|
Reklamer i TV programmer? |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2222 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad så tyske ARD? Er det kun de næste timers/dages programomtaler? Imellem udsendelserne... Og så huskede jeg altså ret, mht. TV4 Sverige...
|
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
ARD sender reklamer imellem de enkelte programmer i løbet af dagen, lige som TV2. Mellem 18 og 20 sendes der også reklamer i de enkelte programmer 2 gange i timen.
ZDF sender 20 min. Reklame om dagen. Ingen reklamer efter kl 20 Om søndagen sender hverken ARD eller ZDF reklamer.
|
|
j8544
Bruger Oprettet: 13-Januar-2016 Status: Offline Point: 172 |
Funktioner
Tak(0)
|
ZDF reklameafbryder også udsendelser, der sendes tidligere end kl. 18. Er indtil nu stødt på det i to udsendelser i dag. Tro det, eller lad være.
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
der er jeg på arbejde og ser ikke tv.
Men ZDF oplyser at de kun sender 20 min samlet reklame om dagen, så det kan ikke være lange reklameblokke. Redigeret af PerW - 29-Juli-2020 kl. 19:25 |
|
kram5610
Junior bruger Oprettet: 11-Juni-2010 Sted: Tyskland Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
|
Reglerne er egentlig meget simple.
ARD og ZDF må sende reklamer på deres hovedtvkanaler i max 20 min om dagen og ikke efter kl. 20 og ikke på søn- og helligdage. Så jo der er reklamer også i selve programmerne og ikke kun imellem dem. Det er helt korrekt at tale om ARDs og ZDFs hovedkanaler. Især i forbindelse med ARD, som betyder: “Arbeitsgemeinschaft der Öffentlichen und Rechtlichen Rundfunkanstalten der Bundesrepublik Deutschland“ - det vil sige en sammenslutning af alle de lokale Radiofonier som NDR, WDR, MDR etc. Alle disse lokale Radiofonier producerer samlet “Das Erste” - Fx kommer Tagesschau (nyderne) fra NDR i Hamburg, vejret fra HR (Hessen) etc. Indholdet på “Das Erste” Varierede i mange år fx fra område til område. Især i Bayern valgte til tider (af moralske grunde) at vise andre programmer end resten af (Vest-) Tyskland. Hilsen Morten Hesseldahl |
|
Med venlig hilsen
Morten Hesseldahl |
|
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |