ikke hørt før. Måske anvendes det af Stofa og YouSee for (vildledende?) at antyde, at der ikke findes andre kanaler af betydning fra de aktuelle tv-stationer?
Rundspredning? Anvendes det begreb også inden for lukkede kabel-tv systemer? Troede kun det var i forbindelse med antenne-tv. 
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

j8544: Så er det jo bare de reklamer, som Per W. tidligere har omtalt. 
Det overrasker mig, at du aldrig har hørt om begrebet "hoved kanal" i forbindelse med ZDF. Det anvendes bl.a. også af Tv2 Danmark om deres primære tv-kanal, som jo bare i det daglige kaldes Tv2. At man ikke anvender begrebet hoved kanal om ARD er så ikke mærkeligt, for ARD er slet ikke navnet på en tv-kanal, men navnet på en tv-station - en tv-station, der sender en lang række tv-kanaler, herunder hoved kanalen eller primær kanalen, hvis man foretrækker den betegnelse. Kanalen kaldes Das Erste. Andre kanaler under ARD er ONE og Tagesschau 24. Desuden er en lang række regionale tv-kanaler under ARD. For ZDF's vedkommende har man ud over hoved kanalen eller primær kanalen, som også kaldes ZDF, kanaler som ZDF Neo og ZDF Info. 
Begrebet "standardkanal" har jeg ikke hørt før. Måske anvendes det af Stofa og YouSee for (vildledende?) at antyde, at der ikke findes andre kanaler af betydning fra de aktuelle tv-stationer?
Rundspredning? Anvendes det begreb også inden for lukkede kabel-tv systemer? Troede kun det var i forbindelse med antenne-tv. 
Før kl. 20:00 betyder ikke nødvendigvis kl. 19:00. Det kan også betyde kl. 08:00. Jeg ved udmærket, hvad en hovedkanal er. Hvis jeg så Tagesschau 24, ville jeg ikke skrive ARD. 

Jeg vil foreslå, at du og andre, der tvivler på det, jeg skriver, ser noget mere tysk tv. Gør det, og vend tilbage. Det vil være interessant, om nogen får et ZDF- og ARD-feed fri for reklamer i udsendelser 23 timer i døgnet... 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 15:13
Jeg tror jeg ved hvor du vil hen. ARD og ZDF reklamerer mellem udsendelserne for deres egne udsendelser, men ikke for kommercielle produkter. Det samme gør jo DR.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 15:17
J8544: Ja, før kl. 20.00 kan så også være kl. 21, som jo er før kl. 20 den følgende dag. Før kl. 20 kan være altid, hvis det er sådan, man ønsker det.
Hvis du ser Tagesschau 24, så ser du en ARD-kanal, og så kan du selvfølgelig altid skrive, hvad du vil.
Jeg ved ikke, hvornår jeg giver udtryk for, at jeg tvivler på, hvad du skriver, så det må du lige forklare lidt nærmere. Og i øvrigt ser jeg masser af tysk tv.
Hvad mener du, når du skriver et ZDF- og ARD-feed? Har det noget at gøre med det, som du omtaler som "standardkanaler"?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 16:11
 ARD, ZDF og ARD, det var jo de eneste kanaler tilbage i tiden, alle øvrige er jo kommet til senere, nu har f.eks de enkelte Delstater jo deres egne "lokale" kanaler, ligeleses har de større byer deres egen, som f.eks Berlin, Frankfurt, Hannover, samt at der er kommet flere som er til hele landet som f.eks ONE, det er vist en af de nyere, men der er andre som SAT1, RTL og flere, kan ikke huske hvor mange jeg har inde på 19,2E, men det er temmelig mange.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
martin_skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2009
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 00:00
Jeg har oplevet reklameafrydelser på ZDF for nylig, når de viser SOKO Stuttgart. Som regel er der reklamer for medicin o.lign.

TV4 Sverige afbryder deres film fredag aften med både reklamer, nyheder og vejrudsigten.


Redigeret af martin_skov - 29-Juli-2020 kl. 00:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu