recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reklamer i TV programmer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reklamer i TV programmer?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af martin_skov martin_skov skrev:

Jeg har oplevet reklameafrydelser på ZDF for nylig, når de viser SOKO Stuttgart. Som regel er der reklamer for medicin o.lign.

TV4 Sverige afbryder deres film fredag aften med både reklamer, nyheder og vejrudsigten.

Hvad så tyske ARD? Er det kun de næste timers/dages programomtaler? Imellem udsendelserne... Og så huskede jeg altså ret, mht. TV4 Sverige...Big smile
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 16:59
ARD sender reklamer imellem de enkelte programmer i løbet af dagen, lige som TV2. Mellem 18 og 20 sendes der også reklamer i de enkelte programmer 2 gange i timen.

ZDF sender 20 min. Reklame om dagen. Ingen reklamer efter kl 20

Om søndagen sender hverken ARD eller ZDF reklamer.
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

ARD sender reklamer imellem de enkelte programmer i løbet af dagen, lige som TV2. Mellem 18 og 20 sendes der også reklamer i de enkelte programmer 2 gange i timen.

ZDF sender 20 min. Reklame om dagen. Ingen reklamer efter kl 20

Om søndagen sender hverken ARD eller ZDF reklamer.

ZDF reklameafbryder også udsendelser, der sendes tidligere end kl. 18. Er indtil nu stødt på det i to udsendelser i dag. Tro det, eller lad være.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 19:24
der er jeg på arbejde og ser ikke tv.

Men ZDF oplyser at de kun sender 20 min samlet reklame om dagen, så det kan ikke være lange reklameblokke.


Redigeret af PerW - 29-Juli-2020 kl. 19:25
Til top
kram5610 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2010
Sted: Tyskland
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kram5610 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 06:20
Reglerne er egentlig meget simple. 

ARD og ZDF må sende reklamer på deres hovedtvkanaler i max 20 min om dagen og ikke efter kl. 20 og ikke på søn- og helligdage. Så jo der er reklamer også i selve programmerne og ikke kun imellem dem.

Det er helt korrekt at tale om ARDs og ZDFs hovedkanaler. Især i forbindelse med ARD, som betyder: “Arbeitsgemeinschaft der Öffentlichen und Rechtlichen Rundfunkanstalten der Bundesrepublik Deutschland“ - det vil sige en sammenslutning af alle de lokale Radiofonier som NDR, WDR, MDR etc. Alle disse lokale Radiofonier producerer samlet “Das Erste” - Fx kommer Tagesschau (nyderne) fra NDR i Hamburg, vejret fra HR (Hessen) etc. 

Indholdet på “Das Erste” Varierede i mange år fx fra område til område. Især i Bayern valgte til tider (af moralske grunde) at vise andre programmer end resten af (Vest-) Tyskland. 

Hilsen
Morten Hesseldahl

 
Med venlig hilsen

Morten Hesseldahl
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu